|
Syklist kjørt ned med vilje
|
Syklist kjørt ned med vilje
01/11/2007 21:23
|
Golla
OP
Medlem
|
OP
Medlem
|
|
|
Re: Syklist kjørt ned med vilje
[Re: Golla]
01/11/2007 21:27
|
hilmer
Ivrig
|
Ivrig
Han sitter sikkert og får skryt av vennegjengen nå.
|
|
|
[Re: Golla]
01/11/2007 21:28
|
Ripen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Slikt blir man litt målløs av...
Håper de får tak i svinet!! Jeg kommer til å sette fyr på alle hvite 4X4 med grønne skilter, bare for å være sikker..! Ikke de med sykkelstativ på da selvsagt.
Roy
Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS
|
|
|
[Re: Ripen]
01/11/2007 21:31
|
Hvilepuls
Besatt
|
Besatt
En kan lure på hvor mange påkjørsler som skjer med vilje. Det er vel ikke ofte at noen kjører bak og er direkte vitne til påkjørselen. Jeg har i hvert fall opplevd mange situasjoner med nestenulykker, en gang går det galt. Skulle ønske en kunne fjernet de jævla sykkelveiene, for de virker som en rød klut, selv om de ikke var inne i bildet her.
|
|
|
[Re: Hvilepuls]
02/11/2007 07:35
|
pet1
Entusiast
|
Entusiast
En kan lure på hvor mange påkjørsler som skjer med vilje. Det er vel ikke ofte at noen kjører bak og er direkte vitne til påkjørselen. Jeg har i hvert fall opplevd mange situasjoner med nestenulykker, en gang går det galt. Skulle ønske en kunne fjernet de jævla sykkelveiene, for de virker som en rød klut, selv om de ikke var inne i bildet her. Jeg har bodd rett ved der dette skjedde. Har mere tro på en uoppmerksom sjåfør enn at det er gjort med vilje. Veien er flere hundre meter rett fram, en sving og så flere hundre meter rett igjen. Dette er forholdvis kort etter svingen, og etter at jeg flyttet der i fra vil jeg tro at syklister langs veien er forholdsvis sjelden... At ikke vedkommende stopper er selvfølgelig det gravalvorlige her, selv om hendelsen rekrutterer en syklist også...
|
|
|
[Re: pet1]
02/11/2007 11:24
|
Arne_And
More than words
|
More than words
Har mere tro på en uoppmerksom sjåfør enn at det er gjort med vilje. Beskrivelsen tyder på det motsatte: Men istedenfor å kjøre rundt henne, drar bilisten foran meg over til høyre og kjører henne rett ned, forteller Høvås til Nettavisen.
|
|
|
[Re: Arne_And]
02/11/2007 11:26
|
Dan
More than words
|
More than words
Beskrivelsen tyder på det motsatte: Men istedenfor å kjøre rundt henne, drar bilisten foran meg over til høyre og kjører henne rett ned, forteller Høvås til Nettavisen. Synes du det? Jeg synes det høres ut akkurat som "denne sms'en bare må jeg svare på".
|
|
|
[Re: Arne_And]
02/11/2007 11:34
|
pet1
Entusiast
|
Entusiast
Har mere tro på en uoppmerksom sjåfør enn at det er gjort med vilje. Beskrivelsen tyder på det motsatte: Men istedenfor å kjøre rundt henne, drar bilisten foran meg over til høyre og kjører henne rett ned, forteller Høvås til Nettavisen. Poenget er at veien er ganske smal der,mye smalere enn vanlig riksvei. Forskjellen på å kjøre forbi og å sikte etter syklisten er ganske liten. Det er ikke sikkert at sjåføren har vært obs på syklisten før det var treff. Hva vitner har sett viser seg desverre alt for ofte å ikke være helt korrekt. Misforstå meg ikke, det er ikke noe forsøk på å bagatellisere hendelsen, men det kan være et resultat av et øyeblikks uoppmerksomhet. At vedkommende ikke stopper og hjelper er hårreisende, og det er jo det som gjør dette til en alvorlig forbrytelse.
|
|
|
[Re: pet1]
02/11/2007 11:47
|
Christian100
Fersking
|
Fersking
Det er selvsagt vanskelig å si nøyaktig hva som har skjedd her; om det er en kriminell handling der bilisten kjente/ikke kjente syklisten og gjorde det med vilje, eller om det var et uhell.
Imidlertid forundrer det meg ikke at syklister blir meid ned. Sykler selv daglig i relativt tett trafikkerte områder med sykkelvei/bilvei fotgjengeroverganger med mer. Bilistenes aggressivitet og mangel på å forstå konsekvensene av å kunne drepe eller kveste en syklist slutter aldri å forundre meg.
|
|
|
[Re: Christian100]
02/11/2007 11:58
|
EgilS
More than words
|
More than words
Og mange syklister idiotiske fremferd slutter heller aldri å forundre meg.
::
|
|
|
[Re: Christian100]
02/11/2007 12:15
|
pet1
Entusiast
|
Entusiast
Det er selvsagt vanskelig å si nøyaktig hva som har skjedd her; om det er en kriminell handling der bilisten kjente/ikke kjente syklisten og gjorde det med vilje, eller om det var et uhell.
Imidlertid forundrer det meg ikke at syklister blir meid ned. Sykler selv daglig i relativt tett trafikkerte områder med sykkelvei/bilvei fotgjengeroverganger med mer. Bilistenes aggressivitet og mangel på å forstå konsekvensene av å kunne drepe eller kveste en syklist slutter aldri å forundre meg. Jeg sykler nå for det meste i området rundt Haugesund (siden det er her jeg bor...), og her er det for det meste, bank i bordet, fin oppførsel både fra syklister og bilister. Men en syklist ble meid ned for noen år siden av en sjåfør som rotet etter noe på gulvet elns, syklisten var på feil sted på feil tidspunkt. Slik skjer med mellomrom, og jeg er mest tilbøyelig at det er det som har skjedd i dette tilfellet også. Folk som blir meid ned med overlegg, da kjenner de hverandre godt fra før og det skjer i affekt. Dette stedet hvor denne stakkars damen ble meid ned er på flomverket ved Glomma, sør for Flisa. Tettbebygd område er det hvertfall ikke, og det er hovedsaklig lokal trafikk. Sjansen for at det er lokal som har gjort det og at vedkommende blir tatt er heldigvis forholdsvis mye større enn om dette hadde skjedd ved en større by.
|
|
|
[Re: EgilS]
02/11/2007 12:45
|
Dan
More than words
|
More than words
Og mange syklister idiotiske fremferd slutter heller aldri å forundre meg. Aye! Tidligere i uka holdt jeg på å få whiplash takket være en idiotsyklist. Han syklet på fortauet på venstre side og rett før jeg skulle passere ham skar han ut i fotgjengerfeltet for å krysse veien, uten å se seg for. Jeg måtte bråbremse og holdt på å få bilen bak rett i bagasjen.
|
|
|
|
|