Helsenytt - Vrikket ankel Les det under "gjenopptrening av ankelen". Det kan være nyttig.. Brakk fibula ved syndemosen selv i fjor sommer. Siden jeg kom gående inn med bruddet så vurderte de det som stabilt nok til at de ville prøve og la det gro uten skruer, men og beholde bevegelighet var viktig for meg, så trente med ergometersykkel og svømming i basseng så fort gipsen var av. Det første halvåret etter bruddet så trente jeg med ankelstøtte lignende
denne selv om beinet virket OK. Hadde et lårbeinsbrudd i 2002 som krevde tre år og tre operasjoner før det ble OK, så ønsket absolutt
ikke lignende problemer med dette bruddet, så var nok litt overforsiktig.
Jeg brukte forresten fysioterapaut i forbindelse med senskader etter lårbeinsbruddet. Dro først til fysioterapaut nå i sommer og angrer sinnsykt på at jeg ikke dro til han tidligere. Så ekstremt bra tips du har fått der. Her (Horten) var det forresten 1 1/2 mnd kø på og få fysioterapaut på "resept" så brukte en privat en heller. Så start så fort som mulig med og finne en som har peil & tid til deg før det blir for sent. Raskere man får det rett, bedre er det

Beinet mitt er forresten 100% (iallefall 99.9%) idag og merker ingenting til bruddet..
Lykke til