Hvorfor ikke vise frem sin fire beinte venn? (Vet dette er den andre "VIS MEG DIN" tråen jeg har laget på kort tid, men hvorfor ikke). Dette er min hund Terkel.
Jeg har dvs vi har en Irish Softcoated Wheaten Terrier. Navnet er Angus Young. Minner faktisk om sin navnebror i AC/DC. En utrolig flott hund. Bildet kommer snart
"A true friend is one who overlooks your failures and tolerates your success." ~ Doug Larson
Emma er en glatthåret Fox Terrier, hyperaktig som hvalp (derav Foxterror) jepp .
Hva er forresten forskjellen mellom en Parsons og en ordinær Jack Russel? Har sett noen flotte bilder av (relativt) langbente Parsons, men de fleste steder jeg slår opp på, refrerer man til Parsons og JR som samme rase. Har aldri sett en PRT "in real life", JR ser jeg jo stadig vekk de har jo betraktelig kortere ben (enn PRT jeg har sett bilde av) og kan da umulig være like glad i lange sykkelturer (slik som FT og sikkert PRT). Wikipedia oppslaget på PRT ble jeg ikke særlig klokere av.
Fox (som visstnok er stamfaren til JRT og PRT) anbefales på det sterkeste. Morsomste hunderasen jeg har hatt, og utrolig glad i å halse etter (og foran) sykkelen, både XC som DH. Dessuten en dyktig hijeger for den som skulle sette pris på det.
Ahhh, der var Phonak(eller har han skiftet navn??). Morsomt med dvergpinscher ved siden av, vi tenker på en Italiensk mynde, eller muligens en Whippet som et lite tillegg.
I den forbindelse lurer jeg på: er brukernavnet ditt inspirert av en viss firbent romfarer?
Nei faktisk ikke. Nicket mitt er faktisk en radioamatørsignatur. Akkurat som LA8PV(ja han finnes faktisk, bor i Molde) har jeg LA1HKA. Ikke Laika som det kan forveksles med. Signaturen er unik i hele verden og derfor syntes jeg det var greit med det som nick. Enkelt og greit.
Emma er en glatthåret Fox Terrier, hyperaktig som hvalp (derav Foxterror) jepp .
Hva er forresten forskjellen mellom en Parsons og en ordinær Jack Russel? Har sett noen flotte bilder av (relativt) langbente Parsons, men de fleste steder jeg slår opp på, refrerer man til Parsons og JR som samme rase. Har aldri sett en PRT "in real life", JR ser jeg jo stadig vekk de har jo betraktelig kortere ben (enn PRT jeg har sett bilde av) og kan da umulig være like glad i lange sykkelturer (slik som FT og sikkert PRT). Wikipedia oppslaget på PRT ble jeg ikke særlig klokere av.
Fox (som visstnok er stamfaren til JRT og PRT) anbefales på det sterkeste. Morsomste hunderasen jeg har hatt, og utrolig glad i å halse etter (og foran) sykkelen, både XC som DH. Dessuten en dyktig hijeger for den som skulle sette pris på det.
Skal ikke påberope meg noen ekspertstatus på dette, men en PRT er en langbeint JRT. For å forvirre litt er det noen som kaller PRT for "Langbeint Jack Russel" Fox og JRT har samme utgangspunkt arvsmessig, sånn jeg har skjønt det er JRT avlet mer etter genene til den originale Fox'en, mens dagens Fox Terrier er mer lik den originale i utseende. Forstå det den som kan
Hehehe.... Hva er egentlig vanlig navn på en tarantell ?
Når datteren min skulle finne navn på den måtte jo det bli Siri, fordi den spiser sirisser. Sirisser er noen gresshoppelignede skapninger man får kjøpt i dyrebutikken som den liker godt, hvis du lurte på det