Hei!
Leken er ikke det som kommer først i samme setning som 29" SS i de flestes vokabular. Stabilitet og trygghet kommer først, deretter evne til å rulle over ting. Jeg har aldri lest en 29" test som fremhever noe som lekent i det hele tatt.
Ta gjerne en titt på
www.vassagocycles.com De har en påstått unik geometri som skal gjøre dem helt fantastiske osv osv.
Jeg holdt på å kjøpe en Jabberwocky selv man trakk meg til fordel for den omtalte Singularen. Prisen er meget rimelig. Kvaliteten virker OK og de har endel blodfans på 29" forumet i mtbr.com.
Når det er sagt er det mye som kommer an på byggingen. Med The Crow dekk veier min 10,3 og det er ingen problemer å får den under 10 kilo heller. Hardtailer og stive sykler på 10 kilo og under blir uansett geometri morsomme i kraft av at det er så lett å flytte på dem

selv om de skulle slumpe til å være stabile.
Tenk deg om en gang til. Leken 29" SS er foreløpig ikke eksisterende. Hva er det du helst vil? A) Ha en leken sykkel, B) Ha en SS, eller C) være med på 29" "hypen".
Er det A finnes det folk som vet mer enn meg om dette, men DMR lager vel noen fine hardtailer. Er det B og eller C kan de fin kombineres men trolig ikke med A
Lykke til
LarsB