Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Noen funderinger fra uvant bygger

Noen funderinger fra uvant bygger #456882 01/10/2007 21:25
GeirEivind Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Driver ser etter noen deler til stålsykkelen min.

Først er 27.2mm setepinne, funderer litt på titanpinne eller lignende for å ha litt flex i pinnen siden det skal både være sykkel til sti og til grusritt. Er det en dum ting og jeg burde gå for rikmannsplast eller aluminium?

Videre så funderer jeg på krank. Lyst til å prøve noe annet enn XT som jeg har hatt på alle syklene til nå. Litt redd for karbon da jeg dunker krankarmer neddi steiner og slikt som bare det. Ser en selger mb rs7 armer som kanskje ville vært en start men hva med alternativene som deus og xtr? eller forslag? helst sort, skal man være noget stilren. (ikke at jeg helt vet om det er stilpolitisk rett siden jeg vil gå for xt-gir, det å ha xtr-krank)

Også tittet litt på xtr skrivebremser, går det an å få skiver til iso-feste mtp denne centerlock-greia?

Jeg har i det minste fått headsett i den og driver i harde forhandlinger om fox f80 gaffel. Og selvsagt lurker i salgsforumene i tilfelle noen kvitter seg med hjulsett til oppgaven som ikke inkluderer stilbrudd i farver.

Målet var å bli ferdig til våren, så jeg har nok tid å lære detaljene. bare morsomt å prøve nye ting.

Re: Noen funderinger fra uvant bygger [Re: GeirEivind] #456924 02/10/2007 04:59
O
Ove Offline
FastWannabe
FastWannabe
O
Det finnes flere tilbydere av adaptere slik at du kan bruke ISO skiver på centerlock nav.

Lykke til!

Moderator  support