Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Trehjulssykkel

Trehjulssykkel #494691 20/12/2007 14:16
Østmarka Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Min datter på 9 mnd. vet ikke at hun ønsker seg en trehjulssykkel, men det vet far. Far har nettopp lest dette; sitat " Ideally, a child should get a tricycle even before he or she learns to walk", funnet her: http://sheldonbrown.com/teachride.html.

Pdd. har hun en gåstol som hun mestrer og som har gitt henne mye moro.

Men nå må hun da snart være stor nok til en trehjulssykkel? Enn så lenge må vi nok holde henne for å unngå megatryn. Hun kan IKKE gå.

Far ønsker at hun får seg en kvalitets-trehjulssykkel.

- hjul med gummidekk (ikke plast)
- ikke for tung
- mini-størrelse (hun er 69 cm)

Hvor i Oslo får man kjøpt noe slikt?

Denne doningen ser jo grom ut, men hun er alt for liten, enn så lenge, for tretohjulssykkel (http://www.cyclecomponents.com/dokument/bibliotek/File/Early%20Rider.pdf)

Re: Trehjulssykkel [Re: Østmarka] #494764 20/12/2007 17:44
A
Abuse@GT Offline
Medlem
Medlem
A
Jeg har kjøpt en slik julegave til junior på 2, finnes også i pikevennlig rosa. Klarer hun å tråkke rundt på den allerede nå så ligger det definitivt et potensiale der...

For øvrig ikke lett å finne en skikkelig robust trehjuling med gummihjul, men dbs har vel muligens noe aktuelt. Sjekk på Super G.

Re: Trehjulssykkel [Re: Abuse@GT] #494810 20/12/2007 19:54
E
engekri Offline
Ivrig
Ivrig
E
De Trek Trikesterne der er godkjennt for ryttere på 100 kg eller nooe i den duren. Drøyt mye til trehjulsykkel å være. Men i allefall; de er fryktelig robuste, noe som er tydelig når du prøver å løfte den.

Selv har jeg kun hatt kortere turer rundt på Kilden handlesenter med den, og den fyungerer aldeles prima!

Re: Trehjulssykkel [Re: Abuse@GT] #494876 21/12/2007 07:39
gare Offline
More than words
More than words
Sitat: Abuse@GT

Med tanke på at trådstarter hadde "ikke for tung" som en av spesifikasjonenene sine bør Trek sin trehjulsykkel være diskvalifisert. Nå er selvsagt "ikke for tung" en ganske løs formulering og kan bety så mangt, men siden disse også brukes til å ankre opp supertankere tror jeg den vil falle inn under "for tung"-begrepet.
Utover det er det den peneste Trek`en som lages(og den eneste jeg kunne tenke meg å kjøpe(ja, med mindre det skulle dukke opp en rasende billig Y-foil da)), og den er sannsynligvis så solid at den vil tåle å bli brukt av en 5-åring.
Den er også med stor grad av sannsynlighet altfor stor for trådstarters barn, det ville vært ørlite urettferdig med en trehjulsykkel der du ikke når ned til bakken med beina...

Utover det er det en av de tøffeste trehjulsyklene på markedet, og sannsynligvis den tøffeste som det er mulig å handle over disk. Den er litt dyr, men kiloprisen er det ikke mye å si på ICON_WINK
(hmmmm, den midterste er to år i januar......kanskje jeg må bite i det sure eplet og handle Trek??)

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Trehjulssykkel [Re: gare] #494909 21/12/2007 10:13
Østmarka Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Vi nærmer oss.

Har ringt ulike Spinn-forretninger for mer data på doningen. Uten resultat i en hektisk butikkjulestresstid.

Nå som det er jul, kan den stolte far viss sønn eier en "Trek Trikester 3-hjul" ta noen mål for meg?

a) Høyde topp av sadel og ned til bakken
b) Distanse tupp av sadel og til pedal

Re: Trehjulssykkel [Re: gare] #494982 21/12/2007 15:01
Pete Offline
Popcornansvarlig
Popcornansvarlig
Sitat: gare
[..]med mindre det skulle dukke opp en rasende billig Y-foil da[..]

Agder Sykkelsenter, like utenfor Arendal, har en stående. Du får legge inn et bud (men jeg tror ikke han er særlig keen på selge den) ICON_SMILE

Recovery-mode
Re: Trehjulssykkel [Re: Østmarka] #495054 21/12/2007 19:32
FrederikS Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Sitat: Østmarka
Vi nærmer oss.

Har ringt ulike Spinn-forretninger for mer data på doningen. Uten resultat i en hektisk butikkjulestresstid.

Nå som det er jul, kan den stolte far viss sønn eier en "Trek Trikester 3-hjul" ta noen mål for meg?

a) Høyde topp av sadel og ned til bakken
b) Distanse tupp av sadel og til pedal

Jeg kan opplyse om at den stolte faren er min kjære fætter. Han er ikke akkurat kjent for å være lynrask i reaksjonen, så det kan fort bli romjula før du får et svar. Du kan sende ham en PM, forhåpentligvis har han varsling på e-post.

Frederik

/Frederik
Re: Trehjulssykkel [Re: gare] #495070 21/12/2007 21:03
Arnebv Offline
Besatt
Besatt
Sitat: gare

(hmmmm, den midterste er to år i januar......kanskje jeg må bite i det sure eplet og handle Trek??)

Min (enn så lenge) einaste blir 2 år i februar, og til jul får han ein slik (uten brems):

3,3kg er Lett!

Fly like a buffalo, sting like a flea
Facebook:Stisykling på Stord
Re: Trehjulssykkel [Re: Arnebv] #632938 02/11/2008 22:03
A
astridah Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
A
jeg dytter litt på denne.

poden er defintivt klar for pedaler (jada, han bruker løpesykkel også, men i barnehagen prøver han alltid forgjeves å nå frem til pedalene)

han er 19 mnd idag, sånn gjennomsnittlig høy for alderen.

finnes det en annen sykkel enn treksteren der man kan flytte setet fremover? eller som er i størrelse mini-mini?

treksteren virker så tung thinking

Re: Trehjulssykkel [Re: astridah] #632978 03/11/2008 06:51
KTL Offline
Besatt
Besatt
Den vanlige DBS Bambo er jo liten og grei, og holder frem til tohjulsykkel-alder.

mvh
Knut Tore

Hva behager? Sykle for å trene???
Nei, vi sykler bare for moros skyld!
Tirsdagsklubben™
Re: Trehjulssykkel [Re: KTL] #632986 03/11/2008 07:13
R
ReidarS Offline
Avhengig
Avhengig
R
Sitat: KTL
Den vanlige DBS Bambo er jo liten og grei, og holder frem til tohjulsykkel-alder.

DBS Bambo er forsåvidt liten, men jeg synes den er langt ifra grei. Den tipper jo rundt for den minste ting (tidligere var jo navnet DBS Tippo), den burde vært litt bredere bak eller i det minste litt tyngre bak. Se litt hva som finnes i barnehager rundt om, der er det endel robuste, stødige trehjulinger.

Re: Trehjulssykkel [Re: ReidarS] #632989 03/11/2008 07:38
KTL Offline
Besatt
Besatt
Jeg er tilhenger av at barn skal slå seg for å lære -den er stabil nok i massevis for vanlig bruk! Barn oppsøker farer for å finne grenser, du kan godt gjøre alt du kan for å forhindre det, men i det du snur ryggen til finner de noe å klatre opp på, og dette ned fra uansett. Hvis dette læres tidlig, mens høyden er lav og fallet ufarlig, får de en solid utviklet motorikk som beskytter senere i livet!

mvh
Knut Tore

Tirsdagsklubben™
Re: Trehjulssykkel [Re: KTL] #632993 03/11/2008 07:59
Kajen Offline
Avhengig
Avhengig
Enig med du KTL!

Men jeg er på leting etter en push bike til jenta mi! Hun blir 2 i desember og er helt klar over at sykling er det kule jenter gjør.. hehe
Hun har en DBS Bambo idag, men får ikke til å tråkke ennå..

Ny sesong nye muligheter!

Re: Trehjulssykkel [Re: Kajen] #633004 03/11/2008 08:17
Arnebv Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Kajen
Enig med du KTL!

Men jeg er på leting etter en push bike til jenta mi! Hun blir 2 i desember og er helt klar over at sykling er det kule jenter gjør.. hehe
Hun har en DBS Bambo idag, men får ikke til å tråkke ennå..

Gutungen min på ca 2.5 år har i løpet av sommaren endeleg fått teken på å tråkke pedalar rundt og sykler no som berre det (med støttehjul).

Før dette brukte han ein Firstbike (som nemnd tidlegare i tråden (for eit år sidan). Det som var litt dumt med den, var at den var litt for høg for han då han fekk den ved 22månaders alder. Då han vart lang nok, var han også lang nok til vanleg tohjulssykkel.

Mulig at andre løpesykler er litt lavare og meir passeleg for ein toåring. Kanskje likeabike er betre? (Dei er iallfall finare)

Fly like a buffalo, sting like a flea
Facebook:Stisykling på Stord
Re: Trehjulssykkel [Re: Arnebv] #633681 04/11/2008 07:11
KTL Offline
Besatt
Besatt
Skulle gjerne brukt disse løpesyklene på egne unger også -nå er det for seint... Vi kjørte klassisk, trehjulsykkel og så tohjuls med støttehjul, en utrolig dårlig løsning spør du meg -støttehjulene overstyrer jo naturlig balanse, og virker til tider mot sin hensikt. Guttungen var den tidlige typen og var på "langtur" inn til Vangen -med støttehjul. I et hjulspor tok støttehjulene overhånd og styrte hele ekvipasjen i grøfta. Det kunne jo vært griet, men den fant selvfølgelig det aller dypeste gjørmehølet der stakkarn ble liggende halvt druknet med sykkelen oppå seg... Med trøst og litt hjelpende forklaring forsto han at dette var støttehjulene sin skyld -og hadde full forståelse for at disse ble fjernet!

Redigert av KTL; 04/11/2008 07:11.

mvh
Knut Tore

Tirsdagsklubben™
Re: Trehjulssykkel [Re: Arnebv] #633685 04/11/2008 07:20
jarand Offline
Entusiast
Entusiast
tja dette er vel ren reklame...men vi har tatt inn noe Likeabike. Har inne både Jumper og den orginale treutgaven.

Jarand Sørsdal
Cyklon as

Re: Trehjulssykkel [Re: jarand] #634079 04/11/2008 16:28
Kajen Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: jarand
Har inne både Jumper og den orginale treutgaven.

Hvilke farger har dere inne da? Pearl white eller?? Så kan hun matche mamma!

Re: Trehjulssykkel [Re: Kajen] #634515 05/11/2008 11:22
jarand Offline
Entusiast
Entusiast
Har dessverre ikke hvit inne nå. Har rød, grønn og rosa..

Jarand

Re: Trehjulssykkel [Re: jarand] #637971 12/11/2008 20:33
Kajen Offline
Avhengig
Avhengig

Jupp da var det kjøpt likebike til vesla!!

Fantastisk- må jeg si! Takk Jarand for hjelpen:) veldig bra service asså!!

Re: Trehjulssykkel [Re: Kajen] #638009 12/11/2008 21:40
parkprest Offline
Ivrig
Ivrig
http://www.lynskeyperformance.com/a/pages/2009-products/tricycle.php

Litt dyr kanskje, og min yngste skal vel arve storesøsters trehjuling, men akk så kul !

Lynskeys dobbeltbuttede rør kan jeg varmt anbefale...

pedalistisk !

Moderator  support