Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 5 1 2 3 4 5

Ole på krigsstien.

Re: Ole på krigsstien. [Re: mtbmaniac] #469679 25/10/2007 08:41
bik3man Offline
More than words
More than words
Sitat: mtbmaniac
Sitat: bik3man

Vi har ikke noe logikkpoliti.

Ellers er det fascinerende dette krigssnakket om "skvære opp" og "fredspipe". Folk er jaggu opptatt av å skulle vinne alt mulig.

Åh, du har jo ingen logikk. Poenget er at INGEN HAR VUNNET. Vi har med diplomatisk innsats inngått forlik, og røykt fredspipe. Dvs det er fred. Ingen krig. Og ingen skal kastes ut eller trues med slikt. Med mindre de snakker dritt om andres mødre da.

Nettopp. Men forutsetningen for å røyke fredspipe er vel at man på forhånd har hatt en kamp? Og en kamp er vel drevet av partenes ønske om å vinne? Fredspipen kommer når man etter en tid på barrikadene oppdager at ingen kommer til å vinne. Det er slett ikke alltid den åpenbaringen åpenbarer seg.

KO

"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..."
- Dr A.J. Snow
Re: Ole på krigsstien. [Re: bik3man] #469681 25/10/2007 08:43
RazeFaze Offline
More than words
More than words
I mange andre forum hadde tittelen på tråden vært godkjent grunn til utestengelse :-D

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Ole på krigsstien. [Re: bik3man] #469686 25/10/2007 08:44
mtbmaniac Online
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Quote:
Nettopp. Men forutsetningen for å røyke fredspipe er vel at man på forhånd har hatt en kamp? Og en kamp er vel drevet av partenes ønske om å vinne? Fredspipen kommer når man etter en tid på barrikadene oppdager at ingen kommer til å vinne. Det er slett ikke alltid den åpenbaringen åpenbarer seg.

ja, eller når den ene synes synd på den andre fordi han har vært så slem. dette skal jo tross alt være et hyggelig og åpent forum for alle slags folk som driver med terrengsykling. men sant, der VANT du det argumentet ICON_SMILE

Re: Ole på krigsstien. [Re: mtbmaniac] #469688 25/10/2007 08:47
bik3man Offline
More than words
More than words
Quote:

ja, eller når den ene synes synd på den andre fordi han har vært så slem. dette skal jo tross alt være et hyggelig og åpent forum for alle slags folk som driver med terrengsykling. men sant, der VANT du det argumentet ICON_SMILE

LUUHUUHUUSER!

:-D

KO

"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..."
- Dr A.J. Snow
Re: Ole på krigsstien. [Re: mtbmaniac] #469690 25/10/2007 08:48
mtbmaniac Online
Søk hjelp!
Søk hjelp!
er det forøvrig noen andre her som har tenkt tanken at Hvinepuls er et sosialt eksperiment for å teste troll-teorien og at terrengsykkel.no har blitt valgt ut nettopp pga det vibrante og spennende miljøet, og aktive deltagere?

Re: Ole på krigsstien. [Re: mtbmaniac] #469692 25/10/2007 08:48
bik3man Offline
More than words
More than words
er det forøvrig noen andre her som har tenkt tanken at Hvinepuls er et sosialt eksperiment for å teste troll-teorien og at terrengsykkel.no har blitt valgt ut nettopp pga det vibrante og spennende miljøet, og aktive deltagere?

Jeg tror vi har vært innom den forklaringen. Også.

KO

- Dr A.J. Snow
Re: Ole på krigsstien. [Re: mtbmaniac] #469693 25/10/2007 08:49
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Mener du at du har et alter ego som heter Hvilepuls?
Og du tror dette er et nytt fenomen i forum-verden?

http://en.wikipedia.org/wiki/Internet_troll

Vi biter jo på alle som en, igjen og igjen... ;-)

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Ole på krigsstien. [Re: RazeFaze] #469695 25/10/2007 08:49
mtbmaniac Online
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: RazeFaze
Mener du at du har et alter ego som heter Hvilepuls?
Og du tror dette er et nytt fenomen i forum-verden?

http://en.wikipedia.org/wiki/Internet_troll

Vi biter jo på alle som en, igjen og igjen... ;-)

I wish. Tror man logger IPadresser her?

Re: Ole på krigsstien. [Re: mtbmaniac] #469702 25/10/2007 09:00
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Tror jeg også ICON_SMILE

Jeg kødder bare.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Ole på krigsstien. [Re: mtbmaniac] #469707 25/10/2007 09:04
MUnibiker Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: RazeFaze
Dette er faktisk ikke et samfunn, men et forum om, for og av terrengsykkel. Smak litt på hva det egentlig skal diskuteres...

Hvorfor i ALL VERDEN har vi da "Snikksnakk, pølsevev, sludder og vås" ???

For at det ikke skal være så jævlig mye kødd i de andre forumene.

HOLMLIA CYCLEKLUBB
--- Sponset av Kjetil Andre Aamodt

From NZ!
Re: Ole på krigsstien. [Re: MUnibiker] #469716 25/10/2007 09:18
Bugge Offline
Avhengig
Avhengig
Noen av oss er enda ganske grønne og prater kanskje veldig mye pølse mens man leter etter info om sykling i alle de andre trådene. Leser mest, og har lite å bidra med i tillegg til at de veldig grønne spørsmålene ikke trenger stilles fordi de ganske sikkert er besvart et eller anna sted tidligere.

Men jeg skal prøve å gå stille i dørene med pølsinga mi ICON_SMILE

Redigert av Bugge; 25/10/2007 09:18.
Re: Ole på krigsstien. [Re: RazeFaze] #469722 25/10/2007 09:26
StigB Offline
Señor
Señor

Jeg vil ikke komme med kritikk eller forsvarstale. Men jeg må si at denne tråden var helt unødvendig. Hadde jeg fått en slik melding ville jeg stukket fingeren i bakken og gjort en liten oppsummering. Svart høffelig på meldingen til moderator og beklaget.

Dette minner litt om å gå ut for å hente sympati og latterliggjøre noe jeg synes er ufint.

Det hadde vært mye smartere om trådstarter når han bestemte seg for å gå ut med meldingen, fortalte folket at jeg beklager jeg skal skjerpe meg eller noe i den tonen.

Jeg sier dette fordi jeg har også mange poster med tull og fjas, jeg har også vært skarp og ufin, men jeg har aldri vært redd for åpent å krype til korset i etterkant og beklaget. Kan hende derfor moderator enda ikke har gjort noen henvendelse. Og skulle det en dag komme så skal jeg stå for det uten å gå ut for å vinne sympati, det er alltids en grunn.

Stisykling.no

Det er plass til alle, om vi bare tar hensyn til hverandre.

< TOC >

Re: Ole på krigsstien. [Re: StigB] #469723 25/10/2007 09:28
bik3man Offline
More than words
More than words
Sitat: rabbagast

Jeg vil ikke komme med kritikk eller forsvarstale. Men jeg må si at denne tråden var helt unødvendig. Hadde jeg fått en slik melding ville jeg stukket fingeren i bakken og gjort en liten oppsummering. Svart høffelig på meldingen til moderator og beklaget.

Dette minner litt om å gå ut for å hente sympati og latterliggjøre noe jeg synes er ufint.

Det hadde vært mye smartere om trådstarter når han bestemte seg for å gå ut med meldingen, fortalte folket at jeg beklager jeg skal skjerpe meg eller noe i den tonen.

Jeg sier dette fordi jeg har også mange poster med tull og fjas, jeg har også vært skarp og ufin, men jeg har aldri vært redd for åpent å krype til korset i etterkant og beklaget. Kan hende derfor moderator enda ikke har gjort noen henvendelse. Og skulle det en dag komme så skal jeg stå for det uten å gå ut for å vinne sympati, det er alltids en grunn.

Takk for en moden oppsummering, rabba.

Som jeg skrev i min første post: at trådstarter reagerte som han gjorde viste med all mulig tydelighet at advarselen fra administrator var på sin plass.

Og så skled diskusjonen ut, som alltid :-)

KO

- Dr A.J. Snow
Re: Ole på krigsstien. [Re: bik3man] #469737 25/10/2007 09:50
mtbmaniac Online
Søk hjelp!
Søk hjelp!
skle den ut? det ble diskusjon om hvorvidt vedkommende skulle kastes ut eller ikke og hva som er tillatt og ikke. svært saklig mener nå jeg. litt argumentasjonskonkurranse, og litt humoristiske innspill også, i ekte ts-ånd. absolutt ingen sklier her, såvidt jeg vet (de fleste terrengsyklister er visst fremdeles menn)

Re: Ole på krigsstien. [Re: mtbmaniac] #469741 25/10/2007 09:56
bik3man Offline
More than words
More than words
Den skled ut i den forstand at vi ikke lengre diskuterte det å få tilbakemeldinger fra Administrator, men heller hva slags adferd som er akseptabel og ikke, hva SnikkSnakk er til, osv.

Men du har helt rett, vi var ikke innom verken kaffebønner eller ventilhetter eller elektronikk.

KO

- Dr A.J. Snow
Re: Ole på krigsstien. [Re: mtbmaniac] #469759 25/10/2007 10:26
torstein Offline
Ingen custom tittel her nei....
Ingen custom tittel her nei....
Quote:
diskusjon om hvorvidt vedkommende skulle kastes ut eller ikke og hva som er tillatt og ikke

Ole har vel aldri tatt til orde for å kaste Hvilepuls ut av forumet!!? Det er noe diskusjonen videre har gjort. Ole har vel kun bedt om en redjørelse, sitat:

Quote:
Hei,

Vi har registrert at du til stadighet poster innlegg som ikke har annen hensikt enn å tirre folk. Det hadde vært hyggelig med en liten redegjørelse for hvorfor du synes dette er ok oppførsel. Mye av det du skriver ville ikke vært god kotyme i en samtale mellom mennesker med normale sosiale antenner.

Mvh,

Ole - terrengsykkel.no

Torstein

If a mountainbiker crashes in the forest, and no one is around to see it? Is he still a crap rider?

The one true answer is known to that rider alone...
Re: Ole på krigsstien. [Re: torstein] #469776 25/10/2007 11:07
bik3man Offline
More than words
More than words
Ingen har faktisk tatt til orde for å kaste ham ut. Derimot har noen hengt seg opp i dette når de har kommentert flere av meningene som støtter administratorenes reaksjon.

KO

- Dr A.J. Snow
Re: Ole på krigsstien. [Re: bik3man] #469777 25/10/2007 11:08
RazeFaze Offline
More than words
More than words
OG dette er ikke OLE, dette er Ole på vegne av redaksjonen ;-)

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Ole på krigsstien. [Re: Bugge] #469781 25/10/2007 11:10
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Bugge
Noen av oss er enda ganske grønne og prater kanskje veldig mye pølse mens man leter etter info om sykling i alle de andre trådene. Leser mest, og har lite å bidra med i tillegg til at de veldig grønne spørsmålene ikke trenger stilles fordi de ganske sikkert er besvart et eller anna sted tidligere.

Men jeg skal prøve å gå stille i dørene med pølsinga mi ICON_SMILE

Amen!

Selv har jeg ikke så mye fornuftig å komme med heller, men har tolket fritt etter andre debattanter at det er stor takhøyde her inne, i alle fall om man holder pølsesnakket til snikksnakkpølsesluddertrådene.

Kanskje jeg må gå i meg selv og roe ned tullballet mitt.
Gå over i stealth-mode lissom.

Det eneste jeg kan bidra med er stort sett i utflukttråder, hvorvidt jeg blir med eller ikke, og en og annen salgstråd, + noen teite spørsmål om utstyr.

Klarer ikke å love noe annet enn at jeg i alle fall skal spare meg for å kritisere og rakke ned på andre, og komme med teite kommentarer i andres tråder.

Takk.

Redigert av El Jefe; 25/10/2007 11:19. Rediger grunn: Det var mer serru

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS

Re: Ole på krigsstien. [Re: StigB] #469888 25/10/2007 14:06
Arnebv Offline
Besatt
Besatt
Kva er det med deg og "slike" tråder, rabba? Du kjem inn, sprer din visdom, og lar oss andre sitte og nikke og tenke over tingenes tilstand. tommelopp
Er jommen godt å ha eit forum med stort spenn i alder og kunnskap.

(legg merke til at eg ikkje har kommentert hvilepuls' innlegg no heller)

Fly like a buffalo, sting like a flea
Facebook:Stisykling på Stord
Re: Ole på krigsstien. [Re: Arnebv] #469973 25/10/2007 17:04
mtbmaniac Online
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Er uenig. Hva skal man unnskylde for, at folk lar seg provosere, at de går i sauetog, nikker samstemt av hvor rett de har, og ikke tillater avvik?

Og jeg kan ikke se at man skal man måtte tåle å bli truet med utkastelse, slik Hvilepuls hevder å ha blitt. Om man kommer med slike trusler så er man litt triggerhappy/maktsyk, unnskyld meg. Jeg husker den ene episoden og det var en bagatell.

Som jeg og andre har nevnt tidligere i tråden er det andre som er like ille/provoserende eller verre, på tilsvarende og på andre områder, og som ikke hva meg bekjent blir truet med utkastelse.

Re: Ole på krigsstien. [Re: mtbmaniac] #469975 25/10/2007 17:06
Zimen Offline
Avhengig
Avhengig

Som jeg og andre har nevnt tidligere i tråden er det andre som er like ille/provoserende eller verre, på tilsvarende og på andre områder, og som ikke hva meg bekjent blir truet med utkastelse.

Så derfor skal man ikke ta opp ting med de enkelte?

Re: Ole på krigsstien. [Re: Arnebv] #469976 25/10/2007 17:08
Gollum Offline
Entusiast
Entusiast
Bli nå ferdig da før det utarter seg igjen!

"Sometimes I think the surest sign that intelligent life exists elsewhere in the universe is that none of it has tried to contact us."

GAN
Re: Ole på krigsstien. [Re: mtbmaniac] #469980 25/10/2007 17:12
tmork Offline
Lilloman
Lilloman
Er uenig. Hva skal man unnskylde for, at folk lar seg provosere, at de går i sauetog, nikker samstemt av hvor rett de har, og ikke tillater avvik?

Og jeg kan ikke se at man skal man måtte tåle å bli truet med utkastelse, slik Hvilepuls hevder å ha blitt. Om man kommer med slike trusler så er man litt triggerhappy/maktsyk, unnskyld meg. Jeg husker den ene episoden og det var en bagatell.

Administratorene er satt til å administrere dette nettstedet på best mulig måte. At mange lesere godt tåler det som blir sagt, betyr ikke nødvendigvis at alle tåler det. Hvem er du til å ha fasiten på hva som er overtramp eller ikke?

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Lostjenesten - Lillomarka
Re: Ole på krigsstien. [Re: tmork] #469988 25/10/2007 17:25
bik3man Offline
More than words
More than words
Sitat: tmork

Administratorene er satt til å administrere dette nettstedet på best mulig måte. At mange lesere godt tåler det som blir sagt, betyr ikke nødvendigvis at alle tåler det. Hvem er du til å ha fasiten på hva som er overtramp eller ikke?

Han er en som er grinete fordi han ikke får være administrator her sjøl. Han sitter sikkert ennå og mimrer om hvilken enorm maktfølelse det ga å kicke folk fra den beintøffe IRC-kanalen der han var op for 10 år siden.

KO

- Dr A.J. Snow
Re: Ole på krigsstien. [Re: bik3man] #469994 25/10/2007 17:33
mtbmaniac Online
Søk hjelp!
Søk hjelp!
AS IF!!

I dette tilfellet høres det ut som en vendetta mot én figur. Det er på det rene at mange i formuet misliker Hvilepuls. Til tider kan det høres ut som en mobb som forsøker bli enig med seg selv. Dersom administrator er farvet av meningene til mobben, så er vedkommende ikke nøytral og tar ikke alles brukeres rettigheter til etteretning. Jeg kan ikke se en annen grunn til å komme med trusler om utkastelse.

bik3man, jeg er overrasket over at du kom med den der uttalelsen, men du bekrefter hva jeg sier. Her har vi en gjeng som forsøker å sette 1 person mot hjørnet. Takk for at du bekreftet det. "Han er uenig med oss, lets make fun of him". Ellers må jeg si jeg er litt skuffet, hadde forventet at det ville komme fra noen andre her, ikke fra deg ICON_WINK

Re: Ole på krigsstien. [Re: mtbmaniac] #470000 25/10/2007 17:46
bik3man Offline
More than words
More than words
Jeg prøvde bare å gjette hvorfor du var så bastant og hvorfor du mente du var egnet til å forklare administratorene hvordan de skal gjøre jobben sin.

Men den var skrekkelig ufin ja. Jeg fortjener å kastes ut. Slemme mannen.

KO

- Dr A.J. Snow
Re: Ole på krigsstien. [Re: mtbmaniac] #470003 25/10/2007 17:57
StigB Offline
Señor
Señor
Quote:
Da er det plass til ham. Tåpelig å true med å kaste ham ut, det er folk her som er mye verre, som har 9000 poster hvorav halvparten bare er mas om mangel på logikk i andres poster etc.

Denne har du forsøkt bortforklare en gang tidligere, men alle vet at det kun er en mann på dette forummet som har passert 9000. Mere forklaringer trengs ikke.

Quote:
I dette tilfellet høres det ut som en vendetta mot én figur. Det er på det rene at mange i formuet misliker Hvilepuls. Til tider kan det høres ut som en mobb som forsøker bli enig med seg selv. Dersom administrator er farvet av meningene til mobben, så er vedkommende ikke nøytral og tar ikke alles brukeres rettigheter til etteretning. Jeg kan ikke se en annen grunn til å komme med trusler om utkastelse.

Vel, så du hevder at alle her på forummet er en mobb. Leser en igjennom så har vel ingen utenom deg nevnt ordet utkastelse.

Siden du ikke har tillit til administrator, og oss som tilhører mobben ville jeg om jeg var deg finni meg et annet sted å utfolde meg verbalt. Dette begynner å bli rimelig kjedelig og ueffent.

Jeg foreslår at man stenger av denne tråden, dette begynner å bli rimelig dumt, på grensen til latterlig.

Stisykling.no

Det er plass til alle, om vi bare tar hensyn til hverandre.

< TOC >

Re: Ole på krigsstien. [Re: StigB] #470010 25/10/2007 18:04
mtbmaniac Online
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Siden du ikke har tillit til administrator, og oss som tilhører mobben ville jeg om jeg var deg finni meg et annet sted å utfolde meg verbalt.

Den synes jeg var vesentlig mer ufin enn noe jeg har sagt! Jeg er terrengsyklist og jeg bidrar her på forumet. Jeg skal ikke finne meg noe annet sted, og du skal ikke dytte meg ut herfra!

Dette minner forøvrig om "hvis du ikke liker dette landet, så kom deg ut herfra". FEIL! En måte å endre ting på (til det bedre) er faktisk ved debatt.

Jeg har forøvrig INGEN INTERESSE overhodet i hvor mange poster hvem har og bik3man og jeg har en god tone og intet usagt.

Foreslår også at tråden stenges.

Re: Ole på krigsstien. [Re: mtbmaniac] #470018 25/10/2007 18:16
bik3man Offline
More than words
More than words

Siden du ikke har tillit til administrator, og oss som tilhører mobben ville jeg om jeg var deg finni meg et annet sted å utfolde meg verbalt.

Den synes jeg var vesentlig mer ufin enn noe jeg har sagt! Jeg er terrengsyklist og jeg bidrar her på forumet. Jeg skal ikke finne meg noe annet sted, og du skal ikke dytte meg ut herfra!

Dette minner forøvrig om "hvis du ikke liker dette landet, så kom deg ut herfra". FEIL! En måte å endre ting på (til det bedre) er faktisk ved debatt.

Eller til det verre.

Quote:

Jeg har forøvrig INGEN INTERESSE overhodet i hvor mange poster hvem har og bik3man og jeg har en god tone og intet usagt.

Høhø, men du måtte først sjekke på PM at vi faktisk hadde en god tone! :-p

Quote:

Foreslår også at tråden stenges.

Hei! Ingen stenger tråder her uten min godkjenning. Jeg har flest postinger. Jeg er GUD. Jeg kan sparke dere ut alle sammen! MUAHAHAHAHAHAHA!

Ok da, jeg skal ta kvelden nå. Skru av denne tråden.

KO

- Dr A.J. Snow
Side 3 av 5 1 2 3 4 5

Moderator  support