Blodig uretferdig!!
|
Re: Blodig uretferdig!!
[Re: bik3man]
02/10/2007 06:30
|
slasher
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Men trua han deg bare fordi han gikk tom for ord? Det er det tøffeste som er i hele verden. Hvertfall hvis man går på barneskolen.
|
|
|
02/10/2007 06:34
|
RobG
OP
(Formerly Fux)
|
OP
(Formerly Fux)
Tja, tøff ville jeg ikke har sagt. Det er ikke meg som gjemme seg bak tastaturet.
Å sier at jeg ikke har ryggrad ble siste kort for min del. Selv om flere synest han dro dette pinlig tråd lengere ut en nødvendig klare han å ikke gir seg. Utrolig!
Eier du ikke sosial inteligens Geir? Du vet hva en third eye er?
#Pedalenkrs
|
|
|
[Re: RobG]
02/10/2007 06:36
|
RobG
OP
(Formerly Fux)
|
OP
(Formerly Fux)
Jeg har ikke truet noen. Jeg sier jeg gleder meg til å treffe Geir. 
#Pedalenkrs
|
|
|
02/10/2007 06:37
|
bik3man
More than words
|
More than words
Du må ikke bry deg om GeirK. Når han først har startet en diskusjon så er det bare å hive seg med, eller gi beng. Jeg pleier å hoppe av relativt kjapt.
Du har rett i at det er fort gjort å bli for personlig på et forum der man ikke kjenner mennesket bak innleggene. Dette er lett å glemme for oss alle.
Jeg opplever både deg og GeirK som særdeles hyggelige og sosiale karer i levende live.
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
|
|
|
02/10/2007 07:22
|
tmork
Lilloman
|
Lilloman
Har man ikke blitt "kjeppjaga" av GK en eller annen gang, så har man bare lurket 
Redigert av tmork; 02/10/2007 07:22.
Lillo-Connoisseur Terje ™ Lostjenesten - Lillomarka
|
|
|
[Re: tmork]
02/10/2007 07:23
|
bik3man
More than words
|
More than words
Hehe.
"Så du kaller deg fast inventar på forumet? Men du har ikke blitt plukket fra hverandre av GeirK? Haha, fersking!"
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
|
|
|
02/10/2007 07:33
|
Trond Vidar
I want to ride my bicycle
|
I want to ride my bicycle
Eier du ikke sosial inteligens Geir? Du vet hva en third eye er?
Jeg vet det! Kameralinsa hans.
|
|
|
[Re: Trond Vidar]
02/10/2007 07:49
|
jrm
|
Aut regem aut fatuum nasci oportet.
|
|
|
[Re: heinrich]
02/10/2007 08:24
|
Stein
Yozo Fanboy
|
Yozo Fanboy
og om jeg får fartsbot vil jeg fremdeles kjøre fra politimennene og banne og steike for hvilke idioter de er, selv om jeg antakeligvis er den største idioten av dem alle(nei, ikke ment som et stikk i siden til trådstarter). er en utakknemmelig jobb å være politimann i slike situasjoner, men er sikkert de som liker det.
Lykke til med det. Håper jeg ikke møter deg i trafikken. (Merk: Jeg kjører ofte litt over fartsgrensen selv, men ville ikke finne på å prøve å stikke av hvis politiet ville stoppe meg uansett.)
|
|
|
02/10/2007 08:29
|
Stein
Yozo Fanboy
|
Yozo Fanboy
Å treffe deg face to face blir morro!  Jeg ser smileyen, men var ikke den litt drøy? Uansett. Uten å blande meg i krangelen, tror jeg Geir bare vil poengtere at det hjelper ikke om man blir aldri så forståelig irritert, frustrert eller skremt av en nestenulykke. Kjører man for fort etterpå, så er man ansvarlig for det. Bøter er surt, men det beste er vel å få den unnagjort og "move on"?
|
|
|
[Re: Stein]
02/10/2007 08:38
|
Bugge
Avhengig
|
Avhengig
Dazed, jeg tror han mente at han ville banne og kjefte når han kjører VIDERE, fra polititet, etter å ha blitt stoppa og evt fått bot..
|
|
|
[Re: Bugge]
02/10/2007 08:55
|
Stein
Yozo Fanboy
|
Yozo Fanboy
Ah. Ja, jeg ser jo det når jeg leser det en gang til.  Sorry, Heinrich.
|
|
|
02/10/2007 09:12
|
GeirK
More than words
|
More than words
Å sier direkte at jeg lyve Nå har jeg allerede lært at du er den typen som vrir seg unna ubehagelige spørsmål, men jeg fyrer på med ett til: Hvor har jeg sagt direkte at du lyver? Etter 6 år som falskærmjeger i aktiv service, må det siers at jeg er nok den siste du burde spille tøff mot. Hva er det du har tenkt å gjøre? Komme hit til Trondheim og surre meg inn i fallskjermen fordi jeg har stilt et relevant spørsmål du ikke tør å svare på? Min kommentar om mangel på ryggrad hadde til din informasjon ingen ting med din tidligere militærtjeneste å gjøre. Det har derimot alt å gjøre med at du sutrer over at du har fått fartsbot og stikker halen mellom beina når noen kler av deg argumentene for sutringa di. Nå gleder jeg meg alt til utflukt neste år. Å treffe deg face to face blir morro! Ja, det blir sikkert lettere å svare på hva hastigheten var før den nestenulykken når du slipper alle tilskuerne. Lykke til!
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
[Re: GeirK]
02/10/2007 09:15
|
bik3man
More than words
|
More than words
This thread is worthless without............ popcorn!
KO
|
|
|
02/10/2007 09:19
|
Ken_Tucky
Fersking
|
Fersking
Noterer enda en god grunn til å dra på utflukt 2008 :-)
|
|
|
02/10/2007 09:23
|
heinrich
Besatt
|
Besatt
hehe, no prob. ;-) Selv om jeg sjelden kjører over fartsgrensene er det få ting i bilen som får frem det samme ubehag som å møte på politi, da særlig laserkontroller. Og en bot hadde blitt like godt mottatt som... tja si det, hadde blitt særdeles lite populært ihvertfall. Og skal jeg være helt ærlig tror jeg ikke jeg hadde bannet og steiket, men vært halvdepressiv pga alle pengene som gikk ut vinduet og kosekvent lagt godt under fartsgrensen etter det, ihvertfall i noen timer.
Er folk min bror har gått i klasse med, her det en vil kalle striler - eller de bor vel for langt inne i fjordene til selv den betegnelsen, som har gunnet vekk fra politi. De måtte så oppgi jakten pga uforsvarlig høy fart (140-50km/t), men tok de senere igjen og stoppet de. Det latterlige var vel at på tross av dette mistet ikke overnevnte sjåfør lappen fordi politiet ikke kunne bevise at snittfarten var så høy, så han fikk bare en bot. Ikke bra. Å forsøke og kjøre fra politiet "cops"-style er vel noe a det dummeste en kan gjøre på norske veier. Det er vel rett oppe på toppen av listen av hit and runs og slik sykkeltortur endel trailersjåfører holder på med desverre.
|
|
|
02/10/2007 09:27
|
RobG
OP
(Formerly Fux)
|
OP
(Formerly Fux)
Da burde vere av den amerikansk typen med karamell.
Geir, slutt nå. Det er nok. Du vil ikke like å gjør meg sint, da blir jeg grønn og min tøy vil plutselig passe dårlig... Det et syn du vill ikke vil glemmer fort. (her ville jeg gjerne hadt en smiley)
Er det sånn at jeg ikke for lov til bruker smileys nå, uncle Dazed?
#Pedalenkrs
|
|
|
02/10/2007 09:28
|
StigB
Señor
|
Señor
Å treffe deg face to face blir morro!  Jeg ser smileyen, men var ikke den litt drøy? Det som har kjennetegnet forumet så langt jeg har hengt med er at det er et liv her inne og det er et annet liv der ute. Hva som blir debattert her tar en ikke med seg ut, dette er noe av det jeg setter stor pris på og er noe overrasket over at fungerer. Slik jeg også leser dette svaret, er du hjertelig velkommen Fux til team rabba for kaffe og vaffel, men du må ikke regne med at det blir forumsprat. Å til Fux, det er ikke rart det blir stilt spørsmål rundt posten din. Du får lene deg tilbake å lese igjennom selv en gang til. Jeg kjørte hjem på scooter`n etter overtid ikveld, og på en svingete vei rett før huset mitt, skar en bil ut rett foran meg i min felt.
Jeg bråbremset, og fikk scooter`n helt ut på kanten av veien og gasset på for å rette sykkelen opp ut av svingen.
124 meter lengere ned ble jeg stoppet av politiet og han forklarte at jeg hadde blitt målt til 70 i 50 sone rett på utgangen av blindsvingen!
Jeg forklarte situationen, at jeg nesten ble drept og var fortsatt super shakey. Han lo og snakket med laser mannen som hadde selfølgelig ikke sett noenting!
Jeg nektet forelegg og ble anmelt. Jeg vil bli inkalt til avhør neste uke..
Fæææn! De tror meg ikke, hva skjer etter avhøret? Jeg har aldeles ikke råd til en advokat. Utrolig uretferdig, vet ikke om jeg skal ler eller griner.. Dette forundrer meg noe jeg har pressisert lenger opp. Og så kommer denne og da er det enda større grunn til og bli forundret. Jeg er mer ovebevist at jeg ble målt før svingen, kansje i ryggen før svingen kansje?
Da er umulig at han ikke fikk ser nestenulykken, selv om det kansje ikke har noe med farten min å gjøre. Det at jeg ble oppgiret ER pga av nestenulykken. Dette er ikke oppdikta, hvis dere ikke tror på meg så fuck you.
Det at man øker risikoen for ulykke mer økt fart er nok sant, men jeg har kun havnet på sykehuset 2 ganger, og begge var da jeg her blitt truffet av bil på sykelsti. Om du ikke ser det så har de aller fleste som har vært innom sett det. Jeg skal ikke sette ord på det, det er også gjort tidligere. Når det gjelder og "drite seg ut" så er det noe man gjør stundom. Noen ofte andre mindre ofte, jeg har hatt en tendens til å vært rimelig krass, men jeg har også evnen å gå tilbake og beklage. Det er ikke dermed sagt at jeg overfører dette til deg, men denne scooter saken din virker svært uryddig og lite troverdig. Hadde det vært meg ville jeg ha rydda opp i dette før jeg går til angrep på andre. Geik er et friskt pust som ofte stiller en del spørsmål, like det eller ikke. Jeg var heller ikke særlig begeistret for disse spørsmålene før jeg lærte gutten å kjenne. Ved et par anledninger har jeg selv bitt meg i overleppa og innsett at det var på sin plass med noe spørsmål fra Geir. Og svarene ble som tidligere anntydet en liten korskrypetur. Til slutt om ønsket ditt "Å treffe deg face to face blir morro!" er det et oppgjørs møte bør du forberede deg godt, og ha plass til vafler og kaffe, tror neppe dette vil bli tatt opp utenfor forummet, i tilfelle vil det være flere som kommer til å si stopp. Akk å ve, vi mennesker er noen enkle skjeler. Kjøre for fort, stikke fra snuten, være bajas og enda til søke sympati ikke rart verden er som den er.
Stisykling.no Det er plass til alle, om vi bare tar hensyn til hverandre. < TOC >
|
|
|
02/10/2007 09:35
|
StigB
Señor
|
Señor
Geir, slutt nå. Det er nok. Du vil ikke like å gjør meg sint, da blir jeg grønn og min tøy vil plutselig passe dårlig... Det et syn du vill ikke vil glemmer fort. Tror faktisk det er på sin plass og returnere henvendelsen til deg, med spørsmål om du ikke kan rydde opp i alle variantene vedr. dine trafikale utskeielser slik at vi kanskje kan få den versjonen som er riktig eller ihvertfall mest troverdig. Det du skriver her ser jeg på som en ren trussel, og det liker ihvertfall jeg svært dårlig.
Stisykling.no Det er plass til alle, om vi bare tar hensyn til hverandre. < TOC >
|
|
|
[Re: StigB]
02/10/2007 09:36
|
bik3man
More than words
|
More than words
Bra skrevet Stig! Noe av det bedre du har skrevet på lenge :-)
Ja, det er et liv her og et liv utenfor. Grensene kan være vanskelige å se, men jeg har ennå ikke opplevd at en forumdiskusjon har blitt med ut på stitur, og takk for det! Den dagen det skjer så har forumet mistet sin viktigste funksjon som sandkasse. Man leker og slåss i sandkassa, men man børster av seg når man går ut!
KO
|
|
|
[Re: GeirK]
02/10/2007 09:36
|
heinrich
Besatt
|
Besatt
give a rest ass. Du er sikkert retorikkens høyborg som med like stor teft som den gjengse journalist løset enhver diskusjon med dine skarpe og velrettede spørsmål, gjerne lenge etter noen andre bryr seg med svarene lengre, men om du er aldri så mye geirk eller ikke, det er et tidspunkt en del poster bør få ebbe ut i sanden. Dette på tross av at diskusjonene/kveruleringsmuligheten kan være aldri så fantastisk attraktiv.
Det har blitt antydet flere ganger at trådstarter har funnet opp hele historien, så den påstanden holder nok vann. Eller, om det er du som har kommet med de gidder jeg ikke sjekke, da dette ikke er forferdelig interessant. Med dine gjentatte spørsmål er det temmelig underforstått at du ikke tror han. Svaret har kommet og har for den observante leser lagt her sien side to eller noe sånt. (nei, ikke nøyaktig "jeg kjørte.." fordi dette antakeligvis ikke er kjent) Så nei, han vrir seg ikke unna ubehagelig spørsmål, men snarere svarer ikke på noe som inndirekte er spurt og svart på allerede.
Ikke med militærtjenesten å gjøre? No shit sherlock, den er vel ikke tidligere nevnt så vidt jeg har fått med meg. Å sutre av en fartsbot er nok noe mange, meg inkludert, vil gjøre, men saken her er vel mer om nestenulykken etterpå som merkelig nok ikke ble observert av politiet før en hånende latterdose og bot ble gitt. Denne posten kan sikkert ha livets rett i mange månder enna om vi skal holde på med gravende kverulering, men jeg for en syns det begynner å bli nok nå. Du kan heller glede deg til utflukt08 hvor du ansikt til ansikt kan stille dine gravende spørsmål fo og nok en gang bevise at geirk har rett (antakelse fra min side fra kommentarene rett over hvor folk heller overser poster enn å gidde og holde på lengre)
edit: oi, eh, siden det som skrives på forumet forblir her, får man heller diskutere inngangshastigheten til en god vaffel. er vel ikke like rutinerte som dere, aka visste ikke om denne gyldne regel, men virker som noe rart for meg. jaja. oppsummert: ja mr fux kjørte for fort, ja mr fux dret seg ut, ja politiet hadde nok gitt han boten selv om de hadde sett nestenulykken pga "farten hadde nok skylden her unge mann", men får han litt sympati likevel? tja, hvorfor ikke. Klagen går nok ingen veier så et lite vennskapelig klapp på ryggen og "dette går nok bra, de slemme politimennene er vekke nå" ( hehe, sorry fux. ;-) ) kommer en lengre med en detaljefiksering og unødige spørsmål som indirekte er svart på allerede. Så vidt jeg har fått med meg er det aldri satt spørsmålstegn ved boten grunnet at farten ikke var tilstede, men pga nestenulykken. Spesielt ikke om han ble målt før denne skjedde. Jaja, nok om det. ;-)
moralen i posten: ikke skriv så lange svar for da glemmer man baguetten i ovnen og svir den to kingdom come. jippi, crunchy lunsj
Redigert av heinrich; 02/10/2007 09:50.
|
|
|
[Re: StigB]
02/10/2007 09:38
|
tmork
Lilloman
|
Lilloman
Til slutt om ønsket ditt "Å treffe deg face to face blir morro!" er det et oppgjørs møte bør du forberede deg godt, og ha plass til vafler og kaffe, tror neppe dette vil bli tatt opp utenfor forummet, i tilfelle vil det være flere som kommer til å si stopp. Oppgjør med vaffelspising høres ut som en god plan 
Lillo-Connoisseur Terje ™ Lostjenesten - Lillomarka
|
|
|
02/10/2007 09:44
|
RobG
OP
(Formerly Fux)
|
OP
(Formerly Fux)
Oppgjør med vaffelspising høres ut som en god plan Jeg synest lapper er bedre.
#Pedalenkrs
|
|
|
[Re: heinrich]
02/10/2007 09:50
|
StigB
Señor
|
Señor
men saken her er vel mer om nestenulykken etterpå som merkelig nok ikke ble observert av politiet før en hånende latterdose og bot ble gitt. Om du leser hva som skrives så har det faktisk blitt innrømmet at posten ikke kunne fange opp denne hendelsen i og med at målepostn var passert og at hastigheten var for høy i nesten ulykkestidspunktet. Jeg etter å ha lest krummelurene tror ikke på hånlatteren, den er en del en gjerne putter på for å få enda mer medynk, sorry. At dette har skjedd kan hende, men det er mange faktorer som gjør ihvertfall meg tvilende til sannhetsgehalten til alt i denne historien.
|
|
|
02/10/2007 09:51
|
StigB
Señor
|
Señor
Oppgjør med vaffelspising høres ut som en god plan Jeg synest lapper er bedre. Vel da må du finne et annet "lag" og drikke kaffe hos, vi serverer ikke lapper.
|
|
|
02/10/2007 09:53
|
StigB
Señor
|
Señor
Vi snakker vel ikke om oppgjør, vi snakker om kaffe og vaffel, gjør vi ikke Terje.
Nei nå skinner sola noe inn i helvete, dråget står klart. Kos dere resten av dagen folkens jeg stikker ut i de klippiga bergen :-)
|
|
|
02/10/2007 09:56
|
M@rtin
MaBose Infotainment
|
MaBose Infotainment
Ja, det er et liv her og et liv utenfor. Grensene kan være vanskelige å se, men jeg har ennå ikke opplevd at en forumdiskusjon har blitt med ut på stitur, og takk for det! Den dagen det skjer så har forumet mistet sin viktigste funksjon som sandkasse. Man leker og slåss i sandkassa, men man børster av seg når man går ut! Er nok litt uenig der. Ingen tvil om at det er forskjell på å møte på folk på forumet og møte de etterpå "ute i naturen". Det er jo også så mye mer som inngår av både verbale og non-verbale signaler i kommunikative situasjoner utenfor nettet. Mitt generelle inntrykk er forøvrig at folk oppfører seg mer høflig utenfor enn de tenderer til her innenfor forumet (ingen navn skal nevnes  ) . Men bør ikke det være et mål at de samme elementære normer, konvensjoner og holdninger som ligger til grunne for enhver form for kommunikasjon skal være til stede både på nettet og i "natura"? Jeg kan ikke se at det skal foreligge forskjellige sett av verdier og kommunikasjonsformer på og utenfor nettet eller at bestemte temaer eller tråder ikke kan taes ut (eller inn) av forumet. Jeg leker ikke i en sandkasse her som jeg forlater når jeg logger ut, men gir faktisk uttrykk for det samme her som jeg også står for utenfor forumet. Jo større konsistens i adferd mellom reell person og brukerpersonlighet, desto bedre - det er nå min oppfatning. Martin
|
|
|
[Re: slasher]
02/10/2007 10:01
|
adenladen
Bli med hjem og se anakondaen min, kanskje?
|
Bli med hjem og se anakondaen min, kanskje?
Høhø, tenker han er flink til å løpe etter fallskjermer.
|
|
|
02/10/2007 10:08
|
Stein
Yozo Fanboy
|
Yozo Fanboy
Da burde vere av den amerikansk typen med karamell.
Geir, slutt nå. Det er nok. Du vil ikke like å gjør meg sint, da blir jeg grønn og min tøy vil plutselig passe dårlig... Det et syn du vill ikke vil glemmer fort. (her ville jeg gjerne hadt en smiley)
Er det sånn at jeg ikke for lov til bruker smileys nå, uncle Dazed? Neida. Bruk så mange smileys du vil, du. Jeg bare synes det er litt drøyt å "true" folk, selv om man er aldri så uenig og uansett mengde smileys.
|
|
|
[Re: M@rtin]
02/10/2007 10:22
|
bik3man
More than words
|
More than words
Ja, det er et liv her og et liv utenfor. Grensene kan være vanskelige å se, men jeg har ennå ikke opplevd at en forumdiskusjon har blitt med ut på stitur, og takk for det! Den dagen det skjer så har forumet mistet sin viktigste funksjon som sandkasse. Man leker og slåss i sandkassa, men man børster av seg når man går ut! Er nok litt uenig der. Ingen tvil om at det er forskjell på å møte på folk på forumet og møte de etterpå "ute i naturen". Det er jo også så mye mer som inngår av både verbale og non-verbale signaler i kommunikative situasjoner utenfor nettet. Mitt generelle inntrykk er forøvrig at folk oppfører seg mer høflig utenfor enn de tenderer til her innenfor forumet (ingen navn skal nevnes  ) . Men bør ikke det være et mål at de samme elementære normer, konvensjoner og holdninger som ligger til grunne for enhver form for kommunikasjon skal være til stede både på nettet og i "natura"? Jeg kan ikke se at det skal foreligge forskjellige sett av verdier og kommunikasjonsformer på og utenfor nettet eller at bestemte temaer eller tråder ikke kan taes ut (eller inn) av forumet. Jeg leker ikke i en sandkasse her som jeg forlater når jeg logger ut, men gir faktisk uttrykk for det samme her som jeg også står for utenfor forumet. Jo større konsistens i adferd mellom reell person og brukerpersonlighet, desto bedre - det er nå min oppfatning. Martin Du misforstår meg. Selvsagt ønsker jeg at folk skal oppføre seg på samme måten her som IRL. Og selvsagt mener jeg at de bør ha de samme standpunkt og verdier her som de har IRL. Jeg vil heller ikke at forumet skal bli en samling av ekstreme og provoserende utsagn fordi det er lettere å lufte dem her enn ansikt til ansikt. Det jeg mente å si er at jeg ønsker ikke at evnetuelle evige kranglefantdiskusjoner som har forekommet her skal føres videre når man møtes IRL for å dra på tur. Enkelte her tar diskusjonene vel personlig og jeg ser for meg at det kunne blitt smått anstrengt ute. "Jasså, det var du som krangla så fordømt mye i den tråden om kaffebønner? Kalte meg en tulling, gjorde du ikke? Vel, DU er en tulling, og sykkelen din er støgg"
KO
|
|
|
|
|