Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Så var det å stille inn giret da.....

Så var det å stille inn giret da..... #481878 20/11/2007 17:58
G
Geirc Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
G
Aldri gjort det før. XT. Prøver å følge bruksanvisningen, men sliter litt. Sånn som det er nå så får jeg ikke kjedet opp på det største hjulet foran, og ikke til det største og det minste bak. Har jeg da justert wire'en feil, eller skal jeg fikle med justeringsskruene? Kan ikke si at det funker noe særlig... Jeg har jo bygd sykkelen, så jeg må prøve litt mer før jeg kryper til korset. I dette tilfellet sykkelreparatøren.

Re: Så var det å stille inn giret da..... [Re: Geirc] #481883 20/11/2007 18:28
H
harald_2 Offline
Heia Storm!
Heia Storm!
H
Det er bare å fikle, men ta det rolig med (L og H) skruene, maks en halv omd. av gangen til du ser hva som skjer. Hold deg til en skrue av gangen også.
Men her kommer mange eksperter straks på banen, tenker jeg.

Stian

Gammel ringrev.
Kleiva Pedal Pushers will never die!!

Re: Så var det å stille inn giret da..... [Re: harald_2] #481896 20/11/2007 18:51
klean Offline
Besatt
Besatt
H og L skruene har kun én funksjon. Låse ytterpunktene for bevegelsen til giret. Sett giret i ytterste posisjon, se om du ser baksiden av skruen. Butter den mot noe, kan du slippe den litt ut til du akkurat har nok bevegelse, gjentas i motsatt ende. Får du fortsatt ikke nok utslag er wiren for stram eller slak alt ettersom. Til slutt finjusterer du wire til smud giring.

Betydelig vanskeligere å forklare enn å gjøre.

Andreas.

Moderator  support