Nettopp.
Så det er mulig å skrive inn koordinater på ett kjent sted og bruke 305 til navigasjon til dette stedet?
kan du laste opp GPS-spor og følge det?
dvs få spor av andre eller grovtegne ruta i MapSource, Google Earth, etc.
Det går fint å lage en rute i Mapsource og laste denne opp til Edgde. Jeg gjør det stadig vekk når jeg skal finne kjentmannsposter på steder jeg ikke har vært før. Om jeg ikke husker feil kan man legge inn inntil 100 waypoints, og det er bra nok til å merke alle kryss og retningsendringer på et godt stykke vei. Til dette er jeg nesten sikker på at man MÅ ha mapsourceprogrammet til garmin, dvs det digitale kartet på PC. Jeg har i alle fall ikke sett noen alternative måter, men jeg har ikke lett etter det heller.
Pilene og navigasjonssymbolene i displayet er greie nok å finne fram etter. Navigasjon er likevel ikke edges hovedfunksjon men et tillegg til å være treningsapparat. Til navigasjon i ukjent terreng finnes det sikkert bedre modeller med kart innebygd osv. Det kommer en ny og utvidet Edge 705 med fargeskjerm og kart nå.
Man kan forresten alltid be om å komme tilbake til utgangspunktet langs den ruta man har gått om man blir helt borte i skogen.
LarsB