Men, 777 er ikke noe behagelig fly. Fløy med BA fra Dubai til London i 98. Da var det mye bedre med A330 motsatt vei. Det var Emirates som opererte denne. Kanskje den beste flyturen jeg har vært med på.
Værste var 747-400 med Air France fra Miami til Paris. Slitne og gretne cabinpersonale i tillegg til veldig turbulens siste timen. Hattehyllene falt ned (åpnet seg) under landing og fullt kaos i flyet.
Rabba, lenge siden jeg har sett deg i kantina hos SAS Teknisk.
Redigert av ClydeD; 26/10/200721:54. Rediger grunn: skrivefeil
Mvh Egil
Re: A-380 er i kommersiell drift
[Re: EgilH]
#47068926/10/200721:58
Joa, men er liksom ikke heeelt samme stil over gamle kommunist bombefly som over feks. en Amerikansk B2....;) http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Tu_160_NTW_2_3_94_2.jpg vs. http://en.wikipedia.org/wiki/Image:B-2_Spirit_original.jpg
Selv om det vel er pga. økonomi, men er vel og en del avhoppere fra sovjet tiden som dro til usa med sine kunnskaper...
Om verden faktisk vil ha større fly er jo en usikkerhet.
I natt fløy jeg 747 fra Johannesburg til Heathrow og rett etter landing sa kapteinen at dette var siste gang han landet med en 747. Turen tilbake til Johannesburg skulle gjøres med Airbus.
At "verden" vil ha større fly er nok ikke noe å lure på. Johannesburg-Heathrow er fullbooket hver gang, så om de kan få inn litt flere passasjerer uten å måtte dele dem opp på flere avganger så gjør de nok gjerne det.
[Re: Dan]
#47123628/10/200717:10
At "verden" vil ha større fly er nok ikke noe å lure på. Johannesburg-Heathrow er fullbooket hver gang, så om de kan få inn litt flere passasjerer uten å måtte dele dem opp på flere avganger så gjør de nok gjerne det.
Ja det er vel fremdeles pengemakta som rår.
Velkommen tilbake til gamlelandet, eller for deg må det vel bli knatter og knøs, Lille Norge.
Joa, men er liksom ikke heeelt samme stil over gamle kommunist bombefly som over feks. en Amerikansk B2....;) http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Tu_160_NTW_2_3_94_2.jpg vs. http://en.wikipedia.org/wiki/Image:B-2_Spirit_original.jpg
Selv om det vel er pga. økonomi, men er vel og en del avhoppere fra sovjet tiden som dro til usa med sine kunnskaper...
TU160 og B2 er jo helt forskjellige fly. Ja, begge er bombefly, men B" har maksfart på 764km/t, mens maksfarten til TU 160 er 2220km/t.
Synes flyet ser bra ut jeg:
_________________________ Det er utstyret det kommer an på!
[Re: GeirK]
#47132328/10/200720:42
Ja det kan du si. Et hav av vegg-til-vegg-tepper og tilfeldig utplasserte stolrekker. Men Paul Smith-butikken var jo veldig trivelig da, selv om jeg ikke tok meg råd til å kjøpe noe.
TU160 og B2 er jo helt forskjellige fly. Ja, begge er bombefly, men B" har maksfart på 764km/t, mens maksfarten til TU 160 er 2220km/t.
Uten nevneverdige fiender og rekkevidde kun begrenset av utholdenhet til crew + mat så trenger man ikke stresse. Noe må man jo for for de milliardene hvert fly koster...
Men la bomebebly og megajeter være bombefly og megajeter! Jeg tror nå en STOL UL vil gi så utrolig mye mer bang for the bucks! Jeg regna på det... Som kit koster den rundt 150000,- uten at jeg aner hva det vil koste å tolle en bråta deler. Siden det er en UL kan man ta lappen på ca 20000,- Moro? Ja
[Re: Bugge]
#47152629/10/200713:06
Fanken jeg har lurt lenge på hvor i all verden jeg la inn dette med PT'n. Sommer jo forsåget det har vel vært den lengste i manns minne, og således kan det være på tide å ta en PT.
Med alle forbehold om været, er det grunn til å tro at Oslo Lufthavn får besøk av en Airbus 380 tirsdag 11. desember 2007. Den vil trolig lande ca kl 14.00.
Hadde det ikkje vore for at eg skulle på jobb, så trur eg sanneleg eg skulle ha prøvt meg som flyspottar då. Det er jo ikkje akuratt kvardagsleg besøk detta...
Andreas Tveit
[Re: StigB]
#49130911/12/200708:34
Med alle forbehold om været, er det grunn til å tro at Oslo Lufthavn får besøk av en Airbus 380 tirsdag 11. desember 2007. Den vil trolig lande ca kl 14.00.
Sakset fra Osl's intranett side nå i kveld.
De skal jo teste den i ekstreme værforhold, så blå himmel, sol og en minusgrad eller to må jo være perfekte forhold...
(Nå er det jo riktignok mest plunder med is rundt null, men likevel...)
mvh Knut Tore
Hva behager? Sykle for å trene??? Nei, vi sykler bare for moros skyld! Tirsdagsklubben™
[Re: KTL]
#49139111/12/200711:38
Ja ikke sant det er meldt litt mere vinterforhold i morgen så derfor ble det i dag. Jeg sitter klar for å stikke opp med kamera og friske minnebrikker. Siden jeg ikke er på vakt selv blir det å måtte dilte etter og ta de posisjonene som byr seg ut fra andres interesser.
Bilder kommer så snart seansen er over, den skal lande kl.1350 lokal tid 01L.
Har begynt å laste ned bilder, det ble rundt 200 så jeg kan nok hive inn et par tre stykker.
MEN dette var en stor nedtur, jeg trodde det skulle være et stort fly. Nei jeg vet ikke hva jeg skal si, stuttkjukk kasse som tja jeg vet ikke hva, huff. AN-124, C-5, 747 i langversjon og 777 er for øyet penere smekrere og virker nesten større.