Så du er ikke interessert i geometri, komfort/stivhet, hva slags gaffel som passer, og slike ting?
Om en ramme veier 200g mer eller mindre er vel ikke så viktig?
Det finnes mange fine til denne prisen.
Er man en forholdsvis lett rytter som er på utkikk etter en lett ramme til grus-/XC-bruk* så er det ikke så voldsomt mange rammer som matcher denne når det gjelder pris/vekt. Og som det sies her, den ligner Lucifer og om stivheten er deretter så er det ingenting å si på den heller.
Og 200 gram kan være verdt å slippe å få med seg om man vil bygge en lett sykkel.
En e-post til CC gir sikkert nødvendige opplysninger om geometri, men sannheten er vel den Espen, at det er svært få personer som vurderer en centimeter fra/til på overrør eller en halv grad fra/til på styrerør når man kjøper sykkel. For min egen del hadde jeg ikke hatt problemer med å kjøpe den rammen i 15" om jeg skulle ha ny ramme. Og jeg vedder på at en SID ville funket fint på den der.
* min antagelses i og med at rammen ligger under "Mountainbike / Komponenter / Ramar / XC/Marathon / Hardtail"
EDIT: På den andre siden; man får tilsvarende hos Fast-Bikes til 3500,- som mange her har kommet med gode skulsmål om. Inkludert ferdig frest krankhus og styrerør for min del i hvert fall.