Da er sesongen nær slutt, og jeg selger Yetien. Det er en størrelse Large, og vil passe bra for de over 180 cm, med ambisjoner om å bevege seg raskt nedover. Sykkelen er designet med tanke på racing, men med justerbar styrevinkel/ krankhøyde fungerer den knallbra til leken frikjøring på sti, og snur på en femøring i bratteste styrevinkel. Rammen er kjent for et komplisert dempersystem, men så lenge du fetter skinnene etter vask (tar tre minutter), holder skinnene og vognene lenge. Kan også levere ekstra sådan.
Rammen har blitt tatt svært bra vare på, har ingen riper, bulker eller andre skader, og skinnene er fettet etter hver eneste tur, og viser ingen tegn på slitasje. Lagre er byttet i hele demperopphenget.
Utstyret er som følger:
Ramme: Yeti 303 DH, Large, med Fox DHX 5.0 shock Gaffel: RockShox Boxxer World Cup Styrelager: Chris King Styre: RaceFace Diabolous med ODI Yeti holker Stem: Thomson X4 70mm Felger: DT Swiss FR 6.1 D håndbygd med DT Comp eiker Nav: DT Swiss FR 440 Dekk: Maxxis Highroller 2.7 eller Minion 2.7 Bremser: Avid Code med 203 rotor Gir: Dura-Ace bakgir med XTRsjalter, Dura-Ace kassett og kjede Kjedefører: MRP WC med turkise rollers Kranksett: Shimano Saint 165mm Pedaler: Shimano DX flatties eller SPD Setepinne: Thomson Elite landevei med setback Sadel: WTB Yeti Edition
For å forstå dempersystemet, gå inn på yeticycles.com, og ta så en tur til meg for en prøvetur.
Rammen selges for 19 999,- Komplett sykkel? Da kan vi diskutere prisen over en kaffe jeg spanderer.
Med på kjøpet får du en fettsprøyte til greaseportene på rammen, kjøper du hele sykkelen, får du også med ekstra roller til MRPen, både turkise og normale sorte.
Ta kontakt på telefon 90 54 95 67, sykkelen kan sees og prøves i Oslo.
Nja. Du kan få rammen, med Thomson setepinne og Chris King styrelager for 19 000,- eller komplett sykkel for 36 500,- Men delene løst, som for eksempel kranksett eller hjulsett, nei, dessverre.