Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Sykkelbutikk i Brussel?

Sykkelbutikk i Brussel? #450173 19/09/2007 07:08
S
sykkelbrage Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
S
Jeg skal kjøpe dobbel sykkelhenger, og tenkte å benytte anledningen til å kjøpe billig i Brussel nå på fredag. Har sjekket belgiske nettbutikker, og det ser ut til å være VESENTLIG billigere enn i Norge for det aller meste. Problemet er at jeg må gå i en ordentlig butikk. Har googlet litt i jakten på sykkelbutikker i Brussel, men det er ikke lett å finne. Er det noen der ute som vet om en (eller flere) butikker i området?

Eller har noen evt. erfaring med utenlandske nettbutikker som gidder å sende til Norge (med fratrekk for moms i avsenderlandet)?

Jeg tenkte å være fornuftig og gå for en Croozer 535. Men jeg ser at f.eks. Chariot Cougar 2 kan skaffes på belgisk nettbutikk til rundt 4600 NOK. Hvis butikkpris ligger ned mot det samme, blir valget kanskje noe vanskeligere. Hvis noen har erfaringer eller forslag til andre henger-alternativer, vil jeg satt pris på svar!

Re: Sykkelbutikk i Brussel? [Re: sykkelbrage] #450244 19/09/2007 09:31
Gøss Offline
Entusiast
Entusiast
Du finner sikkert mer hvis du kombinerer "fiets" med "brussel" eller "vélos" med "bruxelles" (sånn hvis du kun hadde prøvd på engelsk).

Jeg mener det ligger flere ordentlige sykkelbutikker på Leuvensesteenweg.

Dress me up in stitches.
Re: Sykkelbutikk i Brussel? [Re: Gøss] #450427 19/09/2007 15:48
kjartan Offline
Fersking
Fersking
Hvis du går inn på Van Der Wal som er distributør i Belgia ifølge Chariots webside (Kan ikke finne dem på Van Der Wal sine sider) så kan du søke på Brussel under "WINKEL IN DE BUURT" -> "woonplaats" (Er sidene på fransk så kan du gå på "COMMERCES" -> la ville og søke på bruxelles.

Vet ikke hvordan noen av disse butikkene er, men det er bare noen få så burde ikke være noe problem å ringe dem.

Du kan også ta en kikk her for flere Sykkelbutikker i Brussel

Re: Sykkelbutikk i Brussel? [Re: kjartan] #451013 20/09/2007 19:19
B
BaardI Offline
Entusiast
Entusiast
B
Brussel har desverre få virkelig gode sykkelbutikker - tro det eller ei. De beste butikkene, særlig på racer, finnes lenger nord i Flandern (bla. Gent). Ikke forvent at prisene er så veldig mye lavere enn her i Norge, heller, unntatt på slitedeler og klær.

Dette er de beste jeg vet om i eller like rundt byen:

www.bikeshop.be/ (nærmest sentrum, ligger like ved Cambre)
www.filipsport.com (ligger i Hoeilart)
http://www.mtbikers.com/StoreFront/welcome.do (billig, 15 min kjøring fra Bxl)
www.probike.be (i Tervuren, ekspert på Cannondale)

Re: Sykkelbutikk i Brussel? [Re: BaardI] #461355 10/10/2007 09:44
S
sykkelbrage Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
S
...og konklusjonen:
www.goldenpages.be (belgiske gulesider.no) ga et par-tre alternativer. Men det er nok riktig som det sies over; ikke imponerende utvalg av butikker. Løsningen ble til slutt Cycles IMP Meiser (www.cyclesimp.be) som ligger lagelig til midt mellom sentrum og flyplassen. Liten butikk som er STAPPFULL av sykler, deler og utstyr (fikk tafset litt på den nye XT Shadow 2008). De hadde en eneste vogn inne - men siden det var Croozer'n jeg var ute etter, gjorde ikke det noe. € 369, er ikke billigste alternativ, men billigere enn Norge (veil 4 499, 3 499 på XXL, men de har den ikke igjen før neste år), men likevel innenfor Tollvesenets grenser for hva man kan ta med på en dagstur.

Mannen bak disken brukte 20 minutter på å emballere vogna slik at det skulle bli vanskeligere for SAS å ødelegge den. Og tro det eller ei; den kom på bagasjebåndet på Gardermoen uten en skramme (Men TREK-eska rundt var perforert..)

Re: Sykkelbutikk i Brussel? [Re: sykkelbrage] #461768 10/10/2007 21:33
eburon Offline
Fersking
Fersking
@ sykkelbrage, bor du i Belgia?

Re: Sykkelbutikk i Brussel? [Re: eburon] #887531 15/02/2010 12:58
D
DagRS Offline
Ivrig
Ivrig
D
Frisker opp en gammel tråd her.
Skal en tur til Brüssel på torsdag. Er det noen som har ferske erfaringer fra sykkelbutikker i byen?

Redigert av takkskarufaenmeg; 15/02/2010 13:00.

"A true friend is one who overlooks your failures and tolerates your success."
~ Doug Larson

Re: Sykkelbutikk i Brussel? [Re: sykkelbrage] #1719174 29/11/2013 15:42
T
traktoregg Offline
Besatt
Besatt
T
Skal til Brüssel neste helg. Skal på Vlaamse Druivencross i Overijse på søndag. Har det dukket opp noen brukbare sykkelbutikker i Brüssel de siste årene?

Noen butikker som selger Rapha, fant bare en i Antwerpen? Skulle hatt ny hjelm. Giro-forhandlere?

Moderator  support