Følg E18 mot Stockholm - ca 20 min kjøring fra Tusenfryd - ta av mot venstre til Knapstad - følg skilt mot Tomter - veien går forbi gråbrunt bedehus - forbi u-skole og barneskole - gul PU-bolig ve side - ta til venstre inn Haugenveien - parkering ved SFO, rødt hus på ve side - videre rett frem i Haugenveien - opp bratt gangsti til høyre - stort brunt hus og garasje - Haugenveien 30
Noen som kommer med tog?
Stine - rimelig godt kjent i Atlantis www.grenserittet.com - sommerens fineste sykkelritt! (x-MTBea)
Hva slags stier og terreng kan vi forvente? Har syklet en del i traktene rundt Mjærskaukollen og Gaupestein lenger nord mot Enebakk. Er det ca. som her? Kuppert eller flatt?
Har ikke syklet Gaupesteinsmarka og Mjærskaukollen, men antar at terrenget er noe lignende Knapstad og omegn.
Har lagt opp en løype med litt variert terreng, mest skogsti, noe flatt, noe kupert og teknisk. Lurte på om det var interesse for å prøve en utforkjøring jeg hørte det ikke gikk an å sykle ned her om dagen...? Ellers et par korte transportetapper på grus mellom skogsområdene. Har prøvd å kopiere over noen bilder fra Facebook fra en tur vi hadde i sommer, men det går ikke. ( ?)
Redigert av MTBea; 02/11/200713:26.
Stine - rimelig godt kjent i Atlantis www.grenserittet.com - sommerens fineste sykkelritt! (x-MTBea)
Lurte på om det var interesse for å prøve en utforkjøring jeg hørte det ikke gikk an å sykle ned her om dagen...?
Og det var jeg som kom med den uttalelsen. Hatten av for de som kjører ned der med full kontroll. Jeg er ikke i nærheten av å tørre. Rene galskapen spør du meg.
Re: Sykkel og svele-tur, Østfold
[Re: erling]
#47354802/11/200713:34
Lurte på om det var interesse for å prøve en utforkjøring jeg hørte det ikke gikk an å sykle ned her om dagen...?
Og det var jeg som kom med den uttalelsen. Hatten av for de som kjører ned der med full kontroll. Jeg er ikke i nærheten av å tørre. Rene galskapen spør du meg.
Alltid morsomt å se på "umulige" ting. Jeg stemmer for å legge turen innom der!:)
Ellers høres det ut som at det er et fint knippe med stier som er valgt ut. Gleder meg!
Hei MTBea. Bra tiltak. Skulle gjerne ha vært med, men familiedemokratiet gikk ikke i min favør (begynner å lure på om demokrati er så bra styreform egentlig...)
Ja dette var en "all time high"! Flott tur med ypperlig guiding av mtbea. Eneste minuset i margen for min del var at jeg gikk fullstendig tom for energi den siste timen. Tusen takk til vedkommende som donerte en energi-sjokolade. Den berget meg fra å gå helt i bakken. Svele-bonazaen etterpå slo forøvrig alle forventninger! DIGG! Fantastisk oppvarting over hele banen. Blir ikke vanskelig å motivere seg til neste fellestur fra Knappstad
Til slutt: Takk for flott tur og perfekt turfølge!
Christian S.
[Re: tmork]
#47402803/11/200719:15
Takk alle sammen for en flott tur. Takk til Stine for kjempebra initiativ, flott guiding og herlige sveler! (og en fantastisk Zorro!!!) Sliten og veldig fornøyd nå....
Stine, du er bare helt utrolig!!!! Topp guide og vert, alltid blid og noen fantastiske sveler du serverer. Vil gjerne ha oppskriften på de der:) De fikk jammen bein å gå på etterhvert.
Ble sliten her og litt blå her og der, men ellers bra Noen bilder fra turen!
Dagens heltinne: Historisk grav & fergåpause Dagens glade fotograf. Litt æksjån.. Helle electric Baktroppskompisen min...
Takk for super guiding MTBea og fantastiske sveler etterpå, dette hadde du virkelig dreisen på...Flinke fotografer.. og bare en rå bra stitur i rå bra vær med en fantastisk gjeng.. tusen takk for turen alle sammen..
Freeride everything!
Multisport is life
[Re: Larsf]
#47416503/11/200723:35
ahh, takk for turen alle sammen. Hærlig gjeng! Og tusen tusen takk til Stine for gjestfriheten, super guiding på flotte stier -og de beste sveler jeg noensinne har smakt!
Åh for en fantastisk dag vi hadde i går Tusen takk for turen alle sammen, og spesielt takk til deg Stine som tok initiativ til utflukten!
Erfaringer for dagen: - Gjørme er gøy! - Stine lager verdens beste sveler! - Fulldemper er kjempedigg (ny erfaring for undertegnede som hadde fått låne en - Ikke tilby bamsemums til fujifan eller nr7wave, de takker høflig ja, men syns ikke det er særlig godt
Takk for vann, nugattirundstykke og kvikklunsj underveis folkens, ellers hadde jeg sett ut omtrent som han ved siden av meg ved svelebordet.