|
Heia Norrøna!
|
Heia Norrøna!
25/02/2008 19:34
|
hbakken
OP
Høkk, da! Høkk!
|
OP
Høkk, da! Høkk!
Liten gladhistorie om Norrøna fra meg: Kjøpte meg to Lofoten Primaloft jakker fra Norrøna i høst/tidlig vinter. Knæsje og kule jakker. Ikke minst utrolig behagelig og lette jakker jeg digger å bruke. En knallgrønn til meg, og en lyseblå med rosa detaljer til fruen. Var superfornøyd med jakkene en lang stund. Bortsett fra akkurat det feilene jeg har hatt, er jeg fortsatt fornøyd med de. Så gikk min grønne istykker (en limt søm som løsnet). Tok kontakt med Norrøna, og i løpet av en uke hadde jeg ny jakke i posten. Reklamasjonen min ble behandlet samme dag de mottok jakken og ny sendt i retur. Veldig fornøyd med det!  Over en litt lenger periode har også min samboers jakke fått et par feil. Jeg undersøkte min nye og fant en av de samme feilene. Sendte mail til Norrøna i dag kl 10.30. Det tok ca 3 timer før jeg var kontaktet av Norrøna, hatt en hyggelig prat, og så fått bekreftet på mail at begge jakkene vil bli byttet når nytt parti Primaloft jakker kommer til høsten, eller om vi ønsker å ha noe annet plagg på våren!! De var kjent med feilene jeg viste til, og som er rettet på til neste kolleksjon. Det imponerte meg!! Jeg har flere andre Norrøna plagg jeg er veldig fornøyd med. Og med slik service kommer jeg gjerne til å kjøpe Norrøna igjen! 
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
|
|
|
Re: Heia Norrøna!
[Re: hbakken]
25/02/2008 19:37
|
tmork
Lilloman
|
Lilloman
Folkene hos Norrøna er flinke og veldig service-minded. Kommer selv helt klart til å bruke flere penger på de folka.
Lillo-Connoisseur Terje ™ Lostjenesten - Lillomarka
|
|
|
[Re: tmork]
25/02/2008 19:54
|
Bugge
Avhengig
|
Avhengig
Alle de tre store norske er generelt veldig flinke på service. Har selv svært gode erfaringer med Helsport og kundebehandlingen deres.
MEN!.. Når jeg spør i butikkene så er det Norrøna som kommer oftest tilbake til reklamasjon i både mellom- og den øvre klassen av klær. Hva kvalitet egentlig er har jeg forstått etter at jeg begynte å kjøpe Mammut og Arcteryx. Dyrt, ja, men bare marginalt dyrere enn Norrøna, og jeg har ikke funnet noe som helst galt med de plaggene ennå!
Helsport HS3 jakka mi funker helt fint, men med jevne mellomrom skjer det ting som at jeg rykker ut en strikk til stramminga i hetta, de sveisa glidelåsene har punkt hvor de er "knekt" og hele tiden henger seg opp slik at de ikke lar seg operere med en hånd etc etc. Mammut Base Jump buksa, Ultimate og Logan Extreme jakka har det ikke vært noe i det hele tatt med noensinne enda de er noen år gamle nå...
Skal ikke dømme Norrøna, men jeg ser at hos vennene mine er gjennomtrekken av klær fra Norrøna, Bergans og Helsport, som blir ødelagte større.
|
|
|
[Re: ]
25/02/2008 20:16
|
tron
Besatt
|
Besatt
Har akkurat samme erfaring med Bergans. Fikk splitter ny jakke og bukse. Flott det, men jeg er jo ikke så imponert over at feilene oppstod, da....
|
|
|
[Re: tron]
25/02/2008 20:23
|
hbakken
OP
Høkk, da! Høkk!
|
OP
Høkk, da! Høkk!
Feil kan skje, og det akspeterer jeg. Spesielt når jeg får den behandling jeg har opplevd. For meg har reklamasjonene mot Norrøna dreid som om en jakketype, Primaloft, som de var ærlige og sa at de med årets modell hadde et problem. Ble fortalt om hva som er endret for neste års modell.
Kjedelig at det skjer, men innimellom kommer det en "mandagsutgave", uansett hva merke som er printet på brystet.
Jeg har fra årets kolleksjon også en Narvik jakke og bukse. Disse virker veldig solide og jeg er veldig fornøyd med de.
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
|
|
|
25/02/2008 20:59
|
engekri
Ivrig
|
Ivrig
Har også en norrøna jakke som har gått i stykker med masse delaminering og sømmer som løsner. Ikke helt happy med det nei.
Har ikke fått kontaktet dem enda, men dette lover jo godt.
Redigert av engekri; 25/02/2008 20:59.
|
|
|
[Re: Bugge]
25/02/2008 21:04
|
tmork
Lilloman
|
Lilloman
Også et godt merke, men fullt mulig å slite ut.
|
|
|
25/02/2008 21:46
|
Otoen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
En viktig ting å ta med i vurdering her er jo at Norrøna trolig har flere brukere i Norge enn Mammut etc, derfor vil vi også høre om flere som får en reklamasjonssak. - Personlig er jeg utrolig fornøyd med servicen til Norrøna, har selv flere produkter av dem, samt at jeg jobber i sportsbutikk. Ser at Norrøna er en av de beste på kundebehandling.
CK ELVERUM
|
|
|
[Re: Otoen]
25/02/2008 22:16
|
Bugge
Avhengig
|
Avhengig
Det er forskjell på å slite ut, og konstruksjonsfeil eller slurv. Jeg har ingen formening om hvordan det forholder seg i forhold til antall brukere, men i det miljøet av aktive mennesker som jeg er i er Norrøna og Bergans i mindretall, men har klart større antall feil enn hva er tilfellet med andre dyre og mer obskure merker fra andre land. Det som slår meg at Norrøna og Bergans som er noen år gammelt fremdeles fungerer bra! Men som sagt... Disse "mandagsmodellene" kommer litt for tett hos de norske merkene til at jeg helt aksepterer prisnivåene deres. Helsport og Bergans er ikke så dyre, og er litt lettere å akseptere, men selv om Mammut Base Jump er sjeldent god, så bør den med en prislapp på 1400,- ikke fullstendig gruse norske bukser med prislapp opp til det dobbelte! Spesielt ikke når alt samma er laga i Kina uansett! Med unntak av å være vanntett har den vært så vannvittig mye mer solid enn hva tilfellet er med f.eks Bergans Trollheimen og Strandal. Nå er jeg igang med en Klättermusen Freke som jeg har store forhåpninger til, men vi får nå se. Snart kommer forresten en Mammut Shani i posten! Så da får jeg ei lett bukse fra Mammut som er vanntett. Kom på 2000,- inkl frakt fra Sveits (For å være solidarisk har jeg kjøpt den gjennom en butikk her i Tromsø). Jeg skal også kjøpe meg ei softshelljakke for første gang, og lurte litt på om jeg skal prøve meg på Patagonia der! Det som de norske merkene SKAL ha kred for er servicen! Det kan selvfølgelig hende at miljøet her er gjennomsyra av folk som vil gjøre et poeng av å være "sære" og derfor like sjeldnere merker fra utlandet. Tror egentlig ikke det, men folk er for det meste idioter så det kan jo hende  Hadde det ikke vært for at jeg hos Helsport og Norrøna har fått tilbake et produkt som er like godt som nytt, nesten uansett hva som måtte ha skjedd med det i utgangspunktet. Det som taler til fordel for, spesielt i mitt tilfelle, Mammut, er at jeg har hatt flere klær fra de som jeg har eid lengre og brukt hardere, som ikke har kostet mer, som enda ikke har gått i stykker... EDIT: Kjenner en gjeng med biologer som har jobbet ute i feltet på Svalbard i litt over et år. Når jeg sier de jobbet ute, så jobbet de ute, og i løpet av et år hadde de nesten greid å slite Klättermusen-klærne sine i stykker, men at det var veldig veldig bra under de forholdene. Point being: alt går i stykker, men når glidelåsen går til helheim på Norrøna-jakka di etter litt posering i bakke og by, så er det ikke slitasje...
Redigert av Bugge; 25/02/2008 22:30.
|
|
|
[Re: Bugge]
25/02/2008 22:44
|
engekri
Ivrig
|
Ivrig
Point being: alt går i stykker, men når glidelåsen går til helheim på Norrøna-jakka di etter litt posering i bakke og by, så er det ikke slitasje... Men når jakken min er delaminert på felter over hele jakka og samtlige tapes på sømmene har begynnt å løsne så synes jeg at det blir litt teit, selv om jeg har brukt jakken både i byen og på fjellet. Ringer dem i morgen å prater med dem.
|
|
|
[Re: engekri]
25/02/2008 23:55
|
jseim
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Dersom din jakke også er årets av typen Lofoten Primaloft GTX, så bør det ikke by på noen problemer. Desverre var det en feil i produksjonen med disse jakkene i år og alle jakker som ikke var solgt ble trukket tilbake fra butikk for reprasjon tidlig i desmeber, Må forøvrig føye meg i rekken og berømme Norrøna for glimrende service og reklamasjonshåndtering dersom det skjer noe.
(Primaloftjakken er forøvrig fantastisk for "oslovinter", like varm som dunjakken - bare helt vanntett.)
|
|
|
[Re: jseim]
10/03/2008 21:32
|
engekri
Ivrig
|
Ivrig
Jeg sendte jakken min inn forrige mandag og fikk ny jakke tilsendt idag. Nøyaktig en uke etter at jeg sendte den gamle. Jeg sendte jakken med pakkesporing, så jeg så når Norrøna hadde mottatt jakken. Senere samme dag rundt kl 15 ringte jeg dem for å spørre hvor lang tid jeg kunne regne med å vente; men da var jakken allerede behandlet og ny var på gang.
Glimrende service Norrøna! Har ingen problemer med å anbefale Norrøna til alle jeg kjenner:-)
|
|
|
[Re: engekri]
11/03/2008 06:35
|
hbakken
OP
Høkk, da! Høkk!
|
OP
Høkk, da! Høkk!
Jepp, det var slik jeg også opplevde når jeg sendte inn min jakke. Kan ikke klage på at saksgangen tar lang tid, eller løsningen de kommer opp med. 
|
|
|
11/03/2008 07:28
|
tmork
Lilloman
|
Lilloman
Revna hull i baken på en falketind packlite -bukse pga my bruk til sykling en veldig våt høst i lillo. Sjekka med Norrøna som godt kunne fikse buksa, og siden jeg opplyste litt om bruken, laget de en perfekt forsterkning til nevte formål.
|
|
|
11/03/2008 16:51
|
Ynot
Besatt
|
Besatt
Kan vel ikke akkurat skrive under på at Arcteryx eller Mountain Hardware har noe bedre kvalitet enn Norrøna. Frøknas tre siste Actx jakker har liminga til snøringa i livet gått opp 4-5ganger, og de to siste buksene har begynt å lekke i stoffet til tross for ikke synlig slitasje og stadig reimpregnering (selvom den lokale sjappa Platou mente den var betydelig slitt??!!?? Jeg kunne iallefall ikke se det..)
Klærne lages rett og slett ikke for den bruken det reklameres med, men for å se bra ut i bakken og i byen. På de fleste moderne fjellplagg er slitestyrke og kvalitetssikring(skikkelige sømmer og glidelåser, forsterkinger på knær, rompe, skuldre, albuer, ankler) byttet ut med 300gr lavere vekt for at vi skal slite ut klærne fortere og kjøpe nye oftere.
Når det gjelder Mountain Hardware er service på topp, men deres norske importør Portland er helt #"%$#&$/(#)/%&/"$%&$. Har en fleece som glidelåsen mistet tenner på etter 6mnd, og en torch softshelljakke hvor liminga rundt stramminga til livet løsnet etter 8mnd. Portland skjønte ikke hva jeg klaget på og sa de ikke kunne gjøre noe. Mountain Hardware GmBH (europakontakten) var velvilligheten selv og ba meg sende inn jakkene til den norske distributøren for å få de reparert. 3mnd senere, ikke noe i posten, og ikke et kvekk på hverken epost eller telefon fra importør, det kaller jeg bedriten kundeservice!
Får begynne med terrorringing til de etter påske... T
|
|
|
[Re: Ynot]
11/03/2008 22:10
|
Yei:)
Fersking
|
Fersking
Vel. Jeg kjøpte Trollveggen jakke og bukse i '98. I fjor høst kjøpte jeg ny Lofoten. Gammel-jakka begynner å bli litt slitt ytterst på ermene, har fått noen små bobler bak på hetta og skulderpartiet. Alle sømmer og teiper sitter fremdeles på. Jakka har vært brukt i slalombakken, på fjellet i all slags vær, og ellers daglig når det regner. Buksa er litt slitt i baken, men holder utmerkt i flere år til. Etter 9 år på en jakke, og med en slik service (som jeg heldigvis kun har hørt om), hadde jeg ingen som helst betenkeligheter med å kjøpe Norrøna igjen! Så jeg kjøpte en Packlite Nansen og en Offtrack sykkeljakke når jeg likevel var i gang Jeg holder en knapp på at det nok er litt modellavhengig og produksjonsserieavhengig, ikke nødvendigvis merkeavhengig.
Redigert av Yei:); 11/03/2008 22:12.
Ut i skogen, opp i trærne, av med klærne, sprik med tærne.
|
|
|
[Re: Yei:)]
11/03/2008 22:44
|
tommygutt
Scottselva
|
Scottselva
Ingen ting kan måle seg med Trollveggen-serien fra 90-tallet. Man kunne gjøre det meste med den dressen uten at den gikk i stykker. Hadde min i over 10 år.
Med gode kontakter hos Bergans i Hokksund, har det blitt et naturlig bytte av merke de siste årene, men ingen ting kommer opp mot Trollveggen.
Det er derimot diskutert en del (særlig på fjellforum.net) at nytt eierskap i Norrøna med påfølgende effektiviseringer, endringer i produksjonsrutiner etc, har ført til en langt dårligere kvalitet de siste årene. Feil som før var utenkelige, er nå mange og irriterende. Som det derimot påpekes, de har en ypperlig kundeservice som nok veier opp for mye av dette. Jeg har selv bekjente som har levert inn jakker til 4 lapper alt for ofte. Jeg har vindvotter fra Norrøna til 800,- som røk ved prøving i butikken og innervotten (til ytterligere 400,-) røk på første fjelltur. Derimot er gamasjene fra 97 like fine den dag i dag :-)
|
|
|
|
|