Jeg bygger meg ny sykkel for tiden:) Er det noen som har noen erfaringer med Zegno carbon rammer? jeg har det snart.... Bygger selv. full SRAM force gruppe og Ritchey komponenter. Håper det blir bra. SER BRA UT:)
Hvis jeg ikke tar helt feil: Det er vel samme rammene som Battaglin, men Bikebuster fikk ikke lov til å selge Battaglin så billig som de gjorde. Derfor fikk de et eget varemerke.
Sykkelen er ferdig:) Bra greier dette! Mye for penga!!! Ramme virker veldig bra!! Sram force, ES hjul og Ritchey carbon stem styre setepinne, look ped. 7,3 kg med ped. for ca 23 høvdinger.
Hallo:) jo mye setepinne!! Men jeg 2 m lang så det trengs:). Setepinnen sitter godt ned i ramma ja (10 cm +). Ramma er ikke og få større. men det går fint! har hatt ramme med samme lengde før. men den ble stjålet!!:( vekt= 7,51 kg med peddaler og flasreholdere!
Ta av ventilhettene og snu stemet så begynner vi snakke;)
Selvsagt. Det viktigste er jo ikke å ha god sittestilling, men å ha stilren sykkel? ::
Vel, han kan flytte styret lenger opp ved å flytte enda en ring på undersiden av stemet, og så snu det, så vil stillingen bli den samme, og sykkelen kulere.. Win win..
du må rette styret, bukken bør ligge mest mulig vannrett
Uenig. Styret bør rettes inn slik at man får et mest mulig komfortabelt grep på bremsehendlene, der man tilbringer 80% av tida uansett. Det er bedre med mer horisontalt tak der. Dessuten er det "vedtatt" at det flate i bukken kan peke ca mot baknavet.
Dette er uansett individuelle justeringer avhengig av brukerens preferanser.
Selv om vi har oppfunnet stilpolitiet, og slår nådeløst ned på avvik, er det funksjonen som bestemmer til slutt. Det gis dog ikke dispensasjon for hvite shorts av den grunn.
HE HE:) ser det er noen gode meninger her:)!! trur stemmet blir som der er!:) Skal jo bruke sykkelen også. Den skal ikke bare se bra ut:). Stemmet kan fint brukes begge veier:)
Ikke plass til flere spacere! Gaffelrører er ikke lengre! Blir som det er kanskje jeg snur stemet en dag til sommeren, må ha noen turer først.
ramme fikk jeg foe ca 8 høvdinger. Den ser bra ut!!, og det er fint den skjulte kabler. Kjenner bra ut også!:) det er en XL ramme (60 cm C-T) overrør C-C 59 cm. vekt 1.2 kg veid av meg.
Er det noen som vurderer og bygge sykkel så burde dere se på denne ramma!! Den ser bra ut og virker meget god:) Full carbon med skjulte kabeler (innvendige). jeg har size XL .Den veier 1.20 kg, gaffel veier 370 g. Se Bikebuster for mer info. Spør meg gjerne hvis dere lurer på noe. Jeg har bygd selv.