Jeg er på utkikk etter en ny ramme.. Jeg akter å bruke den i hovedsak til stikjøring av grov art(har en XC singelspeed til annen sti) samt en og annen tur i heisbasert anlegg som Aron og Hafjell. Per i dag har jeg en 05 Mongoose Black Diamond satt opp med en Marzocchi Z1 150mm foran. Synes dette fungerer forsåvidt greit, men 7.5tommer vandring på bakhjulet på sti er ofte litt i overkant tungt i klatringene. I tillegg så er sykkelen noe kort for min lange overkropp, litt for tung samt noen tungvindte løsninger.
Et siste moment som er relativt viktig er at jeg er student... Det betyr at jeg ikke kan blåse 20k på en ramme sånn heelt uten videre.
Kandidater: Transition Covert SC Heckler Commencal 666 - løs ramme noe sted? sliter med å finne flere. Brukt Turner, Intense, Ellsworth, Ventana, osv. er også interresant men jeg sliter med å finne noe i min størrelse... (typisk L)
Hvilke flere alternativer finnes der ute?
Ut på tur!
Re: Rammealternativer med rundt seks tommer vandring
[Re: Supermann]
#50186416/01/200814:41
Så 5-spoten, som er en kjempefin ramme, passer ikke helt med min beskrivelse av grov stisykkel som funker fint i Hafjell føler jeg. Jeg er på utkikk etter nye alternativer/kandidater, uten at jeg skal ha noen Supermann Demo Day av den grunn...
Ut på tur!
#50187316/01/200814:53
Sjekk om Stians har flere løse SX Trail. Jeg fikk 07 til hyggelig pris via lokale sjappa. De markedsfører ikke løse rammer, men tar tydeligvis inn noen. Kremsykkel til bruken!
08 har nok dessverre ikke like fin farge som min
Andreas.
[Re: klean]
#50196016/01/200820:27
Denne kan du få fra www.sykkelbutikken.no i Bergen. Eller du kjøper den fra www.merlincycles.co.uk for en snillere pris - de har også 10% rabatt på disse rammene for tiden.
[Re: tron]
#50241518/01/200804:54
Enig, en Cube Fritzz tror jeg er helt brille - Cube lager pene saker som dessuten funker supert. Det eneste man må passe på der i gården, er å finne rett størrelse, siden seterørsvinkelen er så slakk.
Gaute
[Re: gauter]
#50270618/01/200818:08
Jeg letet etter omtrent det samme som du er på utkikk etter nå, og har etter mye spankulering på nettet/lesing av tester og intens tankevirksomhet endt opp med en Giant Reign X ramme med DHX 5 Coil til en overkommelig pris. Det var den som til sist og slutt dekket flest av mine kriterier.
Nå håper jeg at ramma og alle deler dukker opp i ekspressfart!
Stefan
Stefan
[Re: Stefanh]
#50272218/01/200818:46
@razefaze - Nei. Mongoosen tenker jeg ikke å beholde til utforbasert sykling, til det har jeg ikke penger nok. Den er attpåtil ikke spesielt god å sykle ordentlig fort utfor med. Til det er krankhus for høyt og styrevinkel for slak. Vinkel og krankhus er forøvrig perfekt til sti, men da blir rammevekten og vandringen litt drøy igjen. I tillegg så er sykkelen litt for snau til min kropp...
Nye kandidater.. Giant Reign X - Hvor får jeg tak i den til en rimelig penge? Cube Fritzz(men da må jeg kjøpe komplett sykkel..) og Banshee Rune har også seilt om som kandidater selvsagt. Noen som vet om tester på Rune?
Ut på tur!
#50274118/01/200819:40
Rune har eg masse masse tru på. Ellers har eg fått ein deal med ein kar på pinkbike om å kjøpe ein slik ein med lyrik gaffel når eg ankjem Vancouver i april:
Cube Fritzz(men da må jeg kjøpe komplett sykkel..)
Fritzz finnes som ramme. Hør med Jarand hos Cyclon. Prisen ligger på 13,5k inkl Syntace P6 setepinne,FSA Orbit Z 1.5R styrelager og RP 23. Forbannet pen sykkel, og en veldig bra pris... du kan jo kikke litt på denne tråden her også:
Det med "en rimelig penge" er jo selvsagt veldig relativt, men i forhold til Intense 6.6 og SC Nomad som var to andre kandidater som var veldig aktuell, så ble det noen tusenlapper til overs, men disse jo ble selvsagt brukt opp på dyrere utstyr.....:) Forøvrig så har jeg bestillt min ramme igjennom Høydal Sport i Drammen.
Stefan
Stefan
Re: Rammealternativer med rundt seks tommer vandri
[Re: Stefanh]
#50282418/01/200823:47
Hør med syk-lebutiken, de har 20% på fjorårets restrammer nå, sikkert mulig å gjøre en bra deal!
(Men så var det kanskje ikke så bra pris likavæl siden rammene som var igjen hadde "team-lakkering", altså sort svingarm istedetfor kvit og noen spreckles litt strødd utover det ellers hvite fortrianglet, og kanskje derfor ikke hadde samme pris som den som sto i katalogen som var ikke-teamlakkert helhvit... who knows? ikke de i butikken iallefall...)
Lykke til!
[Re: YnotGorilla]
#50302819/01/200820:50
Hmm. Nå har jeg fått mange fine kandidater. Favorittene hittil er Banshee Rune, Ironhorse "sånn som Sverre har" og Cube Fritzz. Felles for dem alle er at de har importør her i Kr.sand som passer meg veldig fint.
Må passe på å ikke bruke for mye tid på å synse. Føler at det passer veldig fint med det Geir Anders skriver egentlig; når man er på sykkelen er man lykkelig, nå som jeg ikke har syklet på noen uker, så blir plutselig langt mer bevisst på svakheter og mangler ved eget oppsett.
Kanskje jeg bare skal sykle litt...
Ut på tur!
#50304219/01/200821:30
Om eg har forstått Øyvind (pelsjeger) riktig, så tar han sikte på å skaffe seg ein fritzz til våren, så om du gidd å vente litt, kan du kanskje teste den...