Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Ups

Ups #467986 22/10/2007 09:38
FrankS Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Jeg har sett at en del her på forumet har blanede følelser for forskjellige transportselskaper. Det er jo stort sett det negative historiene som dukker opp, og jeg kan ikke være noe dårligere selv ICON_SMILE

Jeg har bestilt noen deler fra jensonusa. De ble sendt natt til fredag norsk tid og har ligget mesteparten av helgen i Tyskland.

Jeg ble derfor litt overrasket da det kom en hyggelig tekstmelding fra UPS-sjåføren idag der de lurte på hva de skulle gjøre med pakken. Ettersom jeg ikke er hjemme og heller ikke er veldig tilgjengelig på jobb idag ble det etter en kort samtale bestemt at jeg kunne komme å hente pakken selv. Jeg kjører jo tross alt rett forbi på vei til barnehagen.

Jeg har vanskelig for å tro at det er veldig mange pakker som ligger der og venter på å bli hentet. Allikevel var den ikke mulig å finne. Etter ca 10 minutter fikk jeg fikk låne en PC slik at jeg fikk hentet ut trackingnummeret. Ca 25 minutter etter dette ga han opp. Han var sikker på at pakken var der et sted ettersom den ikke var scannet for utkjøring.

Etter i alt ca 40 minutter venting dro jeg derfra uten pakken. UPS-mannen mente de skulle finne den om ca 1,5 timer. Nå er planen at de skal kjøre den ut i morgen formiddag før kl 14. Det skal bli spennede å se om de finner den og om de klarer å komme mens det er noen hjemme.

dammit

--frank

Re: Ups [Re: FrankS] #468029 22/10/2007 10:34
Lapavoni Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg har fått forklart at grunnen til at vi enkeltpersoner sliter med disse transportselskapene er fordi produktet deres egentlig er business to business. Med en gang det kommer en privatperson oppi dette som gjerne ikke er hjemme på dagtid så blir det krøll i systemet. Det beste er å bestille stash til jobbadressen hvis ikke posten kan brukes.

Re: Ups [Re: Lapavoni] #468046 22/10/2007 11:06
FrankS Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Det er sikkert riktig, og det er jo fint at de spør meg om de skal kjøre ut pakken eller om jeg skal hente den. Men de burde jo vite hvor den er når jeg kommer for å hente.

Uansett. De ringte for litt siden og sa at den var kommet til rette, så nå er det bare å vente til i morgen for å se om den dukker opp.

--frank

Re: Ups [Re: FrankS] #468161 22/10/2007 13:50
C
Christian M. Offline
Ringrev
Ringrev
C
Shit happens, hadde det vært vanlig post ville ikke pakka vært kommet halveis til Norge enda og langt mindre gjennom tollen.
Ups ringer/smser i hvertfall, DHL gjør ikke det selv etter andre gang leveringsforsøk...og de ligger enten på skedsmo eller gardermoen om man vil/må hente selv...som jeg har gjort ett par ganger.

Re: Ups [Re: FrankS] #469151 24/10/2007 11:34
FrankS Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Dukket opp i går, ca 1.5 timer etter avtalt tid. Heldigvis var det noen hjemme igjen.

Jeg forstår at de leverer ut pakker hele dagen og at det er vanskelig å avtale et nøyaktig tidspunkt. Men når jeg spør om han kan komme en gang før kl 14 kan han jo bare svare nei?

Men posistivt ihvertfall at de sender SMS og at pakken har rast i ekspressfart gjennom tollen. Hadde de ikke rotet den bort inne på lageret sitt på mandag hadde jeg vært strålende fornøyd.

--frank

Re: Ups [Re: FrankS] #479371 14/11/2007 20:47
FrankS Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Jeg får fortsette å snakke med meg selv ICON_SMILE

Fikk regning på mva idag. Beløpet var noe større enn antatt ettersom det var slått sammen med en pakke fra Victoria Secrets som ankom samme dag. Desverre har jeg ikke sett noe til den pakken siden den ikke var til meg frown

Løste seg enkelt ved en telefon, i det minste sa damen det. Vi får se hva som skjer når jeg betaler inn et lavere beløp enn det som står på fakturaen.

Kort oppsummering:

+ Rask transport fra USA til Oslo
+ Rask tollbehandling med utlegg av mva
+ Bud sender SMS og spør om hvor pakke skal leveres.

- Dårlig organisering av lager og slurvete papirarbeid i Oslo

--frank

Re: Ups [Re: FrankS] #479381 14/11/2007 21:02
Knutfl Offline
Entusiast
Entusiast
MMMM, Må være du som har uflaks eller jeg som har flaks. Bestilte en del stasj fra Usa. Og etter 4 dager ringte de fra ups og lurte på når det var noen hjemme siden de hadde en pakke til meg. De kom da de sa de skulle komme. Mva ble også lavere enn det jeg hadde kjøpt for, men det er vel andre jeg skal takke på det punktet.

Moderator  support