Jeg er på utkikk etter en ny ramme.. Jeg akter å bruke den i hovedsak til stikjøring av grov art(har en XC singelspeed til annen sti) samt en og annen tur i heisbasert anlegg som Aron og Hafjell. Per i dag har jeg en 05 Mongoose Black Diamond satt opp med en Marzocchi Z1 150mm foran. Synes dette fungerer forsåvidt greit, men 7.5tommer vandring på bakhjulet på sti er ofte litt i overkant tungt i klatringene. I tillegg så er sykkelen noe kort for min lange overkropp, litt for tung samt noen tungvindte løsninger.
Et siste moment som er relativt viktig er at jeg er student... Det betyr at jeg ikke kan blåse 20k på en ramme sånn heelt uten videre.
Kandidater: Transition Covert SC Heckler Commencal 666 - løs ramme noe sted? sliter med å finne flere. Brukt Turner, Intense, Ellsworth, Ventana, osv. er også interresant men jeg sliter med å finne noe i min størrelse... (typisk L)
Hvilke flere alternativer finnes der ute?
Ut på tur!
Re: Rammealternativer med rundt seks tommer vandring
[Re: Supermann]
#50186416/01/200814:41
Så 5-spoten, som er en kjempefin ramme, passer ikke helt med min beskrivelse av grov stisykkel som funker fint i Hafjell føler jeg. Jeg er på utkikk etter nye alternativer/kandidater, uten at jeg skal ha noen Supermann Demo Day av den grunn...
Ut på tur!
#50187316/01/200814:53
Sjekk om Stians har flere løse SX Trail. Jeg fikk 07 til hyggelig pris via lokale sjappa. De markedsfører ikke løse rammer, men tar tydeligvis inn noen. Kremsykkel til bruken!
08 har nok dessverre ikke like fin farge som min
Andreas.
[Re: klean]
#50196016/01/200820:27
Denne kan du få fra www.sykkelbutikken.no i Bergen. Eller du kjøper den fra www.merlincycles.co.uk for en snillere pris - de har også 10% rabatt på disse rammene for tiden.
[Re: tron]
#50241518/01/200804:54
Enig, en Cube Fritzz tror jeg er helt brille - Cube lager pene saker som dessuten funker supert. Det eneste man må passe på der i gården, er å finne rett størrelse, siden seterørsvinkelen er så slakk.
Gaute