Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Hva er det med disse Belgierene og småjenter?

Re: Hva er det med disse Belgierene og småjenter? [Re: gare] #490349 08/12/2007 11:07
S
Sindr Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
S
Sitat: gare

det bør vel være nok å nevne Kong Leopold og Kongo.

Mange europeiske land har en slik forhistorie! Storbritania var jo den største kolonimakten, og vi liker jo de!? CRC feks. Jeg kjente flere belgiere som med livet som innsats prøvde å hjelpe folk/barn i kongo ved å drive skoler og annet arbeid. Men det er gamle tider, ting har endret seg. Kan ikke si at vi ikke liker tyskland i dag fordi én tulling regjerte der en stund heller! Jeg liker belgia jeg, spesielt Knokke. Der er det fint ja!

Redigert av Sindr; 08/12/2007 11:08.
Re: Hva er det med disse Belgierene og småjenter? [Re: Sindr] #490421 08/12/2007 15:08
eburon Offline
Fersking
Fersking
Sitat: Sindr
Sitat: gare

det bør vel være nok å nevne Kong Leopold og Kongo.

Mange europeiske land har en slik forhistorie! Storbritania var jo den største kolonimakten, og vi liker jo de!? CRC feks. Jeg kjente flere belgiere som med livet som innsats prøvde å hjelpe folk/barn i kongo ved å drive skoler og annet arbeid. Men det er gamle tider, ting har endret seg. Kan ikke si at vi ikke liker tyskland i dag fordi én tulling regjerte der en stund heller! Jeg liker belgia jeg, spesielt Knokke. Der er det fint ja!

Jeg liker Belgia også men ELSKER Norge ICON_WINK ICON_SMILE

Re: Hva er det med disse Belgierene og småjenter? [Re: DagRS] #490547 08/12/2007 22:27
P
pet1 Offline
Entusiast
Entusiast
P
Sitat: takkskarufaenmeg
Sitat: jrm
tenker først på god sjokolade, "moules frittes" og øl..miam miam

Manneken Pis, Eddie Merckx, Anderlech FC og alle de fantastiske antikvitetsbutikkene i Brussel. Lysshowet på Grand Place.
Minnene fra Nato hovedkvarteret!

Jeg har vært en del i Belgia i jobbsammenheng. Møter kan være et helvete. Noen snakker bare flamsk, noen bare fransk og noen få begge deler. Så kan alle litt engelsk og kanskje litt tysk. Alt dette blir blandet i hop i ei salig røre. To dager med møter og vi nordmenn er helt utslitt, belgierne er like kule, de har det så kaotisk hele tida.. :-)

Belgia er også verdens beste sjokolade (freia melkesjokolade lissom, ,ha) og masse usunn frites. Jeg har en teori om at det er her mossespesialiteten pølse i vaffel kommer fra, det har jeg nemlig fått i Beliga også.
Og så lenge de har verdens tøffeste F1-bane så kommer jeg alltid til å digge det landet.

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support