Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Garmin eller Polar?

Garmin eller Polar? #463879 15/10/2007 09:27
Blindern Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Bruker i dag Polar S725x til løping, langrenn og sykling, og laster inn treningsdata til Polar Precision Performance.
Vurderer oppgradering til RS800 eller Garmins produkter pga GPS støtten (Forerunner/Edge). Er det noen på forumet som har testet begge produkter? Hvordan er Garmins software Training Center (og Garmin Connect) ift Polars Precision Performance? Kan gamle treningsdata evt konvertes fra Polar til Garmin? Brystbeltet til Garmin virker stivere og mer ubehagelig enn Polar sitt?

mvh Knut

Re: Garmin eller Polar? [Re: ] #466715 19/10/2007 12:37
HeavyDude Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hvor stødig er Garmin til å måle puls og fart ? Jeg har en Polar S725, to år gammel, som jeg har vandret frem ogtilbake til Polar med nå i et halvt år fordi den
a) dropper å måle puls etter ca 5 min
b) dropper å måle hastighet innimellom

Og det gjør den selv etter at jeg har:
- byttet batteri i både klokke og sender
- byttet sender
- byttet belte
og byttet fartssensor på tre sykler ....

I følge Polar er alt ok ...

Så derfor vurderer jeg sterkt å bytte til Garmin ( evt. en annen type pulsklokke).

You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
Re: Garmin eller Polar? [Re: HeavyDude] #466746 19/10/2007 13:03
Storm Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Har Polar S702i og er veldig fornøyd med den. Den svikter aldri og Polar har topp service på klokke med tilbehør.
Har byttet glass en gang pga riper..
Eneste feil er at pulsen går i 230 ved jernbaneskinnene i ormådet Movann. Har hørt at nye klokker er bedre rustet mot forstyrrelser. Håper noen tester Polar med GPS da den ikke tar plass på styret men i sekken eller på overarmen.

Hilsen Glenn-Cato
Re: Garmin eller Polar? [Re: HeavyDude] #467153 20/10/2007 07:20
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: HeavyDude
Hvor stødig er Garmin til å måle puls og fart ?

Pulse and fart? Spör Ole.

Puls: Jeg får dobbel puls en kort period en gang iblant, kanskje på hver tiende tur. Ikke noe stort problem.

Fart: Med kadensmåleren blir farten ekstremt eksakt, siden kadensmåleren også måler hjulrotasjonene, akkurat som en vanlig sykkelcomputer. Men den er bedre enn en sykkelcomputer, siden den korrigerer hjulstörrelsen ved hjelp av GPS-farten. Jeg er ikke sikker på hvor ofte denne korreksjonen blir gjort, men jeg går ut fra at den bare blir gjort når det er gode mottaksforhold og man har stödig fart og retning. Resultatet blir i hvert fall at man får korrekt fart og distanse angitt, uansett dagens dekktrykk og uansett om man sykler gjennom en tunnell.

Re: Garmin eller Polar? [Re: Blindern] #467337 20/10/2007 16:53
H
Hauløs Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
H
Jeg bruker selv Polar 725x, men har testa Garmin. Konklusjonen min er at Polar er overlegen som treningsredskap selv om Garmin har mange artige og tildels nyttige funksjoner. Det å måtte lade opp klokka før bruk er grunn nok for meg til ikke å velge Garmin(er litt glemsk). Treningsdagboka til Polar er bra og blir foretrukket fremfor idrettsspesifikke treningsdagbøker av mange som presterer på toppnivå i utholdenhetsidretter.

Feil på Polar er ikke uvanlig og min erfaring fra skimiljøet der "alle" eier en Polar, er at modeller som ikke funker ok fra dag 1 aldri blir bra. De kan sendes inn og repareres i eninga uten at det hjelper.

Re: Garmin eller Polar? [Re: Hauløs] #467348 20/10/2007 17:25
Mylla Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Hadde samme problem med en sær Suunto for noen år siden, den hadde også diverse virus, den ga blaffen i at den hadde vært på service..

"Don`t loose your temper, nobody wants it."

Moderator  support