Noen som har erfaring med sportsmaster club s100?
Er på jakt etter spinningsykkel for å komme i form til Trans Norway
Synes reimdrift og 23 kg svinghjul til 4450,- virket greit
Men svinghjulet bak? Noen som har prøvd denne
Tipper at det er få som har prøvd denne, jeg lurer også på om den er ganske ny i produktporteføljen (ut fra styreutformingen ser den kanskje ut til å appellere mest til tempo/triatlonfolk?). Muligens noen her som har prøvd lignende spinningsykler med hjulet bak?
Tanken er vel bl.a. at det ikke kan havne så mye svette på svinghjulet slik at det unngåes rust på denne måten. Noe stort problem bør det vel egentlig ikke være på vanlig spinningsykkel heller - så fremt man tørker den av etter økten. Mindre plass ser jaffal en slik konstruksjon heller ikke ut til å ta.
Kraftige, stående tråkk med svinghjulet direkte under seg på vanlig spinningsykkel i samme kvalitet og prisklasse bør ikke medføre vipping, såfremt posisjonsskruene er justert og sykkelen står stødig. Personlig hadde jeg nok villet prøvetråkket først en slik konstruksjon med svinghjulet bak for å være på den sikre siden i så måte.
Jeg har selv en Sportsmaster Studio S400 og har bare positivt å si om kvaliteten og utføringen (ble anskaffet etter å ha tråkket i stykker en billig Merida-spinningsykkel på under en måned). Kjøpte S400-modellen hovedsakelig pga. SKF-lagrene, reimdrift (klart mer stillegående) og solid krankkonstruksjon (her kan det fort oppstå slark ifb. med dårlig kvalitet). Setet og pedalene må nok uansett byttes ut på de allerfleste modellene.
Lykke til.
Martin