Det har blitt et par nyskapninger på lykte-fronten i høst, en hodelykt til bruk på sti og en lykt til bruk til og fra jobb.
Førstnevnte:
- 3 x Seoul P4 U-bin fra dealextreme.com
- Cooltape pads fra dotlight.de for å feste diodene til firkant-profilen
- 3 lysnivåer (full pupp, pupp og mekke-lys)
- 700mA Buckpuck 3021 strømregulator
- 2 x 15 grader og 1 x 6 grader Carclo-linser fra dotlight.de
- Mini Tamyia ledning-kontakter
- Ledninger/skruer etc fra Clasern og Elfa
- Ytre mål: 30 x 50 x 90mm
- Vekt: ca 150 gram uten batteri
Da jeg lagde denne hadde jeg bare 2 x Seoul tilgjengelig, og har ikke prøvd den etter at jeg satt inn den siste dioden. Men den var helt OK med kun 2 dioder, så den funker nok fin-fint som den er nå. Diodene er festet på en 30 x 30mm firkantprofil med en U-profil over for å beskytte mot elementene. Elektronikken ligger inni firkantprofilen.
Den svarte firkanten på bunnen av lykten er gummi, så lykten ikke skal skli rundt oppå hjelmen.
Dimmingen gjøres ved å endre motstanden mellom 2 av pin'ene på Buckpucken. Med en versjon av Buckpucken følger det med et potmeter på 0-5000Ohm, men jeg brukte en av-på-av bryter fra Elfa for å regulere lysstyrken i 3 nivåer.
Bilder:

Pendlelykten:
- 1 x Seoul P4 U-bin @ 800mA fra dealextreme.com
- Cooltape pads fra dotlight.de for å feste diodene til L-profilen
- Kun ett lysnivå
- 800mA strømregulator fra dealextreme.com
- 6 graders Carclo linse fra dotlight.de
- Mini Tamyia ledning-kontakter
- Ledninger/skruer etc fra Clasern og Elfa
- Ytre mål: 30 x 30 x 65mm
- Vekt: ca 80 gram uten batteri
Dioden er festet på en L-profil som er skrudd fast med de to skruene. Etter et par minutter er utsiden av huset godt og varmt, så varmeledningen tror jeg funker som den skal. Jeg har ikke prøvd denne på sykkelen enda, men den er nok overkill for sykling til jobben. Jeg lyser fint opp en husfasade ca 100m bort. Iom at jeg kun behøver å skru opp de to skruene som holder L-profilen for å bytte linse kan det hende jeg skifter til en litt videre linse etterhvert. Jeg skal også epoxyfisere plexiglass på fronten for å gjøre den regn-tett.
Bilder:

http://i2.photobucket.com/albums/y8/denlengste/sykkel/lys/IMG_1699.jpg[/img]
http://i2.photobucket.com/albums/y8/denlengste/sykkel/lys/IMG_1701.jpg[/img]