Jepp. Hilste på dem på Interbike. Det tar 300 timer å bygge hver ramme og utsalgspris blir 7500-8000 dollar. Produksjon er igang, men fullskala først på våren 08. Rammen skulle veie 2.5 pund og om ett karbonrør går istykker vil bruddet stoppe i neste krysning. Evnt kan seksjoner erstattes eller lett fikses av kyndige.
Hvis jeg får fiberoptikk med løpelys vevd inn i strukturen så tar jeg en.
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
Jepp. Hilste på dem på Interbike. Det tar 300 timer å bygge hver ramme og utsalgspris blir 7500-8000 dollar. Produksjon er igang, men fullskala først på våren 08. Rammen skulle veie 2.5 pund og om ett karbonrør går istykker vil bruddet stoppe i neste krysning. Evnt kan seksjoner erstattes eller lett fikses av kyndige.
Bruddet stopper, ja, men den ser jo ut som den vil knekke en "rute" eller to bare du lener den på garasjeveggen.
Hvis jeg får fiberoptikk med løpelys vevd inn i strukturen så tar jeg en.
Vettu det var en ganske kul idé! Eller LEDs. Burde la seg gjøre.
Siden man allerede har brukt 50 lapper på ramma er det vel på sin plass å spare litt på lysfronten. Foreslår derfor jule-belysning fra Nille... ...samt et bilbatteri i sekken...
Det finnes sikkert de som kjøper den, men jeg tipper du neppe vil se så mange i Norge utenfor Aker Brygge-miljøet (ikke innenfor heller).
Jeg ser egentlig ikke noe annet poeng med den der enn at man får noe ingen andre har, samt at man får rensket skikkelig opp i kontoen. Hadde den i det minste veid 700 gram...
Gode stålrammer har utrolig mye å by på enda. At dette har vært en sannhet i mange tiår, er selvsagt en utfordring for de som vil komme med nye freshe løsninger, som alltid har noen drawbacks.
En god stålramme gir rytteren den han trenger for å nyte en deilig sti. Halvkilo mer, men det betyr ingenting i praksis.
At følelsen er god, at tynne rør ser bra ut, og at det varer, gjør det hele enda mer åpenbart.
e
*** Hjulbygging, service Chris King og alle typer sykkelmekanikk***