Hva er dine mål? Vil du angre på å gå opp til L for å få litt lengre seterør,mot å da gå ned på stem-lengden?? mener du lengre overrør kanskje? Hva er måla på sykkelen du har?
Det jeg spør om, er i hvor stor grad jeg skal ta hensyn til at M bare er 52cm opp langs seterøret, mot wrenchscience sine anbefalte 57cm. Lengden på overrøret på størrelse M er 55cm, og for å få overall reach på ~67cm trenger jeg da 120mm stem. Med L - med 55cm seterør - får jeg overrør på 57cm og følgelig ~100mm stem.
Jeg vet ikke om du ble noe klokere av dette. Jeg vurderer i alle tilfelle å bestille L.
Utfra det jeg ville tro, skulle en L passe greit til deg, men hvis du MÅ ha lang stem, blir jo ikke M helt på bærtur heller. Ser ut til å være lite skrå i overrøret på karbonklumpen du ser på, så du må nesten finne ut selv om du liker lite eller mye klaring fra overrør til ... eh ... "kronjuvenene". Selv er jeg rundt 180cm, med korte bein. Jeg ville gått for M. Men muligens en L hvis den hadde vært slopet.
Disclaimer: Dette er e-synsing basert på denne rammen:
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Rammen har rikelig med slope, så vidt jeg kan forstå. Og langt stem MÅ jeg ikke absolutt ha, så jeg tror jeg lander på L. I verste fall får det bli setepinne uten setback.
Ja, er den over. Fin ramme, enig! Tenker å bygge den opp med SRAM Rival og Deda Newton i såkalt "Dark Metal"-finish + Campa Zonda (sølv).
Har forøvrig vært ute og målt på gamlesykkelen, og finner at seterøret er 55,5cm, mens overrøret er 56 cm horisontalt, 54,5cm langs røret. Semislopet tror jeg er hva den må betegnes som. Så jeg konkluderer med L.