Tjoho! Da var det på plass. Første gaffelskifte for meg og det gikk da sånn nogenlunde

Her er en liten logg:

Demontert og klart for operasjon! Var jammen litt jobb å banke løs den gamle gaffelen, den satt godt.

Nå er det bare å choppe gaffelen ned til den passer som den gamle... Øyemål og blyant gjør susen.

Der var den like lang! Litt filing for å få den nogenlunde jevn og fin (jeg saga det helt skeivt, en skrustikke hadde gjort seg).

Pass på å få med lagrene riktig vei og i riktig rekkefølge.. Og jammen husket jeg ikke å løsne den lille kransen som satt fast nederst på den gamle gaffelen også.

Søren... Er den for kort? Neida, ser fin ut for meg - omtrent akkurat som den gamle. Om enn litt.. Ujevnere.

Ut på butikken og kjøpe en stjerne - fikk banka den nedi etter mye strev, ørlite skeiv men den sitter som støpt.

Skrur på toppen litt ekstra ekstra hardt jeg, kanskje får jeg trekt inn en millimeter og forhåpentligvis sitter lagrene som støpt! Ikke noe slinger i valsen her. Etpar ikke-så velrettede hammerslag syntes dessverre rundt kanten.

Alt klart? Ikke helt - det fulgte jammen med en remote poplock.

Og den er fort å skru på

Kappe litt vaier og strømpe, og av med håndtak og brems...

Og voila! Remote poplock på plass og fungerer som en drøm.
[img]http://home.broadpark.no/~tbit/bike/ferdig.jpg[/img]
Og der var alt på plass! Solen løp fra meg så noe mørkt ble det på slutten, men ferdig ble jeg.
Alt i alt kjempefornøyd med resultatet

Iallfall helt til jeg går på snørra fordi noe låser seg eller faller av. Den tid, den sorg.