Forfølger en fiks ide med å bygge opp en (ganske) karbonfri racer, og etterhvert så jeg at den ble ganske sølv/grådominert, med en titanramme som utgangspunkt. Det blir bare forgaffelen som blir i karbon. For å ta den helt ut, tenker jeg å ha på et blankt styre. Finnes det blanke styrer i oversize som ikke veier ett tonn?
Takk for tipset om deda. Venter på tape fra junaiten, men skulle gjerne sett den fra stella azura i blank krom. Koster vel ikke skjorta. Pm` et kontonr til meg og beløp til meg, Grove, så gjør vi en liten transaksjon. :-)
Det blir ikke noe high-end prosject dette her, utgangspunktet er litespeed-rammen nevn i en annen tråd, med en centaur-gruppe i grå, setepinne og stem fra thomson i sølv, et arione sete og noen industrial strenght hjul. Slenger inn et bilde når jeg har kommet i mål. Dette skal bli en hardcore bruksgjenstand, ikke en godværs brifesykkel.
Styret ble en skuff. Juksebling. Likte det ikke. Går for et svart fsa shallow styre i alu, og en thomson stem i sølv. Sete og styre blir svart, ellers blir det overveiende grå/sølvtoner det går i. Har hatt 1000 fornøyde mil med mitt Arione-sete, så jeg bruker det en stund til. Håper Nokon lever opp til forventningene. Ser bra ut, og greit å montere. Ellers blir det hjulsett i sølv fra hjulcompaniet. har bestilt et sett med white industries nav og open pro felger. http://www.whiteind.com/road-HI-specs.html
Det er vel ikke så vanskelig? Distributors gir deg tre fine valg.
North American Flyers i Sverige Sideways Cycles i UK Siglespeedcentral.nl i nederland En epost til disse tre gir deg nok svaret på det du lurer på. Alle tre er seriøse sjapper med tildels glimrende rykte. Du må kanskje be om å få bestille den i stedet for å putte den i en kruv, om det er verdt det er opp til deg.
Når det skal sies synes jeg den* ser skikkelig 70talls ut på en negativ måte, men hver sin smak.
North American Flyers i Sverige Sideways Cycles i UK Siglespeedcentral.nl i nederland En epost til disse tre gir deg nok svaret på det du lurer på. Alle tre er seriøse sjapper med tildels glimrende rykte.
Jeg har henvendt meg flere ganger per email til NAF uten noen gang få en tilbakemelding.
Etter denne episoden på mtbr.com vil det nok også knytte seg et lett anstrøk av uprofesjonalitet til denne sjappa for mitt vedkommende.
Jeg har henvendt meg en gang og fått det svaret jeg forventet. Episoden på MTBR ble vel løst?, jeg orker ikke engasjere meg nok i harrymedkleins krankdilemma til å lese det igjen.
Sideways ble i alle fall stemt fram som beste sykkelbutikk i Singletracks kåringer i 2007, og Singlespeedcentral.nl er anbefalt bla av eieren av Singular, og Cloxxi, en av moderatorene på 29" forumet på MTBR er involvert der*.
Jeg har ikke handlet hos noen av butikkene og tar selvsagt fullstendig avstand fra ukvalifisert websynsing. Alle mine utsagn om seriøsiteten på sjappene er dermed kjent døde og maktesløse på linje med min webbaserte fordømming av det estetiske momentet i kanken jeg aldri har sett, som godt kan tenkes å være pen for andre. Det kan være den beste kranken i verden for den rette krankkonsumenten, det må man ta med i betraktningen.
*selvsagt kun basert på mine subjektive inntykk baseert på tilfeldig websykling som ikke kan sammenlignes med virkelig sykling.
North American Flyers i Sverige Sideways Cycles i UK Siglespeedcentral.nl i nederland En epost til disse tre gir deg nok svaret på det du lurer på. Alle tre er seriøse sjapper med tildels glimrende rykte.
Jeg har henvendt meg flere ganger per email til NAF uten noen gang få en tilbakemelding.
Etter denne episoden på mtbr.com vil det nok også knytte seg et lett anstrøk av uprofesjonalitet til denne sjappa for mitt vedkommende.
Martin
Høhø.. vips var status på MTBR-tråden som følger:
Currently Active Users Viewing This Thread: 15 (7 members and 8 guests): Nurgen Pete, olganga, LarsB, andlund, victrg, nicolai, GogBozen
Martin
Høhø.. vips var status på MTBR-tråden som følger:
Currently Active Users Viewing This Thread: 15 (7 members and 8 guests): Nurgen Pete, olganga, LarsB, andlund, victrg, nicolai, GogBozen
Jeg vil gjerne pressisserre at jeg ikke har uttalt meg om Sideways, Singlespeedcentral.nl eller kranken.
Jeg ønsker videre å pressisserre at min kommentar ang. NAFs manglende profesjonalitet ikke knyttet seg til spørsmålet om mtbr-episoden ble løst eller ikke, men til det faktum at sjappas eier i denne tråden vedkjenner å ha hatt økonomiske problemer og kan sies å ha vært midlertidig insolvent den gang.
Ærbødig hilsen fra Tyskerten til Mannen fra Bjølzen.