Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 3 1 2 3

Hva er birkenfolkets favorittsykler? Svaret er...

Re: Hva er birkenfolkets favorittsykler? Svaret er [Re: Stein] #464650 16/10/2007 14:30
fujifan Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Dazed
Kan du slutte å kalle sykler for psykler og sykling for psykling? Vær så snill!

pahhahhahaha!

Eli-A.
Re: Hva er birkenfolkets favorittsykler? Svaret er [Re: chalshus] #464653 16/10/2007 14:34
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Det er greit at enkelte av de der har blitt litt hypet og ganske vanlige å se blant de aktive forummedlemmene, men å sette Specialized i samme kategori som de andre der blir kanskje litt rart.

Oooops. Hva er det som stikker sånn i kjeften der? En fiskekrok? I alle dager!

Re: Hva er birkenfolkets favorittsykler? Svaret er [Re: Stein] #464655 16/10/2007 14:36
chalshus Offline
More than words
More than words
pffft.

OK, jeg høyner med Sintesi også . ICON_WINK

Re: Hva er birkenfolkets favorittsykler? Svaret er [Re: KnutAa] #464659 16/10/2007 14:38
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Sitat: GogBozen
En Turnerintensesantacruzibisellernoeobskurtsomnesteningenhar med hjul som Ole har bygd på CK-nav, noen skivebremser som ikke er shimano, Thomson setepinne og et bredt rizerstyre er mye mer spennende. Dette handler om entuziazme og lidenzkap, æzzeh

Når jeg blir zenmester skal jeg kjøpe en trekmeridadiamantspecializednakamurasomallebaktaler og bruke all energi på å bli en bedre syklist. Dette virket flott når jeg drev med skyting. Avskaffe alle "lekepistoler" og trene seriøst tre ganger i uka gjorde underverker for resultatene. Koble ut alle hvis-jeg-bare-hadde-hatt-noe-annet-tankene og fokusere på oppgavene (selv om det er svada).

Så langt har jeg dessverre ikke nådd med terrengsykling enda, selv om raceren min har vært lik i fire år. Men jeg har migrert til Shimano og brukt et BBB styrelager for ydmykhetens skyld på den nye leken min.

LarsB
much have to learn yet have I

Re: Hva er birkenfolkets favorittsykler? Svaret er [Re: larsb] #464686 16/10/2007 15:36
Sebastian Offline
Besatt
Besatt
Hvis noen kan fortelle meg hvordan jeg lager avstemming så skal jeg lage en med de fleste sykkelmerker som er aktuelle (alle på importlisten+litt til) her. Jeg har lest på OBS/FAQ, men finner ikke noe sted å huke av for avtemming verken ved å svare på denne tråden eller ved å lage en ny en.

Sebastian Pedersen
Re: Hva er birkenfolkets favorittsykler? Svaret er [Re: chalshus] #464737 16/10/2007 17:27
E
eGo Offline
Veteran
Veteran
E
Sitat: chalshus
Sitat: bik3man
Og hyllevare er ikke spennende.

Du mener Turner, Ventana, Santa Cruz, Rocky Mountain, Intense og Specialized?

Titus!! Dere glemmer alltid Titus. Faen ass. ICON_WINK

Ønsker å kjøpe :
Campa krank, 172,5. 2015 modell. Kompakt/semikompakt Chorus eller bedre.
Re: Hva er birkenfolkets favorittsykler? Svaret er [Re: eGo] #464748 16/10/2007 17:41
mtbmaniac Online
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg synes det er helt grait at folk glemmer min. Så lenge jeg vet hva sykkelen er god for er det nok for meg. Hvem bryr seg om at mannen i gata bare ser en grå/sort "metall"-sykkeldrit. Da slipper jeg ihvertfall spørsmål om hvor mye den kostet og om jeg kjører birken...

Re: Hva er birkenfolkets favorittsykler? Svaret er [Re: Sebastian] #464756 16/10/2007 18:12
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Nytt innlegg, trykk "Poll manager", men det ser ut til at det bare går i pølsevev-delen av forumet. Du trenger ikke lage noen avstemming for min del.

LarsB

Re: Hva er birkenfolkets favorittsykler? Svaret er... [Re: Carsten] #464831 16/10/2007 19:37
H
harjoferie Offline
Medlem
Medlem
H
TVR
TWR
Ikke helt det samme - men samtidig fullt lovlig å blande.

Re: Hva er birkenfolkets favorittsykler? Svaret er [Re: larsb] #464906 16/10/2007 21:08
Sebastian Offline
Besatt
Besatt
her Har jeg laget en tråd hvor man kan krysse av sine sykler.

Sebastian Pedersen
Re: Hva er birkenfolkets favorittsykler? Svaret er [Re: Stein] #465008 17/10/2007 07:28
Lyn-Peder Offline
Toppturist
Toppturist
Sitat: Dazed
Sitat: hilmer
Er det ikke akkurat derfor disse merkene har så lav status her? Sikkert ikke bare derfor...merida tar jo ikke inn stisortementet sitt.

Både Stian Sport og Hard Rocx er i bransjen for å tjene penger. Ikke på grunn av genuin sykkelinteresse, selv om det kanskje startet med det. De tar inn dem mengden sykler de har kapasitet til å selge i det segmentet der det er lettest å selge dem. Ikke noe mystisk med det. Vi kan like eller ikke like det, men sånn er det. For å sitere Lee Iacocca: "I'm not in the car making business. I'm in the money making business."

Om du driver med klatring må du tåle spørsmålet "har du klatra Trollveggen?"
Om du sykler i terrenget/på fjelltur/på sti må du tåle spørsmålet "Sykler du Birken?"

Begge spørsmål er like (ir)relevante - Birken frister (for meg) like lite som Trollveggen, men det spiller ingen rolle for mannen i gata - det er Birken og Trollveggen folk flest har hørt om og har et forhold til. Man kan jo selvfølgelig sykle Birken/gå rimmondruta bare for å kunne svare "jah!" når spørmålet kommer - men jeg foretrekker "å gjøre de derre perkusjonsgreiene mine" på mine egne premisser. Disse inkluderer ikke steinsprang og 20000 spisse albuer.

Samme gjelder for valg av sykkel: Folk flest sykler Birken og kjører folkevogn og toyota. Og da er en Hard Rocx til sju flak, off the shelf, helt gulle godt. ICON_SMILE

Så kan jo vi/de/dere kose oss med nerderiene på smalstiene i fred, alle fornøyd! bigsmile

...vil gjøre sine feil selv!
Fjørå Singletrack Camp
Re: Hva er birkenfolkets favorittsykler? Svaret er [Re: Lyn-Peder] #465033 17/10/2007 07:55
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Alle landeveissyklister får tilsvarende spørsmål om Trondheim-Oslo, det er like irrelevant som Birken for en stisyklist...

Re: Hva er birkenfolkets favorittsykler? Svaret er [Re: Oystein L] #465057 17/10/2007 08:25
jens fredrik Offline
Besatt
Besatt
Nei,nei,nei, Trondheim-Oslo er dritlangt jo. Som terrengsyklist kan jeg si "å sykle Birkebeineren har jeg ikke lyst til". Å si det om Trondheim-Oslo faller på si egen urimelighet for min del, for jeg tror ikke jeg er i stand til å sykle distansen(innen noe tidskrav). Men det er mulig jeg sykler Birkebeineren bare for å si at jeg har gjort det... Men vent litt, jeg trodde jeg drev med dette for å trives på mine egne premisser? bigsmile Hadde jeg bare ikke vært så usikker.... ICON_BLUSH

Re: Hva er birkenfolkets favorittsykler? Svaret er [Re: jens fredrik] #465139 17/10/2007 09:46
Lyn-Peder Offline
Toppturist
Toppturist
Barteby-Oslobygda = ren lidelse
Rena-Lillehammer = ren ytelse
Hauge-Ruggå-Fjørå = ren nytelse

happybunny

Vedlegg
18684-DSC02168.JPG (318.62 KB, 93 nedlastinger)

Fjørå Singletrack Camp
Re: Hva er birkenfolkets favorittsykler? Svaret er [Re: Oystein L] #465149 17/10/2007 09:56
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: Dennis
Alle landeveissyklister får tilsvarende spørsmål om Trondheim-Oslo, det er like irrelevant som Birken for en stisyklist...

En av mange motivasjoner for å sykle Den store styrkeprøven én gang, var å kunne svare på det spørsmålet. I tillegg tenkte jeg at jeg også kunne satse på et godt svar på det spørsmålet som gjerne følger det første.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Hva er birkenfolkets favorittsykler? Svaret er [Re: GeirK] #465157 17/10/2007 10:04
magic Offline
Besatt
Besatt
Som er: "Hvor lang tid brukte du?"

Hilsen Lars

"It's like deja-vu, all over again"
Re: Hva er birkenfolkets favorittsykler? Svaret er [Re: magic] #465161 17/10/2007 10:12
EgilS Offline
More than words
More than words
Sitat: magic
Som er: "Hvor lang tid brukte du?"

Evt:
"Hvordan var det med potensen etterpå?"

Re: Hva er birkenfolkets favorittsykler? Svaret er [Re: EgilS] #465164 17/10/2007 10:13
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: EgilS

He, he. Den har jeg ikke fått ennå, men der har jeg svaret klart. "Jeg lå i dobbeltseng med Jørn natta etterpå, så det vet jeg ingen ting om."

- Robert Green Ingersoll
Re: Hva er birkenfolkets favorittsykler? Svaret er [Re: GeirK] #465169 17/10/2007 10:15
EgilS Offline
More than words
More than words
Sitat: GeirK
Sitat: EgilS

He, he. Den har jeg ikke fått ennå, men der har jeg svaret klart. "Jeg lå i dobbeltseng med Jørn natta etterpå, så det vet jeg ingen ting om."

Å, er det noe galt med Jørn å nå da??? ::

Re: Hva er birkenfolkets favorittsykler? Svaret er [Re: EgilS] #465171 17/10/2007 10:16
bik3man Offline
More than words
More than words
Selv om jeg hadde tenkt å sykle Birken i år av ren nysgjerrighet, så synes jeg fremdeles det er greit å kunne svare slik:

"Jasså, du driver med terrengsykling? Sykler du Birken? Hva er tiden din?"

"Nei, jeg sykler ikke Birken, jeg driver som sagt med terrengsykling"

Og så blir det muligheter for en fin introduksjonstale om stisyklingens fortreffelighet. Etter en stund nevner jeg at jeg sykler litt heisbasert.

"Å, du driver med sånn downhillsykling? Er ikke det veldig dyrt og farlig?"

Og så blir det muligheter for en fin introduksjonstale om rufsesyklingens fortreffelighet.

KO

"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..."
- Dr A.J. Snow
Re: Hva er birkenfolkets favorittsykler? Svaret er [Re: bik3man] #465193 17/10/2007 10:35
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Jeg svarer ikke helt likt, men i samme gate. "Nei, jeg sykler ikke Birken. Jeg liker godt å konkurrere på landeveien, men da må veien være asfaltert."

- Robert Green Ingersoll
Re: Hva er birkenfolkets favorittsykler? Svaret er [Re: GeirK] #465197 17/10/2007 10:36
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Men så er jo dere noen eplekjekke luringer som har løst koden også da...

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Hva er birkenfolkets favorittsykler? Svaret er [Re: bik3man] #465206 17/10/2007 10:45
KnutAa Offline
Besatt
Besatt
Selv om jeg hadde tenkt å sykle Birken i år av ren nysgjerrighet, så synes jeg fremdeles det er greit å kunne svare slik:

Og så blir det muligheter for en fin introduksjonstale om stisyklingens fortreffelighet. Etter en stund nevner jeg at jeg sykler litt heisbasert.

Og så blir det muligheter for en fin introduksjonstale om rufsesyklingens fortreffelighet.

Alt dette er jo greit nok, men litt av problemet her er at kona, foreldra mine og bikkja til naboen må jo også svare på min eventuelle birkendeltagelse. Hvor er mannen din? Jo, han er i danmark og sykler et 24timersritt! Å terrengsykkel, sykler han Birken!?

Motivasjonen min er at kona kan si at jeg "gjorde det på litt over tre timer ett år, men han liker ritt som er mer spennende", slik at alle skal bli glade og fornøyde. Om noen år er dessuten dattern min så stor at hun også vil måtte svare på spørsmål vedr pappa og birken, og da må det resultater på bordet

No added style
Re: Hva er birkenfolkets favorittsykler? Svaret er [Re: KnutAa] #465209 17/10/2007 10:46
bik3man Offline
More than words
More than words
Når noen (gjerne spreke sportskollegaer av henne) spør kona mi så svarer hun "Nei, han sykler ordentlig terreng. Jeg tror ikke du hadde hengt på der." Det er et svar de godtar.

KO

"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..."
- Dr A.J. Snow
Re: Hva er birkenfolkets favorittsykler? Svaret er [Re: bik3man] #465212 17/10/2007 10:50
Carsten Offline
Veteran
Veteran
WORD ! Den skal indoktrineres hos den øverste ledelsen hjemme også. Mulig at "the jedi mind trick" må taes i bruk.

"Der er nogen, der aldrig laerer at forstaa, at der er noget meget stort og meget stolt i et gigantisk nederlag" - Ole Ritter
http://sykkel.hasle-loren.no/
Re: Hva er birkenfolkets favorittsykler? Svaret er [Re: KnutAa] #465239 17/10/2007 11:17
Lyn-Peder Offline
Toppturist
Toppturist
Sitat: GogBozen

Alt dette er jo greit nok, men litt av problemet her er at kona, foreldra mine og bikkja til naboen må jo også svare på min eventuelle birkendeltagelse. Hvor er mannen din? Jo, han er i danmark og sykler et 24timersritt! Å terrengsykkel, sykler han Birken!?

Motivasjonen min er at kona kan si at jeg "gjorde det på litt over tre timer ett år, men han liker ritt som er mer spennende", slik at alle skal bli glade og fornøyde. Om noen år er dessuten dattern min så stor at hun også vil måtte svare på spørsmål vedr pappa og birken, og da må det resultater på bordet

rotfl

Fjørå Singletrack Camp
Re: Hva er birkenfolkets favorittsykler? Svaret er [Re: Lyn-Peder] #465259 17/10/2007 11:55
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Overhørt på en pizzakveld (sesongavslutning 2006);

- En restaurantgjest; Jasså, dere er sånne syklister, dere. Har dere vært med på Trondheim-Oslo da?

- En ung sympatisk gutt; Nei det har vi ikke, vi driver med vanlig landeveissykling.

- Restaurantgjesten; Å nei, dere er kanskje ikke SÅ gode nei... (ble hengende i luften)

Det hører med til historien at unggutten som svarte da hadde vunnet U23 NM (og kom på 6. plass i senior i år).

Re: Hva er birkenfolkets favorittsykler? Svaret er [Re: Oystein L] #465272 17/10/2007 12:08
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Et eplekjekt svar til T-O spørsmålet er å svare at man venter med det til man er 40 og i midtlivskrisa.
Tilsvarende funker egentlig for Birken også i en knipe, men det synes jeg er mer urettferdig.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Hva er birkenfolkets favorittsykler? Svaret er [Re: bik3man] #465283 17/10/2007 12:18
jorn_almberg Offline
Besatt
Besatt
Når noen (gjerne spreke sportskollegaer av henne) spør kona mi så svarer hun "Nei, han sykler ordentlig terreng. Jeg tror ikke du hadde hengt på der." Det er et svar de godtar.

Fortsatt eplekjekk, altså ICON_WINK

Er det med andre ord sånn at det er legitimt å konkurrere så lenge det ikke er grus eller tidtaking med i bildet?

Jeg for min del syns det naturlige er å konkurrere med andre som er innforstått med at det faktisk er konkurranse vi skal bedrive. Dette foregår i min verden ved hjelp av rekvisitter som startnummer og tidtaking. Jeg har ikke (før nå) fått med meg at stisykling (som vel er det du mener med "sykler ordentlig terreng"?) har et konkurranse-element i seg.

-Jørn

NOTS
Re: Hva er birkenfolkets favorittsykler? Svaret er [Re: sykkeloyvind] #465285 17/10/2007 12:20
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: sykkeloyvind
Et eplekjekt svar til T-O spørsmålet er å svare at man venter med det til man er 40 og i midtlivskrisa.
Tilsvarende funker egentlig for Birken også i en knipe, men det synes jeg er mer urettferdig.

Anders var vel for høflig til det (han sto jo sammen med meg...)

Side 2 av 3 1 2 3

Moderator  support