Dette er min signatur. Det finnes mange som ligner, men denne er min. Min signatur er min beste venn. Den er mitt liv. Jeg må mestre den som jeg mestrer mitt liv. Uten meg, er signaturen meningsløs...
Re: nytt spørsmål til musikkquizen!
[Re: syKjell]
#49602128/12/200719:50
Hmmmmm....... I anledning årstiden: Hvem synger sammen med Sarah Cracknell på Saint Etiennes "I was born on christmas day"?
Dette er min signatur. Det finnes mange som ligner, men denne er min. Min signatur er min beste venn. Den er mitt liv. Jeg må mestre den som jeg mestrer mitt liv. Uten meg, er signaturen meningsløs...
#49607929/12/200710:51
Hint: Sangeren har sin dayjob i et band som forbindes med Madchester sounden, selv om de er fra Birmingham, og de lager plater enda.
Den originale keyboardisten i bandet satt en stund i fengsel fordi han ble blandet inn i et væpnet ran, og senere døde han i en bilulykke.
#49611529/12/200714:02
Mener å huske at The Charlatans sin keybordist er nevn i forbindelse med et væpnet ran. I alle fall døde en av medlemmene der i en bilulyke midt på 90-tallet. Men klarer ikke for mitt bare jeg å gjenkalle navnet på vokalisten. Trolig ham du er ute etter. Bodde vel en stund i USA også?
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
[Re: Hæ?]
#49621229/12/200723:44
#49623730/12/200711:07
Det var det jeg ikke husket. Eller ikke husker, for å være litt mer presis. Kan da ikke google, det er nok juks. Så noen andre får komme og ta denne, tenker jeg.
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
[Re: Hæ?]
#49624430/12/200712:09
Mannen jeg er på jakt etter deler etternavn med blant annet et medlem av The Cambridge Five, en engelsk forfatter - blant annet av boken A Clockwork Orange, og en som fikk bronsemedalje i 4000 meter banesykling, forfølgelse, lag i OL i 1952.
Siden vi snakker om band som har navnetvillinger - i USA måtte The Charlatans kalle seg The Charlatans UK, siden det allerede eksisterte et band med sjarlataner i USA. I Europa på 90-tallet hadde en amerikansk duo suksess med en sang som handlet om støv på et instrument. De måtte kalle seg ___________ America, siden det allerede eksisterte en band med navnet i England. Hva het bandet, og hva het hiten? Bildet er nok et godt hint!
De het vel Murmurs (eller noe i den dur, litt usikker på skrivemåten) America, og om jeg ikke husker helt feil, hadde hiten deres det velklingende navnet "You Suck".
I'd never been lucky with girls I confess Don't know whos to blame for my lack of success Cause even with one up the back of a bus There was always a risk of a slap on the puss
Hint#2: briller og briller.
anyone? g
- A loop _spinning_ too fast is a sentrifuge. Cut the rope. (Cujo)
Sangen er "Oh Jean" fra albumet "Sunshine On Leith".
Var på konsert med Proclaimers for snart 20 år siden på Sardines (tror jeg det het, under Konserthuset i Oslo). Minnet om den frembringer gode vibber den dag i dag...
Ikke for å kuppe seieren til "takkskarufaenmeg", men hvilket annet band spiller i Trondheim denne helgen? (faktisk i dag)?
Bandet er norsk, har fått mye spilletid på radio i England, er booket inn til Sweden Rock Festival 2008 (valgt ut fra over 2500 undergrunnband i Skandinavia) til å spille på "Zeppelin Stage" og navnet betyr "juling" på en spesiell norsk dialekt.
Svölk spiller i Trondheim i dag. Anbefaler alle som liker metal å ta turen...er en grunn til at de får spilletid på England og skal stå på Zeppelin scena.