Etter å ha prøvd diverse seter havnet jeg på Fizik Gobi på min Mtb, men jeg sliter fortsatt med å finne sete til racer`n. Det begynner å bli dyrt å kjøpe nye seter som du selger på billigsalg etter 2-3 turer. Jeg trenger derfor litt hjelp. Jeg har 2 krav, sete må ha hull i midten og ha litt "sweep" bak. Det jeg liker med Gobi er at den er litt høyere bak så jeg føler at jeg får bedre støtte. Vet dere om noen seter som kan passe til beskrivelsen? Jeg har lurt litt på Selles Sanmarco Apside.
Prøvd Fi'zi:k Arione? Dette er jo i utgangspunktet samme fasong som Gobi, men i "landeveisutgave" - noen små forskjeller er det selvsagt, men grunntanken er den samme. Ellers veit jeg om mange som sykler rundt på Gobi på landeveien også, og som trives med det. (Til neste sesong er det å få i hvitt også, da blir jo stilpolitiet fornøyd) Ellers har jeg hørt mye bra om Specialized sine seter, men de har jeg ikke fått prøvd noe videre (bortsett fra en b-b-billig-OEM-variant som var skikkelig vond)
Jeg har selvfølgelig prøvd Gobi på racer`n, men jeg er ikke helt fornøyd. Jeg ønsker også et sete med "hull" for å unngå å bli nummen "der nede" når det blir mange timer på sete.
Prøvd Fi'zi:k Arione? Dette er jo i utgangspunktet samme fasong som Gobi, men i "landeveisutgave"...
Dette stemmer vel ikke helt? Aliante, derimot, da skal jeg være enig.
Forøvrig er jeg veldig godt fornøyd med Aliante på raceren.
Det er i hvert fall den "offisielle historien". Selv er jeg så fornøyd med Alliante på ræsern og Gobi på terrengsyklene at jeg ikke har giddi å teste Arione ennå