Ahh, TEMPO ja. Har fortsatt en del av de liggende på loftet. Har aldri kastet eller kvittet meg med tegneserier. Har derfor mange esker som jeg dykker nedi fra tid til annen. Tempo, Superboy, Superman og Lynvingen var de store favorittene etter Donald perioden. Så Edderkoppen, FF, Hulk osv..
Ønsker å kjøpe : Campa krank, 172,5. 2015 modell. Kompakt/semikompakt Chorus eller bedre.
Re: Tegneserietråden! Fra Donald til Conan!
[Re: eGo]
#46875523/10/200714:24
hm?Er det bare jeg som syns at Viggo & Spiralis & Sprint & alle de snuble-i-teppekanten-og-søle-kaffe-på-sjefenseriene er drepende kjedelige? Rocky gruser hele gjengen på humor. Hvorfor er det ingen som skriker Cat Claw? Da gjør jeg det:CAT CLAW!! Neil Gaiman ga meg en kraftig opptur da jeg var litt lei av franske føljetonger om hundreårskrigen. Som Remi nevner,Enki Bilal har mange mesterverk på samvittigheten,ting som sitter fast mange år etter at jeg leste de. X9? X9 Spesial da heller,ultravoldelige amerikanske serier for en glad gutt.
Til slutt en av mine store barndomshelter:
Jonah Hex
Hva ville Lemmy gjort.......?
[Re: pinwiz]
#46888323/10/200718:40
Why serve in heaven when you can rule in hell? Utrolig at ingen har nevnt Lucifer enda, det er jo obligatorisk lesing hvis man liker Sandman hvertfall
The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them. (Det er vel hentet fra et Sandmanalbum da hvis jeg husker rett)
Ellers har jeg akkurat begynt på Fables, den virker ganske lovende så langt.
Per B.
[Re: perbl]
#46898023/10/200720:54
Jepp,det er fra Season of Mists hvor Lucifer er drittlei av å få skylda for alt vondt & vanskelig,sender de fordømte sjelene tilbake til jorda,og overlater nøklene til Morpheus,mens han selv morer seg. Psykobra!
Hva ville Lemmy gjort.......?
[Re: pinwiz]
#46922324/10/200713:05
Jeg voks opp med Donald, Mikke Mus, Ole Brum, Bamse; verdens sterkeste bjørn, Viggo, Sprint, Spiralis, Lucky Luke og Asterix. Ompapa hadde man også et par av. Tom & Jerry, Garfield og lignende var det jo et par av og som dukket opp. Favoritten var nok Viggo, som da var "les og prøv hjemme" - så mye av gærnskapen jeg gjorde var påvirket av det bladet. Siden jeg hadde kristne foreldre så var det en utgave av Lucky Luke jeg ikke fikk lese uten når min mindre strenge far lot meg når hu mor var ute. og det var det ene albumet Lucky Luke faktisk dreper en fyr. Med den syvende kulen i hans spesiallagede revolver. Kjempespennende for liten gutt som ikke får se skumle ting på tv.
og det var det ene albumet Lucky Luke faktisk dreper en fyr. Med den syvende kulen i hans spesiallagede revolver.
Albumet heter "Revolvermannen" hvis jeg ikke husker helt feil.
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
[Re: bik3man]
#46927024/10/200714:07
Joe Bar Team er ikke lett å få tak i. Fant 3 av albumene for noen år siden, men har sett lite til siste. Det er vel lagd bare 4 tror jeg. Her må det nok letes på bruktshapper rundt om !
Selv om det handler om å kjøre motorsykkel, så er det lett å kjenne seg igjen på visse typer sykling !
Jepp, genial humor !
[Re: hallgeir]
#46931824/10/200715:33
Joe Bar: Kjenner meg også ganske godt igjen i replikken "Jeg kommer til å døøøø..." rundt svingene. Fra jeg var yngre, da selvfølgelig. Og litt mer uansvarlig. Nåja.
[Re: hallgeir]
#46941424/10/200719:13
Joe Bar Team er ikke lett å få tak i. Fant 3 av albumene for noen år siden, men har sett lite til siste. Det er vel lagd bare 4 tror jeg. Her må det nok letes på bruktshapper rundt om !
Selv om det handler om å kjøre motorsykkel, så er det lett å kjenne seg igjen på visse typer sykling !