Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 5 1 2 3 4 5

Ole på krigsstien.

Ole på krigsstien. #469362 24/10/2007 17:28
Hvilepuls Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Jeg har fått flere hissige meldinger fra terrengsykkel.no administratorene. Her fikk jeg enda en beskjed- denne gangen fra Ole. Det morsomme er at jeg ikke fatter i det hele tatt hva han klager over.

Quote:
Hei,

Vi har registrert at du til stadighet poster innlegg som ikke har annen hensikt enn å tirre folk. Det hadde vært hyggelig med en liten redegjørelse for hvorfor du synes dette er ok oppførsel. Mye av det du skriver ville ikke vært god kotyme i en samtale mellom mennesker med normale sosiale antenner.

Mvh,

Ole - terrengsykkel.no

Jeg må innrømme at jeg ble litt oppgitt over Ole her. Hva er det jeg har skrevet i den siste tiden som bryter så voldsomt med normal kotyme? Ta bare en titt på tråden om healere, er det jeg som leverer personangrep der?

Jeg sendte ham dette svaret:
Quote:

Du er den første som sender meg en sånn melding uten at jeg har en anelse om hva du preiker om/ hvilken situasjon du viser til.

Jeg skal ikke påstå at jeg har så voldsomt gode sosiale antenner, men se på alle de normale sosiale du hygger deg med og jeg kan liste opp 10 personangrep per pers per dag. Bruk nøtta litt og se nærmere på hvor mye personlig skittkasting jeg har inkorporert i innleggene mine siden jeg begynte her. Jeg kalte en hissig engelskmann for en tøffel og rådet ham til å skille seg fra kona si, og spekulerte i om en langbeint jente kunne ha marfan syndrom. For det siste fikk jeg høre at jeg skulle bli slettet neste gang jeg kom med "personangrep." Annet en det er jeg veldig spent på hva du kan fiske opp av direkte personangrep. Sannsynligvis ingenting, men det driter du vel i, du opererer vel med en egen standard for meg.

Jeg måtte bare poste dette før de sletter meg, hvis jeg får fyken, så skal jaffal alle andre få vite hvor selvgode og hyklerske folka som styrer sjappa kan være. Goodie goodies med inkonsekvent moral. Æsj.

Re: Ole på krigsstien. [Re: Hvilepuls] #469371 24/10/2007 17:50
K
Kaffeolainen Offline
Fersking
Fersking
K
Jeg husker da jeg i min ungdom vandret rundt på kontinentet. I en lang periode måtte jeg oppholde meg i Østerrike. Der var jeg ensom. Veldig ensom. Og Aleine. Veldig aleine. Fra tid til annen sneik jeg meg innom ei kneipe og laget ugang for ugangens skyld. For å føle meg sett. Det var en trist tid. Heldigvis sendte Thor (Heyerdahl) et telegram, og jeg fikk være med som kokk på Ra. Det var hyggelig.

Ærbødig hilsen,

Kaffeolainen

Re: Ole på krigsstien. [Re: Hvilepuls] #469377 24/10/2007 17:55
frodegutt Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Hvilepuls
Jeg har fått flere hissige meldinger fra terrengsykkel.no administratorene. Her fikk jeg enda en beskjed- denne gangen fra Ole. Det morsomme er at jeg ikke fatter i det hele tatt hva han klager over.

Quote:
Hei,

Vi har registrert at du til stadighet poster innlegg som ikke har annen hensikt enn å tirre folk. Det hadde vært hyggelig med en liten redegjørelse for hvorfor du synes dette er ok oppførsel. Mye av det du skriver ville ikke vært god kotyme i en samtale mellom mennesker med normale sosiale antenner.

Mvh,

Ole - terrengsykkel.no

Jeg må innrømme at jeg ble litt oppgitt over Ole her. Hva er det jeg har skrevet i den siste tiden som bryter så voldsomt med normal kotyme? Ta bare en titt på tråden om healere, er det jeg som leverer personangrep der?

Quote:

Du er den første som sender meg en sånn melding uten at jeg har en anelse om hva du preiker om/ hvilken situasjon du viser til.

Jeg skal ikke påstå at jeg har så voldsomt gode sosiale antenner, men se på alle de normale sosiale du hygger deg med og jeg kan liste opp 10 personangrep per pers per dag. Bruk nøtta litt og se nærmere på hvor mye personlig skittkasting jeg har inkorporert i innleggene mine siden jeg begynte her. Jeg kalte en hissig engelskmann for en tøffel og rådet ham til å skille seg fra kona si, og spekulerte i om en langbeint jente kunne ha marfan syndrom. For det siste fikk jeg høre at jeg skulle bli slettet neste gang jeg kom med "personangrep." Annet en det er jeg veldig spent på hva du kan fiske opp av direkte personangrep. Sannsynligvis ingenting, men det driter du vel i, du opererer vel med en egen standard for meg.

Jeg måtte bare poste dette før de sletter meg, hvis jeg får fyken, så skal jaffal alle andre få vite hvor selvgode og hyklerske folka som styrer sjappa kan være. Goodie goodies med inkonsekvent moral. Æsj.

Gerd Liv Valla!!!!
Det var det jeg visste!!!! rotfl

Re: Ole på krigsstien. [Re: frodegutt] #469381 24/10/2007 18:07
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Pass deg nå Frodegutt, det der ligner på trakassering..!

Øhh..

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS

Re: Ole på krigsstien. [Re: Ripen] #469382 24/10/2007 18:08
frodegutt Offline
Besatt
Besatt
Mjau.... fmoustache

Re: Ole på krigsstien. [Re: Hvilepuls] #469384 24/10/2007 18:14
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Denne hadde vært velplassert for en måneds tid siden eller så, men hvorfor det er en grunn til å senden den ut fatter jeg ikke.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Ole på krigsstien. [Re: Hvilepuls] #469385 24/10/2007 18:16
Espen Offline
More than words
More than words
Hvis jeg var i din situasjon, ville jeg stilt meg selv spørsmålet:

Hvor mange av mine drøye 700 innlegg har kommet andre til nytte.

Espen

*** Hjulbygging, service Chris King og alle typer sykkelmekanikk***

post@espenwettre.no
Re: Ole på krigsstien. [Re: GeirK] #469388 24/10/2007 18:20
Espen Offline
More than words
More than words
Det er jeg enig i.

Ellers må jeg si at det er påfallende at folk reagerer når fyren kommer med noe konstruktivt.

Som regel er det snakk om halv eller helveis smakløse betraktinger og "morsomheter"

Var det frisk satire ville det vært gøy, men om herren innhar slike kvaliteter, bruker han det ikke her.

Espen

post@espenwettre.no
Re: Ole på krigsstien. [Re: Espen] #469393 24/10/2007 18:28
mtbmaniac Online
Søk hjelp!
Søk hjelp!
tror isf det er fler enn herr hvinepuls som ikke skjønner konseptet "bidrag" eller "kvalitet fremfor kvantitet"

Re: Ole på krigsstien. [Re: frodegutt] #469395 24/10/2007 18:30
Hvilepuls Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Sitat: frodegutt
Gerd Liv Valla!!!!

ICON_LAUGH haha ICON_LAUGH True.

Re: Ole på krigsstien. [Re: Hvilepuls] #469396 24/10/2007 18:32
mtbmaniac Online
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: frodegutt
Gerd Liv Valla!!!!

ICON_LAUGH haha ICON_LAUGH True.

når skal du skrive bok om dette her da? ICON_SMILE

Re: Ole på krigsstien. [Re: Espen] #469441 24/10/2007 20:06
Sverre Offline
Møre trafo
Møre trafo
Sitat: Espen
Hvis jeg var i din situasjon, ville jeg stilt meg selv spørsmålet:

Hvor mange av mine drøye 700 innlegg har kommet andre til nytte.

Espen

Om mange av de store posterene her på forumet hadde spurt seg det samme spørsmålet, så tror jeg de ville fått samme svar som herr Hvilepuls gitt.

Edit: Hyggelig å høre fra deg igjen Kaffolainen. Hva består livet av om dagen?

Redigert av Sverre; 24/10/2007 20:07.
Re: Ole på krigsstien. [Re: Sverre] #469445 24/10/2007 20:12
E
eGo Offline
Veteran
Veteran
E
Ahh, du kom meg i forkjøpet. Og det er vel ikke bare hvilepuls som poster innlegg som ikke har annen hensikt enn å tirre folk her?

Ønsker å kjøpe :
Campa krank, 172,5. 2015 modell. Kompakt/semikompakt Chorus eller bedre.
Re: Ole på krigsstien. [Re: Sverre] #469451 24/10/2007 20:17
Espen Offline
More than words
More than words
Det er jo intet krav om at allt man skriver må komme til nytte, MEN...

Hører rykter om at Kaffeolainen har sterk sympati for kaffebøndenes dårlige arbeidsvilkår, og er dermed i ferd med å ta navnet til sin avdøde grandonkel TE-Olainen. Han er nok å finne blandt fagforeningsledere i Indias teindustri.

e

post@espenwettre.no
Re: Ole på krigsstien. [Re: Espen] #469497 24/10/2007 21:38
Hvilepuls Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Snakker om kaffe, det kan gjøre rare ting med hodet. Nå f.eks fikk jeg den gode følelsen av deja vu. Hvor mange sånne dramaqueentråder har en ikke lest på nettet før? Og jeg som hadde bestemt meg for å aldri starte en sånn. Det neste blir vel at jeg sutrer over at ingen liker meg lenger og at jeg ber om å bli slettet fra terrengsykkel.no før jeg går og skyter meg selv, blåser hjernemassen ut av bakhodet så det spruter utover skittent sykkeltøy og sengetøy.

Ellers har jeg byttet proxy nå, så Kaffeolainen får fortelle om sine turer til tsjekkia neste gang, eller egyptiske pyramider hvor han traff bandasjerte tegneseriefigurer.

Jeg syns jeg har forsøkt å moderere meg den siste tiden, derfor var jeg rett og slett oppgitt over å få en lite hyggelig PM igjen. Du får på en måte ikke sånne beskjeder hvis ikke moderatorene er veldig interessert i å få deg vekk. Og jeg som hadde kjøpt inn bøker for å tenke over livet mitt på nytt og bli et godt og sympatisk menneske. Vel, det er unnskyldningen min, til alle og til Ole for å ha trukket dette inn i forumet. Jeg skal se om jeg kan få et forlag til å publisere det, og da får jo selvfølgelig terrengsykkel-redaksjonen prosenter av millionene. Så noe godt kommer det nok ut av seansen. Natta!

Re: Ole på krigsstien. [Re: Hvilepuls] #469535 25/10/2007 06:24
bik3man Offline
More than words
More than words

Quote:
Hei,

Mvh,

Ole - terrengsykkel.no

Quote:

Jeg synes denne beskjeden fra administratorene var helt på sin plass, og jeg synes det er flott at administratorene følger med på tonen som til enhver tid er på forumet. At du ikke forstår hvorfor du får beskjeden viser bare desto tydeligere at den var nødvendig. Å bli sutrete og kalle administratorene for hyklere og inkonsekvente er fullstendig lavmål. Ta heller til deg kritikken og forsøk å forstå hvorfor den kommer. At du leter etter spesifikke eksempler den siste tiden underbygger at du er en kranglefant.

Det er totalinntrykket av deg som medlem på et åpent forum det dreier seg om, og jeg har aldri sett så mye unødvendig og syrlig vås fra noe forummedlem som jeg ser fra deg. De få gangene du kommer med noe konstruktivt så har jeg problemer med å ta det til meg fordi jeg har historikken din friskt i minne, og føler at du egentlig er her KUN for å provosere. Jeg går ut fra at andre har det på samme måte. Du har også fått flere tips i åpne tråder om å gjøre noe med tonen din, uten at det ser ut til å ha hjulpet veldig. En viss forbedring siden du dukket opp og utbasunerte at du var her for å krangle har det vært, men det skulle heller ikke så veldig mye til.

Jeg vet ikke hvilket korstog du er på, men som Ole skriver, en redegjørelse for hvorfor du synes det er ok å oppføre seg på denne måten hadde vært hyggelig. Dette er i utgangspunktet et veldig jovialt og trivelig forum, og det hadde vært fint om alle som var her bidro til at det forble slik.

Sånn, det var mine meninger om saken, så får folk tillegge dem den vekt de måtte ønske.

KO

"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..."
- Dr A.J. Snow
Re: Ole på krigsstien. [Re: Hvilepuls] #469536 25/10/2007 06:24
frodegutt Offline
Besatt
Besatt
Jeg syns jeg har forsøkt å moderere meg den siste tiden, derfor var jeg rett og slett oppgitt over å få en lite hyggelig PM igjen.

Vet du hva, Gerd Liv: Det er jeg faktisk enig i. Dette hadde du fortjent rundt påsketider i år, men ikke nå. Du har en litt nedlatende stil, men du er ikke useriøs lenger. Kudos til deg for det!

Re: Ole på krigsstien. [Re: Hvilepuls] #469540 25/10/2007 06:31
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Oi, dette var trist...

Da slipper jeg styre med blokkering lenger.
Det er faktisk kun EN bruker på dette forumet som ikke kommer med NOE relevant innhold her. Hvilepuls...

Slong sucker, vi mister ikke mye.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Ole på krigsstien. [Re: RazeFaze] #469549 25/10/2007 06:52
H
hilmer Offline
Ivrig
Ivrig
H
Jeg synes faktisk at hvilepuls kan være forfriskende - en hvilepuls fra det politisk korrekte. Hvordan noen kan se på han/henne som sårende eller noe i den kategorien forstår jeg ikke. Jeg synes faktisk det er mye værre med de som sparker til hytt og pine uten å være klar over det - fordi de tilfeldigvis(?) har syn som sammenfaller med det politisk korrekte.

Re: Ole på krigsstien. [Re: hilmer] #469554 25/10/2007 07:05
bik3man Offline
More than words
More than words
Sitat: hilmer
Jeg synes faktisk at hvilepuls kan være forfriskende - en hvilepuls fra det politisk korrekte. Hvordan noen kan se på han/henne som sårende eller noe i den kategorien forstår jeg ikke. Jeg synes faktisk det er mye værre med de som sparker til hytt og pine uten å være klar over det - fordi de tilfeldigvis(?) har syn som sammenfaller med det politisk korrekte.

Det er forskjell på å være forfriskende politisk ukorrekt og å være bevisst ufordragelig for å provosere. At han er begge deler gjør ikke at begge deler er akseptabelt.

KO

"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..."
- Dr A.J. Snow
Re: Ole på krigsstien. [Re: hilmer] #469565 25/10/2007 07:28
Tgabriel Offline
Besatt
Besatt

Jeg støtter dette og synes at det bør være såpass takhøyde her inne at det er plass til Hvilepuls'er også. Jeg er vel i kategorien brukere som leser betydelig mer enn jeg skriver, men har av og til reagert på den voldsomme enigheten som tilsynelatende eksisterer. Jeg har lurt på om det er fordi alle er enige, eller om det er kun de som er enige som poster.
Jeg har selv reagert på ordbruken i noen innlegg, men at de har vært så veldig provoserende, er jeg ikke nødvendigvis enig i.

Etter min mening er det ofte de som ikke er trygge på egne standpunkter som lar seg provosere.

Re: Ole på krigsstien. [Re: hilmer] #469568 25/10/2007 07:35
mtbmaniac Online
Søk hjelp!
Søk hjelp!

jeg støtter også denne.

1. Vi må ha plass til alle slags folk. Jeg for min del humrer ofte over innleggene til Hvilepuls. SKal jeg skytes eller kastes ut for dette? Minner om USA. (ARRGHT AIN NJAZIST!! NAIN, EVEN WORSE EST IST AIN KOMMJUNJIST!! NJAIN, EVEN WORSE EST IS AIN TRJRORJIST ARRRGH USE DAS BAZZOKAH !)

2. Det er altfor mange selvgode folk her i verden (ikke nødv bare ts) som mener de har monopol på hva som er rett, hvordan man skal oppføre seg etc. Hvilepuls har en syrlig ekkelhet over seg iblant, som kan være artig. Videre er han ikke en idiot, han er en smarting bak fasaden, og dette gjør at man kan snakke med ham. Jeg har selv PMet med figuren ICON_SMILE

Slik syrlighet er ikke det samme som feks å hoppe inni trådene til folk og skrike "SKRIVEFEILLLLL!! DU SKREV EN SKRIVEFEIL!!!! BRUK VERSAAAL!" Eller folk som forteller at morra di suger etc. Slikt plager meg. Likevel når jeg klager på slikt blir jeg fortalt at jeg må "være rund og snill". Go figure. Noen som har glede av å være konger i sin lille verden liksom? Kanskje spre administratorrettighetene snart kanskje.

Re: Ole på krigsstien. [Re: bik3man] #469573 25/10/2007 07:37
mtbmaniac Online
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: bik3man

Det er forskjell på å være forfriskende politisk ukorrekt og å være bevisst ufordragelig for å provosere. At han er begge deler gjør ikke at begge deler er akseptabelt.

i mine øyne er dette akseptabelt. at bermen mener at det ikke er det betyr ikke at han må bort slik at vi får et sterilt samfunn. folk må forstå at folk er forskjellige og at det beriker et samfunn. vi bør ikke alle være sauer som går i samme retning

Re: Ole på krigsstien. [Re: mtbmaniac] #469575 25/10/2007 07:39
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Dette er faktisk ikke et samfunn, men et forum om, for og av terrengsykkel. Smak litt på hva det egentlig skal diskuteres...

Jeg driter forsåvidt i hva hvilepuls gjør, men det er ikke et savn i det hele tatt om "kroppen" forsvinner ut den duggfrie natur.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Ole på krigsstien. [Re: mtbmaniac] #469577 25/10/2007 07:41
bik3man Offline
More than words
More than words
Quote:
i mine øyne er dette akseptabelt. at bermen mener at det ikke er det betyr ikke at han må bort slik at vi får et sterilt samfunn. folk må forstå at folk er forskjellige og at det beriker et samfunn. vi bør ikke alle være sauer som går i samme retning

Er det nå jeg skal hente fram eksempler på det jeg mener ikke er berikende men derimot ondskapsfult provoserende?

Det er ikke snakk om et sterilt sauesamfunn. Det finnes mange underlige skruer her på forumet. Og mange som er "annerledes". Noen har faktisk klart den balansegangen det er å være "småsær" og provoserende men trivelig på samme tid. At mange reagerer på Hvilepuls sin oppførsel, men ikke har problemer med andre, burde kanskje være et tegn på at han ikke helt har funnet den balansen?

KO

- Dr A.J. Snow
Re: Ole på krigsstien. [Re: bik3man] #469584 25/10/2007 07:45
mtbmaniac Online
Søk hjelp!
Søk hjelp!
hvorfor lar du deg egentlig provosere? kan du ikke bare heve deg over det og ikke svare på postene hans? eller liker du makten det gir å forsøke å stenge ute én enslig person?

Han driver med terrengsykling, tydeligvis. Ellers hadde han ikke vært her. Da er det plass til ham. Tåpelig å true med å kaste ham ut, det er folk her som er mye verre, som har 9000 poster hvorav halvparten bare er mas om mangel på logikk i andres poster etc.

Re: Ole på krigsstien. [Re: mtbmaniac] #469586 25/10/2007 07:46
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Driver han egentlig med det?
Jeg tror ikke det, det er i hvertfall lenge mellom diskusjonene hvor det kommer noe fornuftig angående sykkel fra den kanten...

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Ole på krigsstien. [Re: bik3man] #469588 25/10/2007 07:48
Tgabriel Offline
Besatt
Besatt
Sitat: bik3man
Noen har faktisk klart den balansegangen det er å være "småsær" og provoserende men trivelig på samme tid. At mange reagerer på Hvilepuls sin oppførsel, men ikke har problemer med andre, burde kanskje være et tegn på at han ikke helt har funnet den balansen?

Jeg er enig i det, men er det grunn nok til å ekskludere ham/henne fra forumet?

Hvis jeg stiller med barends på min nyanskaffede Turner, får jeg ikke være med på stitur da? Hva om jeg har flaskeholder og bakskjerm i tillegg - bare for å provosere, liksom?

Redigert av Tgabriel; 25/10/2007 07:49.
Re: Ole på krigsstien. [Re: Tgabriel] #469590 25/10/2007 07:49
mtbmaniac Online
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Eller biltemasykkel....... oo skrekk og gru!

Re: Ole på krigsstien. [Re: mtbmaniac] #469591 25/10/2007 07:49
-Jan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: mtbmaniac
kan du ikke bare heve deg over det og ikke svare på postene hans?

Det samme sier jeg. Hvorfor bruke tid på å svare en anonym fyr hvis du mener han kommer med stort sett bare vås?

Side 1 av 5 1 2 3 4 5

Moderator  support