Yup, da har til og med jeg klart å melde meg på. To runder selvsagt, det er vel det folk anbefaler for å få skikkelig syrefølelse i beina?
Med nyinnkjøpt grusracer og satsing på landevei hele våren så er det mulig jeg blir "han som måtte gå av pinglesykkelen i alle terrengpartiene". Planlegger å friske opp terrengegenskapene litt framover, men ikke bann for mye når dere flyter forbi meg på fulldemperne deres...
Er det totalt håpløst å kjøre med 80 mm demping foran og 2.1 i dekkbredde?
Re: JOOHOO - Dette blir moro:TERRENGSYKKELRITTET
[Re: gepe]
#53203701/04/200814:23
Yup, da har til og med jeg klart å melde meg på. To runder selvsagt, det er vel det folk anbefaler for å få skikkelig syrefølelse i beina?
Med nyinnkjøpt grusracer og satsing på landevei hele våren så er det mulig jeg blir "han som måtte gå av pinglesykkelen i alle terrengpartiene". Planlegger å friske opp terrengegenskapene litt framover, men ikke bann for mye når dere flyter forbi meg på fulldemperne deres...
Er det totalt håpløst å kjøre med 80 mm demping foran og 2.1 i dekkbredde?
Det er garantert ikke håpløst og kjøre med 80 mm demping og 2.1 i dekkbredde. Mest sannsylig kommer de som vinner til og kjøre med akkuratt dette, kanskje til og med 2.0 dekk.
[/quote]
Redigert av olechr; 01/04/200814:29.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
[Re: olechr]
#53223401/04/200822:07
Er litt usikker jeg ... Hva har jeg gitt meg inn på? Hva med stipartiene, hvor tekniske er di? Kun sykkelbare for spesiellt intresserte? Sammenlignbare med stipartiene på Birken? Stiler med ny fully, 14cm bak, 9-11-13cm forran. Men jeg rekker ju ikke å trene i skogen - metervis av snø fortsatt ....! Har noen formeninger om dette? Ellers så gleder jeg meg veldig. 2 runder selvfølgelig! JR
[Re: radler]
#53660710/04/200820:13
Dette er en av de rittene jeg virkelig ser fram til i sommer. SUPA DUPA! Håper det er såpass mye terrengsykling som jeg trur. Er keen på og være med og sykle en runde eller 2 når jeg kommer hjem ca 21. april.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
[Re: c2firm]
#53670311/04/200805:56
Var å sykla i går, men har tatt feil trasè tror jeg... jeg tok til venstre ETTER det som ble gjort på filmsnutten. (jeg trodde veivalget på filmsnutten er skiløypa, som man IKKE skulle ta ?!) jeg tok til venstre etter dette, og det viste seg å bli et helv... vet flere som har sykla her (jmf. diverse diskusjonstråder her inne....)
det så jo tørt ut på denne stien i forhold til den myra jeg svømte over i går;-)
[Re: olejoro]
#53670911/04/200806:16
Da var traséen funnet og testet. Dette er vel det fjerneste man kan komme fra Birken for å si det sånn. De grusstykkene som var innimellom merket jeg ikke så mye til. Tidsmessig vil jeg vel tippe at det er 90% sti. Den første stisløyfa er tung i starten. Med mye folk kan jeg ikke forestille meg at det blir så mye sykling der. Dessuten var det mange nedfallstrær her. Her må det nok ryddes. Nedfarten fra toppunktet var helt fantastisk og all irritasjon over dytting av sykkel var glemt. Strekket over Slettfjell var nydelig, men mange lumske røtter på kryss og tvers. Sløyfa over Skullerudåsen er heftig. Lønner det seg å sykle Fjellstadbakken? Eller er det bedre å gå?
[Re: Lapavoni]
#53782714/04/200808:03
Jeg syklet også gjennom i går. Snøen bremsa mye i første terrengparti, men mange må nok gå en del her på rittdagen også. Nedfallene vil bli ryddet. Det skal også plugges noen myrhull. Med mindre snø og tørrere føre vil det bli bedre her. Alle som har tid og lyst er velkomne på dugnad her til helgen.
Løypa er ganske så hard frem til dette partiet og vil skille godt så det ikke blir alt for trangt her forhåpentligvis.
Løypa går opp på siden av Fjelstadbakken og det lønner seg nok å sykle siden bakken er så lang, men minsteskiva kan nok være en taktisk vinner, selv for teten.
Øyvind Aas Kollisjonsdukke i permisjon
#53783614/04/200808:15
Vi brukte i overkant av 2 timer på en relativt rolig runde, under dårlige forhold i går. For de som skal ut å prøve så er det denne avkjøringen som gjelder for det første stipartiet:
Jeg anslår i tid: Haraløkka-Mariholtet: 20-30 minutter. Grus Første stiparti: 20-30 minutter. Sti El-Paso-Høyås: 7-12 minutter. Kjerrevei Høyås-Slettfjell-Hestehullet: 10-20 minutter. Sti Hestehullet - Fjellstad: 8-20 minutter. Grus-kjerrevei Fjellstad - Skullerudstua: 15-30 minutter. Sti Skullerudstua-Haraløkka: 10-20 minutter. Grus/Kjerrevei
Sum: 1.40 - 2.42
De som ikke passerer runding etter én runde innen tre timer vil bli stoppet etter første runden.
Jeg syklet også gjennom i går. Snøen bremsa mye i første terrengparti, men mange må nok gå en del her på rittdagen også. Nedfallene vil bli ryddet. Det skal også plugges noen myrhull. Med mindre snø og tørrere føre vil det bli bedre her. Alle som har tid og lyst er velkomne på dugnad her til helgen.
Da var det deres spor vi så foran oss altså.
Sitat: sykkeloyvind
Løypa er ganske så hard frem til dette partiet og vil skille godt så det ikke blir alt for trangt her forhåpentligvis.
Enig der.
Sitat: sykkeloyvind
Løypa går opp på siden av Fjelstadbakken og det lønner seg nok å sykle siden bakken er så lang, men minsteskiva kan nok være en taktisk vinner, selv for teten.
Jeg syklet opp i går. Da jeg kom på toppen så jeg at jeg hadde to gir til å gå på heldigvis.
#53801914/04/200813:14
Jeg vil helst ikke være den eneste tullingen med for dårlig kondis som skal sykle to runder. Jeg ser helst at så mange som mulig joiner baktroppen i torunderen.
#53804614/04/200814:06