|
|
HALLOWEEN!
|
Re: HALLOWEEN!
[Re: MortenML]
31/10/2007 21:43
|
Pete
Popcornansvarlig
|
Popcornansvarlig
Hint: Tenk på hvilke muligheter som ligger i kombinasjonen flygende doruller og naboens tuntre..
Recovery-mode
|
|
|
[Re: olechr]
31/10/2007 21:44
|
Børre
Medlem
|
Medlem
har vært mange små og glade unger på døra her oppe i trøndelag. Men det er ikke alle som er like snille med de små for eksempel de som står omtalt i denne saken.
|
|
|
31/10/2007 21:45
|
Bare meg
Ringrev
|
Ringrev
Hjemme hos oss i dag kom det noen andreklassinger og spurte om knask eller knep. Når jeg gikk inn på kjøkenet får og finne noe knask glemte jeg helt hunden min som med et så sjansen og løp ut får og hilse. Har aldri sett noen løpe så fort ut av hagen før.
|
|
|
[Re: Børre]
31/10/2007 21:50
|
oysteinrolf
Skal jeg mose trynet ditt, eller?
|
Skal jeg mose trynet ditt, eller?
Hehe! De trodde vell du skulle hente hunden for å angripe dem:D
Når jeg var mellom 10-12 år ranet jeg snopet fra alle småungene, jeg var vell blandt de eldste som gikk då. Så stjal jeg snopet fra alle småungene. Utrolig nok var jeg helt i mot smågodt, men adrenalin er alltid kjekt.
Dessuten gjenkjente ei jente meg, så jeg fikk en rasende mor på døren. I bare superundertøy!
|
|
|
[Re: GeirK]
31/10/2007 21:53
|
Stein
Yozo Fanboy
|
Yozo Fanboy
Hvem vet, uten å Google, hva en "T.P.er" er for noe? TP er vel dopapir (Toilet Paper), så kanskje det er det gamle hundebæsj under brennende dopapir-trikset?
|
|
|
[Re: GeirK]
31/10/2007 21:55
|
erlingba
.
|
.
Hvem vet, uten å Google, hva en "T.P.er" er for noe? Ahahahah.. I need T.P. for my bunghole! Hirrhirr! Da må du sette ei høyfjellssol i nærheten av skumringsreleet ditt Skumringsrelé er et mitt favorittord når det gjelder elektriske saker.
|
|
|
31/10/2007 21:55
|
Bugge
Avhengig
|
Avhengig
Og her er Bugges lille historiehjørne.
Halloween (All hallows eve - allehelgenersaften!)
Opphavet er det uvisst hvor gammelt det er, men det kan spores tilbake i ca to tusen år i Irland, Skottland og Wales, og det er mulig at opphavet før det igjen er skandinavisk. På keltisk het høytiden "Samhain", og den gikk ut på å med en heidundranes fest sende sommeren i hvile i det hinside til våren. På denne overfarten sto kanalene til det hinside åpne slik at dette var en kveld hvor magi, profetier og kontakten med de døde var spesielt god. Enter the romans... Og gjennom tiden hvor romerene slet med disse barbarene så smeltet samhain sammen med de romerske høytidene feralia og pomona. Disse gikk i grove trekk ut på det samme, men tilførte noen litt mer spesifikke elementer. F.eks var det under ferala essensielt med lys når man skulle komme kontakt med de døde, og pomona var en fruktbarhets festival med en tendens til å gravitere rundt epler. Enter the jesusfanboys. Ca år 600 er pave Bonaficius VI lei hedenskapen og sørger for å lage en ny, kristen høytid oppå dette. Og denne dagen skulle alle helgener feires. Senere ble det utvidet til at alle salige (døde) skulle feires. Forresten... Det er ikke tilfeldig at Martin Luther lanserte sine 95 teser på 31/10 i 1517! Helgener var noe av det absolutt verste med den katolske kirke i hans øyne. Noen protestantiske land har i ettertid prøvd å bytte ut allehelgenersaften med reformasjonsdagen uten at det har blitt like populært.
Forøvrig en dag hvor hver bidige lille ulykke GARANTERT skyldes trolldom.
Altså en skikkelig miks! Jeg skal gi beng i noen diskusjon denne gangen, men den egentlig er dette en kveld hvor unga skal på frukt, grønt og nøtter som sommeren var så snill å komme med. Også kan far og mor drikke seg sveiseblinde eller dele et glass saft og legge seg tidlig dersom de er protestanter.
Jeg foreslår "øl eller krøll"...
|
|
|
[Re: Stein]
31/10/2007 22:38
|
Dan
More than words
|
More than words
Hvem vet, uten å Google, hva en "T.P.er" er for noe? TP er vel dopapir (Toilet Paper), så kanskje det er det gamle hundebæsj under brennende dopapir-trikset? Har ikke du internet hjemme så du kan sjekke ting? http://en.wikipedia.org/wiki/Toilet_papering
|
|
|
31/10/2007 23:12
|
Andersen
Entusiast
|
Entusiast
Trivial Pursuit såhvidt jeg veit
|
|
|
[Re: Andersen]
01/11/2007 05:57
|
jeppjepp
Entusiast
|
Entusiast
HAHA. i går hadde jeg tidenes Ween. Skal love deg at det ble wiin der ja. Meg og en kompis tok en tur opp til en annen kamerat og på veien var det noen dritt unger som spurte oss om knask eller knep. Jeg svarte knep og du aner ikke hva den forbanna drittungen gjorde. Først stakk han av og jeg tenkte jaja sikkert redd nå, men han kommer tilbake med 20 små drittunger og de begynner å kaste snop på oss. Så etter vi har tenkt oss om så bestemmer vi oss for å ta igjen, men det skal ikke dere få vite.
"Man U er et kjøpelag! Kjøøøpe lag" Jokke "Leeds er også et kjøpe lag! bare uten penger! Kan du si Konkurs? Kon - Kuurs" Cammila
Pondus av Frode Øverli
|
|
|
[Re: jeppjepp]
01/11/2007 06:59
|
Gollum
Entusiast
|
Entusiast
Ja det er vel O.K så lenge du er fornøyd og stolt av deg selv. Og når det gjelder uttrykket drittunge....så se litt på hva du skriver.
"Sometimes I think the surest sign that intelligent life exists elsewhere in the universe is that none of it has tried to contact us."
GAN
|
|
|
[Re: jeppjepp]
01/11/2007 07:39
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
At de faktisk hadde en knep på lur er ikke så værst da. Overhørte også noen eldre naboer som faktisk hadde skjønt hva Halloween var, ba om knep. Barne ble liksom bare stående å lure litt...før de spurte om de ikke fikk noe godis. Selv kom jeg hjem sent fra jobb uten å vite at Halloween faktisk var i går, men til en smart fikset lapp fra naboene om at alle små barn skulle samles. Ja, de små, ikke de på 14-15 som bøller. Hyggelig opplegg. Siden jeg var tom droppa jeg å svare døra, men lot vel egentlig bikkja våkne et par ganger  Skremt vart dæm ja, selv om de vet at Judo bor der. Likevel fikk jeg prata med de små litt senere, og ble grundig forklart at nå hadde de hvertfall godteri for 2 uker. Hehe. Halloween i nytt nabolag var mye bedre enn i det gamle. Småttisene får snop, de eldre går på fest men kjøper eget "snop" og står å synger på benserten etterpå. Romantisk.
-------------------- Happy Trails! Jørgen
|
|
|
[Re: RazeFaze]
01/11/2007 09:30
|
Dan
More than words
|
More than words
Min kjære der hjemme taklet det hele på en pen måte for noen år siden. Jeg hadde ordnet en stor bolle full av godteri som sto innenfor døren, klar for godterifordeling. Kjæresten var fortsatt på jobb og jeg måtte ta døren gang på gang. Når hun kom hjem, sliten og trøtt, så sa jeg til henne at nå hadde jeg tatt døren åtte ganger, nå fikk hun ta resten av kvelden. Joda, hun tok døren. Én gang. Så gikk hun rett ned på arbeidsrommet og fikset et skilt, "Tomt for godteri", som hun satte på døren, før hun tok bollen med seg til tv-sofaen. Så var det rolig resten av den kvelden. 
|
|
|
[Re: Dan]
01/11/2007 12:20
|
MrFrank
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
Min yngste på 10 kom hjem med en pose nesten full.. (les Rema) Vi satt oss ned ved kjøkkenborde og sorterte. Det uten papir gikk i søpla. Han var lite villig til dette "stuntet", men etter en kort forklaring gikk han med på det. Han har likevel godt til hele helgen og litt utover uken. Da kommer neste spørsmål.. Skal "hyenene" få spise dette i løpet av uken? Eller skal vi fordele det utover 15 helger.. Vi ble enige om en mellomting. Han hadde tross alt "jobbet" for godisen. Neste år har vi planlagt hagefest. Da skal det pyntes og fikses slik at alle ungene i nabolaget kan ha vår hage som base. Tror det blir en høydare. Blir det knep hos meg tro.. Neppe!
Harde tider varer ikke evig. Harde folk gjør. Mobilnr 41 66 77 99
|
|
|
[Re: MrFrank]
01/11/2007 13:16
|
ReidarS
Avhengig
|
Avhengig
Fikk også mange besøk i går, de fleste med mye bedre kostymer og bedre oppførsel enn tidligere år. Men en ting reagerte jeg på; sånn ca i 20-tida kom to unger på 3-4 år på døra, med foreldrene stående stolte i bakgrunnen. Jeg synes de var kanskje litt unge til å gå rundt på dørene, men greit nok. Det jeg derimot reagerte på, var at begge ungene hadde hvert sitt "pepperkakespann" av den litt store typen som var nesten breddfulle av godteri. Den minste av de to klarte så vidt å løfte spannet opp fra trappa! Synes kanskje de stolte foreldrene kunne tatt med seg de to små hjem og vært fornøyde med kvelden litt tidligere...
|
|
|
[Re: ReidarS]
01/11/2007 13:45
|
MrFrank
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
Ikke er det sertifikat på å sykle i trafikken. Ikke er det sertifikat på å få barn. To vesentlige mangler i Norsk lovgivning.
|
|
|
01/11/2007 14:13
|
lph
Avhengig
|
Avhengig
Sønnen min på 10 har gleda seg i dagevis. Mest til å få masse godis selvfølgelig, men like mye det å fly rundt i mørten med monstermaske, sminke og kappe og ringe på hos fremmede folk selv om han egentlig ikke tør, si "UÆHH!" til klassekamerater og føle seg litt tøff. De var 4 kompiser som gikk sammen, men de måtte være tilbake til 20.30.
Jeg er ikke så glad for at Norge har adoptert Halloween ukritisk, men jeg klarer altså ikke være gledesdreper når jeg ser hvor stort han syns det er. Posen med godis ble delvis inhalert igår kveld, delvis lagt bort til lørdagsgodt.
Hadde jeg hørt et fnugg om at han var annet enn høflig mot naboene og snill mot mindre barn hadde det selvfølgelig vært en helt annen skål. Men greie barn er da greie selv om det er Halloween, og pøbler er pøbler okkesom. Jeg syns egentlig det er en fin anledning til å se nabolagets unger og gjøre noe hyggelig for dem, jeg. Kan ikke laste nervøse småbarn for hva tenåringsrampen eventuelt måtte finne på av pøbelstreker.
|
|
|
[Re: lph]
01/11/2007 14:17
|
KnutAa
Besatt
|
Besatt
Jeg resignerte igår, jeg også. God stemning og glade barn, nytter ikke å hisse seg opp over det lenger
Det lille som er igjen av pinsippfasthet skal gå med på å motkjempe St. Valentines Day
No added style
|
|
|
[Re: KnutAa]
01/11/2007 14:25
|
Oystein L
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg hisser meg heller ikke opp over dette tullballet, men jeg kommer heller ikke til å handle inn en bærepose med Svinesundskliss (som jeg ellers aldri har i huset) for å kunne gi til unger som sikkert spiser nok sukker og E'er fra før.
|
|
|
[Re: KnutAa]
01/11/2007 14:45
|
MrFrank
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
Jeg resignerte igår, jeg også. God stemning og glade barn, nytter ikke å hisse seg opp over det lenger
Det lille som er igjen av pinsippfasthet skal gå med på å motkjempe St. Valentines Day Dette må vi få rapport om..  Tror damene våre synes det er fin å bli gjort stas på denne dagen. Av 365 dager skal/bør alle dager være spesiell, men når man ser hvor mange "træpeisa" som sitt der ute så kan det hende vi MÅ ha en slik dag. Bursdag, Julaften og Nyttårsaften er vel de eneste dagene noen føler seg forpliktet til å gi sin kjære en klem og en blomst..
|
|
|
01/11/2007 17:34
|
Dan
More than words
|
More than words
Det lille som er igjen av pinsippfasthet skal gå med på å motkjempe St. Valentines Day Tror damene våre synes det er fin å bli gjort stas på denne dagen. [...] Bursdag, Julaften og Nyttårsaften er vel de eneste dagene noen føler seg forpliktet til å gi sin kjære en klem og en blomst.. Man feirer selvsagt jubileum for den dagen man ble sammen. Det blir jo mye mer spesielt enn å feire en dag som handelsstanden har bestemt seg for å hausse. Selv etter snart syv år så sier vi grattis til hverandre hjemme en gang i måneden og feirer litt en gang i året. En annen fordel med å feire individuelle kjærlighetsdager er at de som er single og ikke liker det, slipper å bli plaget av den rødrosa reklamebomben som slår ner hvert år og sier hvor fantastisk deilig det er å være sammen med noen.
Redigert av Dan; 01/11/2007 17:35. Rediger grunn: Sitatkløning
|
|
|
01/11/2007 17:38
|
pet1
Entusiast
|
Entusiast
Dette må vi få rapport om..  Tror damene våre synes det er fin å bli gjort stas på denne dagen. Av 365 dager skal/bør alle dager være spesiell, men når man ser hvor mange "træpeisa" som sitt der ute så kan det hende vi MÅ ha en slik dag. Bursdag, Julaften og Nyttårsaften er vel de eneste dagene noen føler seg forpliktet til å gi sin kjære en klem og en blomst.. Det er nettopp slik en skyter seg selv i foten. Ta med blomster hjem på dager uten spesiell grunn, gjør en det så kan en til og med slippe unna om en glemmer en og annen bryllupsdag eller utenlandsk merkedag. Gjør det bare ikke så sjelden at en får spørsmålet 'Hva er det nå du har gjort for noe galt?!?' Har funket fint her i over 25 år hvertfall.. 
|
|
|
[Re: Dan]
02/11/2007 08:28
|
MrFrank
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
Det lille som er igjen av pinsippfasthet skal gå med på å motkjempe St. Valentines Day Tror damene våre synes det er fin å bli gjort stas på denne dagen. [...] Bursdag, Julaften og Nyttårsaften er vel de eneste dagene noen føler seg forpliktet til å gi sin kjære en klem og en blomst.. Man feirer selvsagt jubileum for den dagen man ble sammen. Det blir jo mye mer spesielt enn å feire en dag som handelsstanden har bestemt seg for å hausse. Selv etter snart syv år så sier vi grattis til hverandre hjemme en gang i måneden og feirer litt en gang i året. En annen fordel med å feire individuelle kjærlighetsdager er at de som er single og ikke liker det, slipper å bli plaget av den rødrosa reklamebomben som slår ner hvert år og sier hvor fantastisk deilig det er å være sammen med noen. Ja å da sier jeg bare God Jul til alle de ensomme. Både unge og gamle...
|
|
|
[Re: pet1]
02/11/2007 08:32
|
MrFrank
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
Dette må vi få rapport om..  Tror damene våre synes det er fin å bli gjort stas på denne dagen. Av 365 dager skal/bør alle dager være spesiell, men når man ser hvor mange "træpeisa" som sitt der ute så kan det hende vi MÅ ha en slik dag. Bursdag, Julaften og Nyttårsaften er vel de eneste dagene noen føler seg forpliktet til å gi sin kjære en klem og en blomst.. Det er nettopp slik en skyter seg selv i foten. Ta med blomster hjem på dager uten spesiell grunn, gjør en det så kan en til og med slippe unna om en glemmer en og annen bryllupsdag eller utenlandsk merkedag. Gjør det bare ikke så sjelden at en får spørsmålet 'Hva er det nå du har gjort for noe galt?!?' Har funket fint her i over 25 år hvertfall.. 25 år..!? Bøyer meg i støvet  Når fikk du blomster sist...
|
|
|
02/11/2007 08:44
|
pet1
Entusiast
|
Entusiast
Har funket fint her i over 25 år hvertfall.. 25 år..!? Bøyer meg i støvet  Når fikk du blomster sist... Hos oss er det fruen som er blomstermennesket (hun er utdannet og jobber innenfor fagområdet) så hun vet at det ikke er så viktig for meg. Overfor oss gamle så funker dessuten generelt en god middag mye bedre som metode for å oppnå noe hvis det er poenget... 
|
|
|
[Re: pet1]
07/11/2007 18:19
|
jeppjepp
Entusiast
|
Entusiast
Hmm Halloween er bare teit
"Man U er et kjøpelag! Kjøøøpe lag" Jokke "Leeds er også et kjøpe lag! bare uten penger! Kan du si Konkurs? Kon - Kuurs" Cammila
Pondus av Frode Øverli
|
|
|
|
|