Har søkt og googlet vel å lenge nå, uten å finne ut hvilket kranklager jeg trenger. Går i surr med Hollowtech I og II, Octalink I og II, ISIS og gud vet hva.
Kan noen identifisere det, og kankje gi meg en link til crc eller cc til et lager i lx/xt kvalitet?
Edit: Sykkelen er en Hardrocx Equilibrium
Angående verktøy, så trenger jeg vel krankarm-avdrager, og kranklagernøkkel?
Takker
Redigert av nesten; 08/10/200707:40.
Re: Hvilket kranklager trenger jeg?
[Re: nesten]
#46020508/10/200707:34
På baksiden av krankarmen skal det stå et modellnummer. f.eks. FC-M760 (Det er en XT Hollowtech II krank forøvrig) Finner du dette FC-Mxx-nummeret kan jeg fortelle deg akkurat hvilket Shimano-lager som passer til og skaffe deg varenummeret så du kan stikke til din lokale sykkelsjappe og få tak i riktig.
mvh Peter Lütken Selger, Shimano Nordic Cycle
Recovery-mode
[Re: Pete]
#46029108/10/200710:01
På baksiden av krankarmen skal det stå et modellnummer. f.eks. FC-M760 (Det er en XT Hollowtech II krank forøvrig) Finner du dette FC-Mxx-nummeret kan jeg fortelle deg akkurat hvilket Shimano-lager som passer til og skaffe deg varenummeret så du kan stikke til din lokale sykkelsjappe og få tak i riktig.
mvh Peter Lütken Selger, Shimano Nordic Cycle
Tusen takk!
Jeg ringte min lokale sykkelsjappe, og de sa de måtte ha inn sykkelen for å ta av krankarmene og måle. Pussig...
#46029308/10/200710:06
Det er ikke så pussig, for en vanlig butikk har ikke i hodet/like lett tilgang til Shimanos tekniske dokumenter. Kranklagerbredden avhenger av antall klinger og innbyggingsål på krankarmene etc.
Så det er greit nok det, altså..
/Are Nicolai
#46029508/10/200710:07
Eventuelt så kan du bare ta av ditt gamle kranklager og se hvilken dimensjon ditt eksisterende kranklager har (det står så og si alltid skrevet på lageret et sted).
Jeg ser du bor i Trondheim. Hvis du tilfeldigvis bor på østsiden av byen og kan stikke nedom Grilstadfjæra en kveld kan jeg være behjelpelig med å demontere krank og kranklager da jeg har alt av verktøy som trengs. Ellers er dette en jobb som et sykkelverksted ikke bør ta så mye betalt for heller.
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
[Re: nicolai]
#46031008/10/200710:43
Det er ikke så pussig, for en vanlig butikk har ikke i hodet/like lett tilgang til Shimanos tekniske dokumenter. Kranklagerbredden avhenger av antall klinger og innbyggingsål på krankarmene etc.
Så det er greit nok det, altså..
Tabellen jeg hadde tenkt å slå opp i for å bestemme kranklager type/dimensjon står på side 322 i årets "Workbook" som har blitt distribuert rundt til nær sagt alle sportsbutikker/sykkelbutikker, så denne burde være greit tilgjengelig for alle som står i butikk
Recovery-mode
[Re: Pete]
#46031608/10/200710:49