Nightwish-frust
|
Re: Nightwish-frust
[Re: pinwiz]
23/01/2008 19:14
|
Stein
OP
Yozo Fanboy
|
OP
Yozo Fanboy
Nei Dazed,når det gjelder musikk trenger man ikke gi noen begrunnelse for utbasuneringer som "møkkabænn!"
Ingen "trenger" vel gjøre noe som helst, men jeg kan ønske meg begrunnelser så mye jeg vil. Du har dritt og du har kanel.Punktum. Det finnes en fasit,og den fasiten forteller at all nu metal & emo core & symphonic metal og dimlinger som speller i bænn hvor de prøver å kombinere opera og amatørmessig teatralsk sceneopptreden med pinglemetall,er dritt! Jeg ser hvor du kommer fra, og til en stor del er jeg ganske enig i mye av generaliseringen din. I den betydning at jeg heller ikke har sansen for det aller meste av det som inkluderes i de sjangrene. Med noen unntak. Men jeg vet likevel at det at JEG (eller du) ikke liker et band, ikke betyr at det ER dårlig. Her har du min favoritt blandt anmeldelser,skrevet av Harald Grenne den gang han var fyrtårnet i Natt & Dag:
Anne Grete Preuss' "Hvite lys i natt" (hele anmeldelsen er gjengitt, bare så det er klart):
"Hold kjeft! Drittkjerring." Priceless!
|
|
|
[Re: Stein]
23/01/2008 19:15
|
pinwiz
Besatt
|
Besatt
haha,nok en klassiker av Grenne:
”Når Kristin Asbjørnsen setter i gang med gaulinga si over Thomas Dahls metalljazzøs og Øyvind Brandtseggs elektriske vibrafon (som for øvrig står for omtrent hvert eneste av Krøyts få lyspunkt), tar jeg meg selv i å undres hva som er poenget med å bråke så fælt! Kan de ikke heller spille noe som er pent? Skjønner du? Helt Stutum! Ko-ko! Kyss meg på manda’n! Krøyt har dette skoleflinke, amatørteater-pretensiøse, liksom-kunstneriske over seg som gjør at mini-Göringen i meg resolutt griper til pistolen. Her gjelder det å velge lag, og jeg vil heller spille ball med f.eks. DDE enn å fjåse rundt med Krøyt.”
Hva ville Lemmy gjort.......?
|
|
|
[Re: Pete]
23/01/2008 19:44
|
GeirEivind
Besatt
|
Besatt
Når det gjelder Nightwish er det etter mitt skjønn flere faktorer som spiller inn. Jeg skal være den første til å innrømme at jeg nok har blitt fanget opp i en viss Nightwish-hater-hype. Det var fort gjort etter å ha blitt eksponert for nok irriterende fjortis-goth-kids med Nightwish-merch opp gjennom åra. Det er rett og slett litt ut å like Nightwish. Sårriass.. Skal jeg ramse opp band jeg liker, så er nok nightwish en av de fem jeg ville ramset opp. Tanya var nok årsaken til at nightwish falt i smak, og må si jeg synes Anette har en alt for spinkel stemme i forhold. Men melodisk så er siste album av nightwish topp. Men nå kan jeg godt velge høre på opera for den del. Jeg er 30, så nok langt fra noe "fjortis" og hva som er i in og ikke in for fjortiser å like må jeg innrømme ikke bryr meg så mye. Må innrømme det eneste jeg direkte misliker av musikk er dette hiphop/rap-greiene som jeg desverre switcher innom hver gang jeg blar forbi "the voice". Ikke fordi det ikke eksisterer bra rap/hiphop - men fordi den typiske rap/hiphop-låta som blir lansert er like inspirerende som gulost på skiva, men likevel selger så artistene kan putte enda større felger på de hummerne sine. gud bedre.
|
|
|
[Re: GeirEivind]
23/01/2008 20:06
|
bullet
Besatt
|
Besatt
...men nightwish er et møkkabænn som speller tullemusikk
sett på no Kyuss a !!
Redigert av bullet; 23/01/2008 21:12.
En god taper forblir en taper.
Carlberg Velo
|
|
|
[Re: bullet]
24/01/2008 06:35
|
Bugge
Avhengig
|
Avhengig
Eller Tom Waits, eller Primus, eller Clutch, eller Zappa, eller Free, etc. Dazed, du har sikkert skjønt at du ikke finner Nightwish i samlinga mi, men det får nå bare være. Hørt Diablo Swing Orchestra? Så nært nw som jeg kommer. Start med Balrog Boogie om du er i tullehumør, festlig låt det! Gå for Wedding March for a Bullet om du vil ha det mer konvensjonelt. Om du ikke gidder å lete, så søk de opp på Songza.
|
|
|
[Re: Bugge]
24/01/2008 07:49
|
Stein
OP
Yozo Fanboy
|
OP
Yozo Fanboy
Skal sjekke det ut en gang.. Takk for tipset.
|
|
|
[Re: Bugge]
24/01/2008 15:36
|
Jubalong
Fersking
|
Fersking
Eller Tom Waits, eller Primus, eller Clutch, eller Zappa, eller Free, etc. Clutch er forøvrig et band som har holdt et relativt imponerende nivå på sine skiver, egentlig helt siden "Clutch" i 1995, selvom de rotet seg litt bort på "Robot Hive/Exodus". Håper de kommer tilbake til John Dee igjen. Konserten de hadde der for noen år sida var strålende. Dette er forøvrig _den_ sangen i verden jeg helst skulle ønsket å ha skrevet selv: http://uk.youtube.com/watch?v=wCUABdgqg64Mvh Juba
Redigert av Jubalong; 24/01/2008 15:41.
|
|
|
[Re: Jubalong]
25/01/2008 10:54
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Synes Nightwish med ny vokal var forfriskende. Konseptet med Tarja var dratt så langt som mulig. Mer Rockepreg nå. Har dessuten hørt en låt eller to fra soloplata til Tarja, og det hørtes tamt ut.
Når det gjeder musikksmak, deler jeg din holdning Dazed. Det finnes bra i de fleste sjangre og i mine vinyl og cd hyller finnes alle former for metal/hardrock (AOR til svart), prog (ny som gammel), Punk/Hardcore (meste eldre), classisk rock, countryrock (eagles, CSNY) u name it. Har merklig nok ikke falt for østerrisk ompatecno (f.eks DJ östi eller hva han heter) tross mye ferdsel i Arlberg området vinterstid.
Og Pete. Rhapsody skal spilles høyt i bilen på vei opp til fjells i solskinn og mye snø langs veien. Og du skal spille kun en låt. Da blir det riktig. For mye Rhapsody blir som Racklette. Overkill.
Og Jubalong. Deler din entusiasme for Clutch, men synes faktisk at Robot Hive/Exodus er en superplate. Litt kult at de begynner å eksprimentere med Jon Lord (Deep Purple) Orgel.
Og til slutt. Den ultimate "walking in the air" finnes selvsagt på Rainbows "Bent out of shape", da med tittelen "Snowman". Nå det er verson det. Ritchie Blackmore.
|
|
|
[Re: Oddefa]
25/01/2008 11:18
|
Stein
OP
Yozo Fanboy
|
OP
Yozo Fanboy
Synes Nightwish med ny vokal var forfriskende. Konseptet med Tarja var dratt så langt som mulig. Mer Rockepreg nå. Har dessuten hørt en låt eller to fra soloplata til Tarja, og det hørtes tamt ut. Jeg skjønner vel egentlig valget av vokalist. Tarja var såpass særpreget, og dyktig i det hun gjorde, at hvis de skulle prøvd å finne en ny Tarja, hadde de sannsynligvis endt opp med en dårlig kopi. Skjønner kanskje at de da heller bestemte seg for å velge noe helt annet. Og det svinger jo av det fremdeles. Om Tarja var "oppbrukt" skal jeg ikke si noe om, annet enn at jeg ikke synes noen av platene har blitt kjedelige. Ikke så enig i at Tarja-albumet er "tamt". Det har vokst litt etter noen gjennomhøringer, og det er låter der med godt driv i (f.eks. "Ciarán's Well" og "Die Alive"), og flere som er ganske Catchy ("I walk alone".) Liker det, jeg.
|
|
|
|
|