Vi er på plass i ny bolig og alt er vel. Men stereoanlegget til far (meg) er trygt plassert i kjelleren. Jeg blir gal av å ikke ha et anlegg i stuen, men er usikker på hva jeg skal kjøpe. Hovedpoenget er at det skal være mest mulig usynlig. Selv mini-anleggene på hifi-klubben blir litt for store.(for kona, hvis noen skulle være i tvil om det.) Jeg trenger strengt tatt ikke cd-spiller og radio osv. da jeg har all musikken min på ipod. Men jeg vil ha bra lyd! Jeg har derfor kommet frem til to forslag: Denne eller dette
Førstnevnte koster klart mest. (9000,- veiledende) men har veldig bra lyd for å være en mikrobølgeovn og ser kul ut. Men ser den fortsatt kul ut om et par-tre år? Er det verdt så mye penger? Jeg føler at nr.2 gir mye mer for penga. Bra lyd, diskret og lett å plassere der det måtte passe. Men så er jeg egentlig litt skeptisk til sånn sub-opplegg.
Noen som har innspill, erfaringer med noen av disse eller andre forslag?
Jeg fatter ikke hvorfor et stereoanlegg skal være usynlig. Skal man ha lyd så må man erkjenne at kilden også skal synes. Her er mitt forslag til et lekkert retro, men moderne stueanlegg: Forsterker Yamaha A-S2000 CD-spiller Yamaha CD-S2000 Høyttalere Klipsch Heresy III
Dette er et anlegg som blir som et smykke i stua. Alle vil vise nesegrus beundring for deres moderne retrostil.
Hehe. Mye bra innspill her. Geneva er både lekker og kul synes jeg, selv om jeg nok ikke ville hatt rød. Den ville gjort seg veldig bra i vår stue. Men det er smak og behag. Og jeg har vel slått den fra meg pga prisen (selv om jeg får den mye billigere enn 9k.) Yamaha-anlegget var drittlekkert. Hva kommer det på, da? Det aner meg at det koster litt... Inwall kunne vært noe, men gidder ikke:-) Ipod-lyd er helt bra nok for bakgrunnsmusikk. For lytting har vi anlegg i kjelleren. Når det gjelder å skjule eller ikke, så er det litt slik at et sett med høytalere (særlig på stativ) blir veldig synlig uansett hvis de skal stå slik høyttalere skal stå. Man kan jo ikke gjemme bort èn bak pianoet og en annen i en krok heller. ok skal både kona og jeg like utseendet aner det meg at det koster.
De er lekre og spiller bra, men er avhengig av basskasse for å få trøkk. Selv bruker jeg de som bakhøyttalere og har plassert de høyt oppunder taket. Ser bra ut der de henger og ruver lite.
Følger med både bordstativ som er avbildet og til å henge på veggen.
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
Selv mini-anleggene på hifi-klubben blir litt for store.(for kona, hvis noen skulle være i tvil om det.)
Hei. Med bakgrunn i at jeg er jente (og dermed lett kan relatere meg til din kones meninger om svære høyttalere ) føler jeg nesten at jeg må anbefale mitt anlegg. Jeg brukte en del tid på å finne meg anlegg i høst. Anlegget skulle låte bra, det skulle se bra ut i stua, og ikke minst ville jeg ikke betale enorme summer for det. Etter å ha hørt på flere høyttalere og forsterkere som ikke falt i smak enten pga utseende eller lyd, så tipsa tmork meg om disse:
Siden jeg aldri svarer på sykkelrelaterte spørsmål er det vel bare å fortsette med det. Mitt stueanlegg består av følgende komponenter: - Pinnacle Soundbridge M1001 - Creative I-Trigue 3330 I tillegg har jeg en server på loftet som kjører Firefly Media server (denne kan også kjøre på Linksys NSLU2 NAS hode med USB disk om ønskelig)
Skulle jeg kjøpt "det samme" i dag hadde jeg nok heller kjøpt en Logitech Squeezebox istedet for Soundbridgen og tatt en ny runde for å finne høyttalere. Det dukker jo stadig opp nyere (sikkert bedre) modeller men jeg begrenses av at jeg så gjerne vil ha sub'en plassert under sofaen. Lyden er ok... Jeg skulle gjerne hatt den bedre men da begynner gjerne ting å både ta plass, bli synlig og koste penger så.... Jeg vurderte en Cambridge stereoforsterker og de tidligere nevnte B&W høyttalerene men slo meg til ro med at høyttalere/forsterker for 600 kroner var verd forsøket.
Godanlegget med Playseat, PS2, surround og prosjektor står i kjelleren. Ubrukt.
Jeg har en annen modell fra SA, sammen med en sub medfører det at min samboer er lite fornøyd. Men hvis hun kjøper noe som låter like bra og har akseptabel WAF så er hun hjertelig velkommen har jeg sagt. Hvorfor er det slik at det er kvinnen i et forhold som skal ha det siste ordet om hva som er greit å ha i stua?
OveR Si det? Jeg tror vi lar oss kue Jeg er mer enn gjennomsnittlig musikkinteressert og har vunnet dvs. jeg sa fra at anlegg skal ha prioritet, det var det eneste kravet jeg hadde da vi flytta inn.... Da var det vanskelig å si nei tror jeg.
Jeg mangler dempeting og tang, men det er stygt allikevel. Litt planter og slikt tar seg av det.
Det er vel som med alt annet i et forhold, det må være balanse og respekt. Hun må respektere min musikkinteresse..
I've got a bike, you can ride it if you like. It's got a basket, a bell that rings And things to make it look good. I'd give it to you if I could, but I borrowed it.
Tivoli audio eller podspeakers har generelt høg waf-faktor. Uten at det koster veeeeldig mykje. Ellers må eg sei meg enig med Rockefoten. Det handler om respekt!
Vi er på plass i ny bolig og alt er vel. Men stereoanlegget til far (meg) er trygt plassert i kjelleren. Jeg blir gal av å ikke ha et anlegg i stuen, men er usikker på hva jeg skal kjøpe. Hovedpoenget er at det skal være mest mulig usynlig. Selv mini-anleggene på hifi-klubben blir litt for store.(for kona, hvis noen skulle være i tvil om det.) Jeg trenger strengt tatt ikke cd-spiller og radio osv. da jeg har all musikken min på ipod. Men jeg vil ha bra lyd! Jeg har derfor kommet frem til to forslag: Denne eller dette
Førstnevnte koster klart mest. (9000,- veiledende) men har veldig bra lyd for å være en mikrobølgeovn og ser kul ut. Men ser den fortsatt kul ut om et par-tre år? Er det verdt så mye penger? Jeg føler at nr.2 gir mye mer for penga. Bra lyd, diskret og lett å plassere der det måtte passe. Men så er jeg egentlig litt skeptisk til sånn sub-opplegg.
Noen som har innspill, erfaringer med noen av disse eller andre forslag?
En DVD-reciever (alt-i-ett-boks med forsterker, dvd-spiller og radio) som får plass under TV-bordet og et par små bokhyllehøyttalere, samt kaaanskje en aldri så liten sub, går det kanskje å få innpass for. Det fikk i alle fall jeg.
Småkul den Fatman-en. Har testet den, faktisk. Men jeg skulle ønske den så litt mer eksklusiv ut. Kanskje jeg skulle testet den Audio-pro-saken. Den har i hvertfall fått mye godord rundt omkring.
Jeg trenger strengt tatt ikke cd-spiller og radio osv. da jeg har all musikken min på ipod. Men jeg vil ha bra lyd!
Du må bestemme deg! Ipod ELLER god lyd. Det er to motsetninger
Er ikke enig med deg. Ja, det er forskjell, men det finnes mange anlegg som produserer finfin lyd av mp3-filer. Som sagt har jeg et bra Denon/B&W-anlegg i kjelleren (med cd-spiller!) som jeg kan bruke til å nyte- og lytte til musikk, men trenger et anlegg til bakgrunnsmusikk. Og til denne bruken funker mp3-filer helt fint. :-)
Ikke akkurat tilpasset vanlig "konefaktor" med disse, men fiine var de!
SA har generelt høy WAF, men da vi nettopp skiftet til valnøtt TV/stereobenk, falt populæriteten på mine SA 10 betydelig. Jeg er godt fornøyd med høttalerne til mitt bruk (allsidig hifi i blokkleilighet), men når det kommer til stashskifte, er ikke jeg tung å be .
Dette er en modell som ble produsert og solgt i forbindelse med Hificenterets 10-års jubileum for noen år siden. SA1550 kabinett med 1750 element. Nypris rundt 10-11.000,-. Selges strøkne for 4500,-.