Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Fast-bikes, greie priser - fraværende kundeservice

Fast-bikes, greie priser - fraværende kundeservice #500147 11/01/2008 10:04
-Harald- Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Har nå fått tilsendt en Tacx med det ekstra utstyret jeg bestilte - med unntak av en av videoene. Vedlagt i forsendelsen var det en håndskreven kvittering hvor det sto at videoen var utsolgt

Greit nok...., men jeg har nå betalt for en vare jeg ikke har fått, samt at totaltbeløpet faktisk var 50 kroner for mye.

Jeg har tatt kontakt pr. mail nå 3 ganger den siste uken uten å få svar. Jeg ringer senere i dag og får se hva som skjer da.

Noen andre som har erfaringer fra Fast-bikes?

Re: Fast-bikes, greie priser - fraværende kundeservice [Re: -Harald-] #500164 11/01/2008 10:53
mtbmaniac Online
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Regner med at de får mange emails. Kanskje best om du ringer ja.

Re: Fast-bikes, greie priser - fraværende kundeservice [Re: mtbmaniac] #500380 11/01/2008 15:58
eUnaas Offline
Ivrig
Ivrig
Fast-bikes har veldig lave priser, men ingenting annet. Når du går dit, får du varern du skal ha billig, men du får ingen kundeservice, hjelp eller noe annet (uten å betale ekstra for det) utrolig irriterende.
I starten synes jeg det var helt kurrant, men nå betaler jeg heller ett par lapper mer og får litt service.

Re: Fast-bikes, greie priser - fraværende kundeservice [Re: eUnaas] #500390 11/01/2008 16:32
Arnebv Offline
Besatt
Besatt
Min erfaring (ikkje frå f-b, men frå diverse sykkel/sportsbutikker) er at ein gjerne betaler ekstra -for dårleg, evnt ikkje-eksisterande service. Då synest eg det er greit at f-b tar betalt om dei skal utøve ein teneste som dei ikkje tar betalt for gjennom uforholdsmessig høge prisar for alle, anten ein treng/vil ha noko "ekstra" eller ikkje

Fly like a buffalo, sting like a flea
Facebook:Stisykling på Stord
Re: Fast-bikes, greie priser - fraværende kundeservice [Re: -Harald-] #500415 11/01/2008 18:23
S
SturlaA Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
S
Jeg har handla litt hos F-B og har bare godord. Har hatt behov for rask og god service en gang og har fått det. Det var snakk om brekkasje og ev. garantisak. Saken løste seg raskt og enkelt.

Re: Fast-bikes, greie priser - fraværende kundeser [Re: eUnaas] #500457 11/01/2008 20:26
jeth Offline
Camoboy
Camoboy
Sitat: eUnaas
Fast-bikes har veldig lave priser, men ingenting annet. Når du går dit, får du varern du skal ha billig, men du får ingen kundeservice, hjelp eller noe annet (uten å betale ekstra for det) utrolig irriterende.
I starten synes jeg det var helt kurrant, men nå betaler jeg heller ett par lapper mer og får litt service.

Dette blir for generelt, uanyansert og ikke helt riktig heller. Har eksempelvis kjøpt pedaler der, og de gamle ble sporenstreks demontert og de nye montert min medbrakte sykkel. Gratis og tilnærmet uoppfordret kunderservice inkludert i en allerede veldig bra pris.

Jens
Re: Fast-bikes, greie priser - fraværende kundeservice [Re: ] #500522 12/01/2008 07:58
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: Nick
Han redda humøret mitt i sommer da jeg gikk og venta på en ny Power-back til Fortiusen min.

Var sommeren så dårlig her hjemme så du gikk og suret for at du ikke fikk syklet innendørs? ICON_SMILE

Re: Fast-bikes, greie priser - fraværende kundeser [Re: jeth] #500595 12/01/2008 13:29
eUnaas Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg handlet i våres deler for 6000kr der, hjul, kasett osv. Jeg spurte om de kunne sette kasetten på hjulet. Ja, det gjorde de, etterpå krevde de 50kr for jobben. Altså når man handler varer for så mye penger, så forventer jeg at en slik liten detalj er gratis.

Ett annet eksempel var da jeg kjøpte ett oversized styre (31mm), når jeg kom hjem viste det seg at det seg at jeg trengte 26mm. Da måtte jeg betale 50kr for å i heletatt få byttet styre.

Slike ting gjør meg litt små irritert. Nei, det er ikke mye penger, og jeg sparer likevell penger i forhold til å handle på sportslageret men det skaper en unødvendig irritasjon.

Når jeg er innom butikken går det ikke ann å ikke overhøre sammtaler mellom de ansatte og kunder. Og en del av de tipsene de gir er langt bak mål.

Re: Fast-bikes, greie priser - fraværende kundeser [Re: eUnaas] #500626 12/01/2008 15:45
jeth Offline
Camoboy
Camoboy
Jeg vet ikke helt, men jeg føler det blir litt urettferdig å sammenligne Fast Bikes med Raske eller Delisk eller Spinn eller noen av de andre sykkelbutikkene. I mitt hode så konkurrerer de mer med CC og CRC og jeg kan ikke huske sist jeg fikk montert kassett hos noen av disse for en 50 lapp for å si det på den måten...

Jens
Re: Fast-bikes, greie priser - fraværende kundeservice [Re: ] #500627 12/01/2008 15:47
lim3 Offline
Ivrig
Ivrig
Liker Fast-Bikes.

Billig, enkelt og goey med tyskere.

Dog ble jeg litt lei meg da jeg ikke skjoente spoeken med at bananspising ikke var lov i butikken ICON_SMILE

Re: Fast-bikes, greie priser - fraværende kundeser [Re: jeth] #500629 12/01/2008 15:49
EgilS Offline
More than words
More than words
Sitat: jeth
I mitt hode så konkurrerer de mer med CC og CRC og jeg kan ikke huske sist jeg fikk montert kassett hos noen av disse for en 50 lapp for å si det på den måten...

Du skal ikke se bort fra at disse kanskje monterer koassett gratis for deg. CC gjorde det for meg sist jeg kjøpte hjul og kassett der.

Re: Fast-bikes, greie priser - fraværende kundeser [Re: EgilS] #500632 12/01/2008 15:56
jeth Offline
Camoboy
Camoboy
Og Fast Bikes monterte pedaler gratis for meg som jeg berettet om tidligere i tråden ICON_WINK

Jens
Re: Fast-bikes, greie priser - fraværende kundeser [Re: eUnaas] #500652 12/01/2008 16:27
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: eUnaas
Jeg handlet i våres deler for 6000kr der, hjul, kasett osv. Jeg spurte om de kunne sette kasetten på hjulet. Ja, det gjorde de, etterpå krevde de 50kr for jobben. Altså når man handler varer for så mye penger, så forventer jeg at en slik liten detalj er gratis.

Verktøyet du trenger for å sette på kassetten koster en 40-lapp hos Biltema. Jeg ville kjøpt den SELV om butikken gjorde det gratis.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Fast-bikes, greie priser - fraværende kundeservice [Re: -Harald-] #500722 12/01/2008 20:45
Harald_D Offline
Avhengig
Avhengig
Har stort sett god erfaring med FB.

En ting som irriterer med er at det på weben står:

SERIOSITET - LAGERFØRING
Det oppføres bare produkter som virkelig lagerføres!

Men jeg opplever ofte at de er utsolgt for det jeg skal ha :-(

Harald

Re: Fast-bikes, greie priser - fraværende kundeservice [Re: Harald_D] #500743 12/01/2008 22:08
olechr Offline
More than words
More than words
Det er billig med servicen suger oks er hvertfall min erfaring.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Fast-bikes, greie priser - fraværende kundeservice [Re: olechr] #500878 13/01/2008 12:03
P
Photon Offline
Entusiast
Entusiast
P
eg her jobbe en del til FB
og saken er det ann nå utvider vi så det er minimalt med tid til
epost svar det.

med alt det andre er det att FB kjøper stor kvanta inn, og har minimal
fortenste på vare, drefor må men ta betalt for montering osv
for att det skal gå i pluss.

og vist du her fott/sakt att du skulle ha 31.8 styre så kan men faktisk ikkje forvente mere.
da eg jobba på den rusten eika så tok vi 150kr for bytting av kasset foresten.

og med att det er tomt på lager er det att nor vi kjøper 200 kjeder vær gang kan vi ikkje bestille 1 til deg. det er dømt men
sykel bransjen er så toff nå att en må tenke økonomi i alt

og til slutt FS er som rema 1000 du for va du vill ha men ikkje noe mere.

Arne

Redigert av Photon; 13/01/2008 12:05.
Re: Fast-bikes, greie priser - fraværende kundeservice [Re: Photon] #500919 13/01/2008 13:46
-Harald- Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Sitat: Photon
eg her jobbe en del til FB
og saken er det ann nå utvider vi så det er minimalt med tid til
epost svar det.

med alt det andre er det att FB kjøper stor kvanta inn, og har minimal
fortenste på vare, drefor må men ta betalt for montering osv
for att det skal gå i pluss.

og vist du her fott/sakt att du skulle ha 31.8 styre så kan men faktisk ikkje forvente mere.
da eg jobba på den rusten eika så tok vi 150kr for bytting av kasset foresten.

og med att det er tomt på lager er det att nor vi kjøper 200 kjeder vær gang kan vi ikkje bestille 1 til deg. det er dømt men
sykel bransjen er så toff nå att en må tenke økonomi i alt

og til slutt FS er som rema 1000 du for va du vill ha men ikkje noe mere.

Arne

Jeg har ingen problemer med å forstå at man ikke får samme service hos en som gir såpass lave priser som Fast-Bikes. Man må også naturligvis betale for ekstra tjenester.

Problemet oppstår når Fast-Bikes tar seg betalt mer enn det som ordren tilsier. Tid til å lese mail eller ikke; når det går 1 uke og du fortsatt ikke har klart å svare på en henvendelse av denne typen (med purringer), da har du et seriøst serviceproblem.

Redigert av -Harald-; 13/01/2008 13:46.
Re: Fast-bikes, greie priser - fraværende kundeservice [Re: -Harald-] #501422 15/01/2008 07:23
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg har den klare formening om at om man ikke har rutine på å svare på e-poster som kommer inn fra kunder og potensielle kunder, ja så trenger man ingen e-postadresse på forsiden heller.

"Ring så får du hjelp med en gang" er ikke et argument, det er ikke alle det passer for å sette seg ned å ringe rundt, og det er slettes ikke alltid man får svar eller hjelp på direkten heller.

En e-post kan man lese, sjekke om man har på lager, vet hvor man får tak i, eller har svar på hva det nå enn blir spurt om, og så sende et enkelt og greit svar tilbake.
Og det gjerne mens man får seg en kaffetår på kontoret.

Driter man i innkommende e-poster så blir man ikke tatt seriøst av meg.
Dette gjelder ikke bare FB, men er min generelle holdning til aktører med e-postadresse på nettsiden sin.

Sportslageret er et eksempel på god kommunikasjon pr. e-post.

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS

Re: Fast-bikes, greie priser - fraværende kundeservice [Re: Ripen] #501428 15/01/2008 07:47
introvert Offline
Ringrev
Ringrev
E-post til F-B har aldri vært noe problem for min del. Kai svarer alltid. Sier "alltid", for dette har skjedd noen ganger.

Når det gjelder F-B som konsept, så kan du like det eller ikke, handle der eller la være. Min påstand er likevel at sjapper som dette er ekstremt viktige for at ikke de "etablerte" skal rotte seg sammen og ta enda høyere priser. Du finner knapt dyrere sykkeldeler noe sted i verden enn i Norge. Derfor er det viktig at F-B er her og holder de andre i øra - i alle fall til en bitteliten grad.

Nettsjappene er greie, men trenger du en kassett, et hjul eller et kjede på dagen - er det kurant å svippe bort.

Det er i alle fall min erfaring.

Re: Fast-bikes, greie priser - fraværende kundeservice [Re: introvert] #501442 15/01/2008 08:40
jan erik Offline
Besatt
Besatt
Ja;bortsett fra om du trenger det nyeste nye. Feks ny carbon xtr baksjalter...

Re: Fast-bikes, greie priser - fraværende kundeservice [Re: jan erik] #501450 15/01/2008 09:25
tron Offline
Besatt
Besatt
Jeg har fått svar fra FB de gangene jeg har mailet dem. Suverent å ha et sted man kan svippe innom for å handle nye kjeder og kassetter til CRC-priser, uten å måtte vente på frakt og fortolling. De som ikke vil skru selv, kan jo bare ta med seg sykkelen på et sykkelverksted!

Re: Fast-bikes, greie priser - fraværende kundeservice [Re: tron] #501462 15/01/2008 09:38
_
_9co_ Offline
Entusiast
Entusiast
_
Jeg har handlet mye på F-B og er stort sett veldig fornøyd. Har fått kjapt svar på epost de gangene jeg har skrevet også. Det eneste jeg har å klage på er at en av ekspeditørene der ikke har snøring når det gjelder sykkeltingogtang, men så har man jo han andre (som er nevnt tidligere i tråden) som er kjempeflink og gav meg masse tips og råd når jeg skrudde sammen Ventanaen min.

Synes det er fantastisk å kunne kjøpe så billige deler i en lokal sjappe da, det er helt sjefolainen:D

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel
Re: Fast-bikes, greie priser - fraværende kundeservice [Re: tron] #501468 15/01/2008 09:49
G
gepe Offline
Entusiast
Entusiast
G

Har handlet for over 30 lapper hos FB det siste året. Landeveissykkel, rulle og en mengde smådeler. Synes servicen er grei nok når man er i butikken og på telefon. Prisene er jo uansett temmelig lave, og det er ikke så lenge siden butikken bestod av en lagerbeholdning i leiligheten til innehaveren. Tror imidlertid at de har litt å hente på å profesjonalisere hjemmesiden sin, slik at terskelen for å handle blir lavere.

Re: Fast-bikes, greie priser - fraværende kundeservice [Re: gepe] #501642 15/01/2008 19:37
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg er godt fornøyd med FB, alt annet ville være merkelig.

men, de to gangene jeg har sendt e-post med spørsmål om lagerbeholdning fordi jeg tenker å stikke innom og shoppe, så har det gått 2-3 dager før svaret kom. (det var i juni 07)
Meget mulig at det er blitt bedring på mailfronten, men etter at jeg ga opp e-post å har jeg sendt sms til Polkadot, og stort sett fått svar innen 5 minutter.
Nå er han som tidligere nevnt blitt student, og det tror jeg kundene og FB merker godt.

Viva el Polkadot! Viva FB! For eksempel..

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS

Moderator  support