Hei igjen! Fikk så god respons på forrige innlegg at jeg bare må spørre om mer! :-)
Vurderer å bygge neste års fartsvidunder på en Giant Anthem ramme men er ikke helt sikker på om jeg bør velge 20" eller 22" tommer. Kjører i dag en Focus hardtail på 22". Den føles ikke stor (jeg er vant til den) men får de fleste andre sykler til å se forholdsvis små ut. Kjører med et 80 mm stem på denne.
Er 193 cm (ca. 90 kg). Holder det med 20" for meg eller bør jeg velge 22"?
Fint om dere kan gi meg noen fornuftige råd her! :-)
Anthem Alu er kortere enn Anthem Advanced. Antar du skal ha alu, siden karbon ikke kommer i 22". Derfor blir nok 22" perfekt for deg på 193. Men vil du ha karbon, går 20" også.
Jeg har Anthem 1 (Altså aluminium). Er 190 og ble anbefalt large, men det var helt på grensa. Kunne beholde original setepinne når den står akkurat på maks. Du tipper nok opp på XL. Sykkelen er super, men det kan faktisk hende du har problemer med å få tak i rett størrelse i år. Tror de er utsolgt på XL og L!
Hmmm.... Pussig det med lengde på setepinne ettersom både L og Xl måler 20" på seterøret...??...
Ettersom jeg bare bruker 80mm stem i dag har jeg kanskje en mulighet med tanke på at overrøret på large er 24.2". På min Focus har jeg 24.8". Liten forskjell spør du meg (Anthem XL har 25").
Normalt skal man ha lenger fulldemper enn HT da. Husk at styrevinkelen ofte er slakkere på FS, slik at effektiv avstand mellom sete/styre blir kortere for samme overrørslengde.
Dessuten må det være skrivefeil på seterørslengde, XL er 22".
Hei alle sammen og takk for gode råd! Har nå kjøpt en Anthem 2 i størrelse large, antagelig den siste tilgjengelige i Norge i år. Den ble testet for første gang i går kveld og var helt fortreffelig!! (jada, jeg må ha en 35 cm setepinne... :-) ) Om noen trenger så har Din Sykkel og Sport i Horten ei ramme i størrelse large liggende. Også den antagelig den siste tilgjengelige ramme i år... ;-)