|
No more walks in the wood
|
No more walks in the wood
02/11/2007 11:39
|
StigB
OP
Señor
|
OP
Señor
Endelig etter å ha sutta på "Hell Freezes Over (1994)" er de her med LONG ROAD OUT OF EDEN.
Jada, Eagles er i farta igjen for alle oss som delevis har sutta på gamle minner i 27 år om en ser ut fra liveopptaket i 1994.
:-)
Stisykling.no Det er plass til alle, om vi bare tar hensyn til hverandre. < TOC >
|
|
|
Re: No more walks in the wood
[Re: StigB]
02/11/2007 11:47
|
Stein
Yozo Fanboy
|
Yozo Fanboy
...Men er de i samme form som før?
Jeg er mer spent på Zeppelin-gjenforeningen, jeg. (Som er utsatt pga. at Page har gått hen og brukket en finger! Snakker om timing.)
|
|
|
[Re: Stein]
02/11/2007 12:13
|
StigB
OP
Señor
|
OP
Señor
...Men er de i samme form som før? Ja det synes jeg så absolutt, de bærer kanskje preg at at tiden har gjort dem vel. Siden jeg er bortimot altetende hva musikk gjelder er jeg ikke vanskelig å glede med musikk. Denne dobbelt CD'en ble en svært god opplevelse.
Stisykling.no Det er plass til alle, om vi bare tar hensyn til hverandre. < TOC >
|
|
|
02/11/2007 14:15
|
pet1
Entusiast
|
Entusiast
...Men er de i samme form som før? Ja det synes jeg så absolutt, de bærer kanskje preg at at tiden har gjort dem vel. Siden jeg er bortimot altetende hva musikk gjelder er jeg ikke vanskelig å glede med musikk. Denne dobbelt CD'en ble en svært god opplevelse. Det er som regel tre grunner til slike comeback: - de trenger penga - de kjeder seg/har oppdaget at de andre i bandet ikke var så ufyslige likevel - de har noe å komme med Av det jeg har hørt av Eagles-plata er de i skjæringen mellom pkt to og tre, noe nytt å komme med har de hvertfall ikke. For blodfansen er dette sikkert stor stas, for oss som liker god musikk og har Eagles på den lista, vi kan sikkert like gjerne høre på noe av det gamle.
|
|
|
[Re: pet1]
02/11/2007 14:19
|
gare
More than words
|
More than words
noe nytt å komme med har de hvertfall ikke. Ojojojojo, søk dekning folkens, nå er det like før sikringer og blodkar ryker på flatbygdene.
Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
|
|
|
02/11/2007 14:53
|
StigB
OP
Señor
|
OP
Señor
...Men er de i samme form som før? Ja det synes jeg så absolutt, de bærer kanskje preg at at tiden har gjort dem vel. Siden jeg er bortimot altetende hva musikk gjelder er jeg ikke vanskelig å glede med musikk. Denne dobbelt CD'en ble en svært god opplevelse. Det er som regel tre grunner til slike comeback: - de trenger penga - de kjeder seg/har oppdaget at de andre i bandet ikke var så ufyslige likevel - de har noe å komme med Av det jeg har hørt av Eagles-plata er de i skjæringen mellom pkt to og tre, noe nytt å komme med har de hvertfall ikke. For blodfansen er dette sikkert stor stas, for oss som liker god musikk og har Eagles på den lista, vi kan sikkert like gjerne høre på noe av det gamle. "for oss som liker god musikk og har Eagles på den lista, vi kan sikkert like gjerne høre på noe av det gamle." Dette here bedrevitende for oss som ditt og datt. Si meg heller at du ikke liker. Jeg kan ikke si at for oss som liker god musikk ikke årker det ene eller andre. Hva motivet er for at de gjør dette vet hverken du eller jeg, og det er i grunnen heeeelt uinteressant for deg og for meg. Jeg liker gamle Eagels, er det foresten riktig å si gamle, og jeg synes den nye plata var et friskt pust, ikke prøv å fortell meg hva jeg skal like eller ikke, eller prøv å fortell meg at jeg ikke liker god musikk fordi jeg synes denne plata var god, svært god. Det er det faktisk bare jeg som kan avgjøre hva jeg synes er bra eller ikke.
|
|
|
02/11/2007 15:07
|
bjerkseth
Besatt
|
Besatt
Jeg likte gamle eagles. Desperado var den beste plata, men dette var forferdelig dprlig 
Instagram: @oivindbjerkseth
|
|
|
[Re: Stein]
02/11/2007 15:20
|
OLedward
Avhengig
|
Avhengig
Jeg er mer spent på Zeppelin-gjenforeningen, jeg. (Som er utsatt pga. at Page har gått hen og brukket en finger! Snakker om timing.) Page´s fingerbrudd er vel det minste problemet, gjenoppliving av John Bonham byr nok på større utfordringer
|
|
|
[Re: OLedward]
02/11/2007 15:36
|
Stein
Yozo Fanboy
|
Yozo Fanboy
Sant nok, men Page var nok, selv om Bonham var suverén, en mer markant del av Zeppelin-sounden enn han.
|
|
|
02/11/2007 17:31
|
EgilH
Entusiast
|
Entusiast
Uten og si noe galt om Eagles må jeg bare fortelle om en utrolig morsom konsert på Samfunnet for 15 år siden. Det var Mojo Nixon & Skid Roper som spilte. Et av glansnummerne var "Don Henley Must Die!" Don Henley har faktisk vært på scenen sammen med Mojo Nixon.
Wikipedia: Psychobilly musician Mojo Nixon, long-time satirist of George W. Bush, wrote a song called "Don Henley Must Die". Some years later, Mojo was playing at Austin's Hole in the Wall when the Eagles, who were also scheduled to play in Austin, came in. Mojo announced he was going to play the song when Don Henley himself climbed up on stage and began beatboxing to the song, which left Mojo utterly speechless. The two have since become friends.
Redigert av ClydeD; 02/11/2007 17:32.
Mvh Egil
|
|
|
[Re: OLedward]
02/11/2007 17:38
|
frodegutt
Besatt
|
Besatt
Jeg er mer spent på Zeppelin-gjenforeningen, jeg. (Som er utsatt pga. at Page har gått hen og brukket en finger! Snakker om timing.) Page´s fingerbrudd er vel det minste problemet, gjenoppliving av John Bonham byr nok på større utfordringer Minor glitch! Det er visstnok sønnen som skal spille trommer.
|
|
|
[Re: frodegutt]
02/11/2007 18:29
|
EgilS
More than words
|
More than words
Det er forøvrig Eagles-kveld på Virgin Radio Classic Rock akkurat nu! Sitter og hører på akkurat nå.
|
|
|
02/11/2007 19:50
|
pet1
Entusiast
|
Entusiast
"for oss som liker god musikk og har Eagles på den lista, vi kan sikkert like gjerne høre på noe av det gamle."
Dette here bedrevitende for oss som ditt og datt. Si meg heller at du ikke liker. Jeg kan ikke si at for oss som liker god musikk ikke årker det ene eller andre. Hva motivet er for at de gjør dette vet hverken du eller jeg, og det er i grunnen heeeelt uinteressant for deg og for meg.
Jeg liker gamle Eagels, er det foresten riktig å si gamle, og jeg synes den nye plata var et friskt pust, ikke prøv å fortell meg hva jeg skal like eller ikke, eller prøv å fortell meg at jeg ikke liker god musikk fordi jeg synes denne plata var god, svært god. Det er det faktisk bare jeg som kan avgjøre hva jeg synes er bra eller ikke.
Jeg hadde kanskje trodd at du med det nicket hadde tålt at andre gikk bramfritt og hardt ut..  Hva du liker er selvfølgelig helt opp til deg, jeg refererte i grunn til hva jeg selv synes om plata til Eagles og har konstatert at andre mener det samme som meg. Våren 1977 ble jeg 18, tok lappen, og dro på sommeren til nordnorge sammen med kompiser i en Ford Transit som fattern var så generøs å låne oss. På turen nordover spilte vil Eagles og 'Hotel California' nærmest ihjel. For oss var det total frihet og siden det har det betydd noe ekstra for meg. Det er kanskje derfor jeg ikke synes det nye her når det gamle til knærne. Var det en personlig og fordomsfri begrunnelse du kan godta? 
|
|
|
02/11/2007 21:26
|
StigB
OP
Señor
|
OP
Señor
Jeg hadde kanskje trodd at du med det nicket hadde tålt at andre gikk bramfritt og hardt ut.. He he, len deg tilbake. Nicket sier mye men det meste begynner å bli historie nå. Og du skal ikke bry deg så mye om at jeg smeller litt, det er bare sånn det er. Jeg og spilte nesten ihjel min gamle Thorens 125 MK II med et ortofon element i 1000 kr. klassen med 'Hotel California' Siden den gang har jeg også blitt eldre og litt rundere i kantene tro det eller ei. Den aller beste versjonene av 'Hotel California' etter mitt øre må være den de spilte i 1994 under livekonserten 'When hell freeses over'. Jeg får frysninger, mer er det egentlig ikke å si. Noe av poenget mitt var at vi er alle forskjellige og vi liker ikke alt likt. I dag har jeg kost meg med Wagner, foruten Eagles. Var det en personlig og fordomsfri begrunnelse du kan godta? \:o Selvfølgelig kan en eldre ungdom godta det fra en annen eldre ungdom ;-) Den første plata mi fikk jeg fra ei trafikkulykke i Ullevålsveien. Vi bodde en tid i 109 og brått hørte vi det smalt. Jeg for ut og der var det en varebil som hadde kollidert, døra til varerommet hadde åpnet seg og en kartong med plater lå strødd. Som takk for hjelp og bistand fikk jeg min første Eagles plate.
|
|
|
03/11/2007 06:40
|
Gollum
Entusiast
|
Entusiast
Kjøpte plata i går og den har absolutt sine høydepunkter men også noe som var under "pari", ( men sånn er det på de fleste plater ). Alt i alt en hyggelig opplevelse :-)
"Sometimes I think the surest sign that intelligent life exists elsewhere in the universe is that none of it has tried to contact us."
GAN
|
|
|
|
|