Lørdag kveld hadde jeg en musikkopplevelse som overgår det meste de siste fem (kanskje ti?) årene. El Cuero på Rockefeller. Det var som å bli overkjørt av et tog der Hank Williams, Jeff Tweedy, Townes og Kris Kristofferson leverer melodiøst kull til et sprekkeferdig damplok som heter Sabbath.
Ta en titt på dette:
Og sjekk www.el-cuero.com . Skiva er fantastisk og til overmål spillt inn live (rett inn, altså).
ErikK: Et tilfelle av Linkin Park sier du!?? Vi må øke dosene dine med viruoser! Jeg vil anbefale mengder med tidlig prog-rock og avantgarde fra syttitall! Start med Jethro Tull, King Crimson og Frank Zappa! Dog nært beslektet bør man ikke lefle med spandex-kledde gitarister med trutmunn! Åttitallet er ikke bra for hjernen din.
ErikK: Et tilfelle av Linkin Park sier du!?? Vi må øke dosene dine med viruoser! Jeg vil anbefale mengder med tidlig prog-rock og avantgarde fra syttitall! Start med Jethro Tull, King Crimson og Frank Zappa! Dog nært beslektet bør man ikke lefle med spandex-kledde gitarister med trutmunn! Åttitallet er ikke bra for hjernen din.
Linkin Park er ikke akkurat fra åttitallet. Den sangen der kom akkurat ut. De er ikke kledd så bra, nei. Jeg liker bare musikken deres, ikke hvordan de kler seg. Og BTW, jeg levde ikke på syttitallet.
Neida! Jeg mente ikke Linkin, men bare advarte mot at å utforske flinkiser fort kan lede til puddelrock. Som bør nytes i avmålte doser og med humor.
Jeg levde heller ikke på syttitallet, men nå er god musikk god musikk samme hvor ny eller gammel den er. Gammel musikk er nytt for deg! =) Verdt å rote litt i tidlig tøffingrock. Black Sabbath & co er jo en klisje, men med god grunn. Kan garantere deg at sånt er å finne på Linkins liste over hva de hører på!
Aiai, her åpner det seg en fantastisk mulighet for mobbing! sjekk ut DENNE fila, for et godt eksempel på hvor galt det kan gå når man blander musikk og økonomi uten å helt legge godviljen til.
Pass på at dere har stereolyd og at begge høyttalerne funker. Ellers er det ikke like artig.
(og slapp av, det finnes en annen med Nickelback som er enda mer skremmende!)
Aiai, her åpner det seg en fantastisk mulighet for mobbing! sjekk ut DENNE fila, for et godt eksempel på hvor galt det kan gå når man blander musikk og økonomi uten å helt legge godviljen til.
Pass på at dere har stereolyd og at begge høyttalerne funker. Ellers er det ikke like artig.
(og slapp av, det finnes en annen med Nickelback som er enda mer skremmende!)
WOW, det har jeg aldri tenkt på! Du har faktisk rett i at mange av snagene høres helt like ut i måten de er satt opp. Det kommer ikke til å stanse meg i høre på dem, men jeg tror jeg kommer til å tenke litt over det.
Tror ikke det blir noe musikkmobbemuligheter for det.
Vel. Mobbing blir det ikke før nå som jeg endelig fant den andre varianten. Ta frem lommetørklene og hold dere fast! (heldigvis er ikke dette et personlig angrep av noen, siden ingen her har sagt noe som helst om dette bandet før jeg trakk de frem)
Anders
Re: Dagens musikktips: El Cuero
[Re: Truls]
#45668101/10/200717:08
Tjaaa, jeg skjønte ikke den med "lokomotiv som heter Sabbath" - det hørtes mer ut som Garth Brooks for min del - men klart noe det mer hørbare køntrien jeg har hørt.
Hva med disse gutta her (i en noe stuerein utgave på Letterman Showet)
Ey, nå passer ikke Linkin Park helt inn i Truls sin country tråd. Det er litt for lite dramatikk i musikken deres, dessuten kommer ikke vokalisten høyt nok. De synger jo også om sånne helt trivielle greier, lissom. Hva med litt følelser? Liker godt den låta deres "Given up," den er skikkelig oppmuntrende.
Jepp, jeg så Clutch på Sentrum, IKKE på Rockefeller, i vår. Så dem også på John Dee for 10 år siden. Det var utsolgt, men en noe fjern og ivrig dørvakt insisterte på å slippe meg inn bakveien gratis og kompisen min inn på gjesteliste, så da ble det konsert likevel.
- I know that human beings and fish can coexist peacefully (George W. Bush)
Re: Dagens musikktips: El Cuero
[Re: vegar]
#45868104/10/200718:12
Jepp, jeg så Clutch på Sentrum, IKKE på Rockefeller, i vår. Så dem også på John Dee for 10 år siden. Det var utsolgt, men en noe fjern og ivrig dørvakt insisterte på å slippe meg inn bakveien gratis og kompisen min inn på gjesteliste, så da ble det konsert likevel.
Høhø! Er så vant med at alt foregår på RF at jeg helt glemmer å ta Sentrum med i beregningen selv om jeg husker meeeget vel at det faktisk var der jeg var. Sentrum Scene har vært stengt så lenge at det har brent seg fast i hypofysen eller noe, virkelig godt at de åpnet igjen..!
"Please allow me to adjust my pants..." Yaaay!!!
Roy
Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS