Syklet inn i Østmarka fra Lørenskog krk i går. Passelig godt brøytet opp til Losby. Derfra til Mønevann var det bra brøyting. Ligger et lite lag hard snø oppe på isen. Vil si at piggdekk (alternativt nerver av stål) er en forutsetning i de strøka der. Fra Losby og innover var det ikke brøytet i det siste så der var det løst. Ga meg etter første bakken.
I dag fra Skullerudstua-Rundvann-Krysset-Skullerudstua: Mulig å sykle det meste, men kombinasjonen løst/smalt/oppover er vanskelig for meg, og jeg måtte derfor trille en del. Nedover er det bare kos. Bør nok bli mildt og så ordentlig kaldt en gang til før det blir ordentlig bra.
Det var fantastisk skiføre i østmarka i går!!! JEg hadde ikke troen på dette da jeg dro hjemmeifra, så jeg tok med sykkel. . . Det var fantastisk sykkelføre i østmarka i går også!! Med unntak av noen få meter, syklet jeg hele Trulsrunden i går. (fikk ikke til det bratte fjellet på toppen av veien) Det er vist mange som går denne runden, så den var godt opptråkket, ganske så hard og ikke for smal. Flott tur må jeg si!
Ikke dumt forslag, skal høre med heimen om hvilke planer som foreligger. Men, det må da være en vanvittig holke der inne nå? På lambertseter er det speilglatt i dag....særlig på stiene.
Var ute og syklet på lørdag. Planen var ned til Vangen, men snøen var for bløt. Ble isteden en tur rundt Elvåga, som også blei veldig tung....men meget gøy.
Sent søndag kveld var det supre forhold. Is for det meste, og isete snø, samt tørr, frossen skogbunn enkelte steder. Dette var nc-løype-rundvann-skullerudåsen-+den fine nedkjøringa vest for fjellstadbakken.
Jepp. Starter langs bekken i nordenden av Skullerudmosen, og følger delvis denne nedover til grusveien. (Deretter anbefaler jeg snutten "et minutt på sti")Strek på kart kommer. Jeg tror jeg har skrytt av denne her tidligere.
Blå stiplet er nedkjøringen. Ikke all verdens lang, men passe hektisk, avhengig av farten man velger, selvsagt. Rød er "et minutt på sti". Starter hardt venstre fem meter før blå kommer ut på grusen.
Er det forresten du, runerm, som har satt spor i området nær korpås-olsen før jul?
Hvis du tar "hovedruta" som er blåsti fra Rundvann til toppen av Fjellstadbakken (Gul på kartet), og tar til venstre (grønn), kommer du til Skullerudmosen (myra) uten gåing. Dvs jeg må ofte gå litt hvis jeg ikke kommer opp bakken fra søkket med tømmerstokkene.
Hvis du velger mindre trafikkerte stier, treffer man gjerne på et bittelite "juv" som må forseres til fots. Husker ikke helt hvor dette er. Tar moderat selvkritikk på dette, da jeg hevder å være kjent i området.
Er "ett minutt på sti" den morsomme snutten rett etter Fjelstadbakken som går langs grusveien, over en innkjørsel til et hus og 40 meter til før man når grusveien igjen?
Ett minutt på sti er også en del av Scott-Cup-utforen fra de harde dagene da sykkelutfor fortsatt var en folkesport. Har tatt en del trær med skuldra nedover før huset der ja.
Minstemann (forrest, 7) tok i høst hele stien i ett, inklusive det litt steinete partiet med trærne, muligens nokså overasket over innsatsen i ettertid..