Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Lutvann-Grønlia?

Lutvann-Grønlia? #441718 01/09/2007 13:39
?
Ånen Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
?
Er det noen som har testa stien mellom Grønlia og Lutvann (nord)?

Er på jakt etter en god måte å komme seg tilbake til Østmarksetra etter en tur over Puttåsen (sykler retning nordover).

Re: Lutvann-Grønlia? [Re: Ånen] #441892 01/09/2007 19:55
parob Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg har syklet motsatt vei, fra Lutvann og opp til Grønlia. Jeg bodde på Lindebergåsen i 6-7 år så jeg har forsøkt det meste i området rundt der.
I korte trekk, det er ikke verd det! Utrolig knotesti. Muligens litt bedre ned til Lutvann enn det er opp til Grønlia, men allikevel vil jeg heller anbefale å kjappe deg rundt på lysløypa til Lindeberg og sykle grusen opp til Lutvann igjen.
...eller som treningstur, sykle lysløypa til Ellingsrud og grusveien inn til Mariholtet. Da er det jo bare et steinkast over til veien rundt Nøklevann. Selvsagt, kjedeligere blir det uansett.

Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Re: Lutvann-Grønlia? [Re: parob] #441951 01/09/2007 23:11
HaraldW Offline
Besatt
Besatt
Syklet fra Grønlia ned til Lutvann (enden av skogsbilveien) i dag, og det ble mer bæring enn sykling denne kilometeren. Knot og altfor steinete, en drittsti etter min mening. Skulle heller fortsatt rett nordover ved Grønlia mot Furuset etter en ellers så vellykket ferd fra Setra og Sarabråten til Haukåsen (radaren) og derfra ned til Grønlia.

NOTS
Re: Lutvann-Grønlia? [Re: HaraldW] #442447 03/09/2007 08:18
?
Ånen Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
?
Har også sett meg ut Sarabråten-Haukåsen-Puttåsen-Grønlia. Ser ut som nydelig tur ....på kartet iallfall. Høres ut som trikset er å fortsette videre nordover til grusvegen og følge den vestover til sivilisasjonen.

Så er spørsmålet: lang asfalttur til Østmarksetra, eller asfalt til nordenden av Lutvann og på sti videre til Rundtjern/nordenden av Trulsrunden?

Stien på vestsiden av Lutvann ser grei ut på kartet, men søk på forumet gjør meg litt skeptisk til Lutvann.... Noen som har testa den?

Re: Lutvann-Grønlia? [Re: Ånen] #442779 03/09/2007 20:50
HaraldW Offline
Besatt
Besatt
Sarabråten-Haukåsen-Puttåsen-Grønlia er flott. Bare følg blåmerket sti. Endel bæring fra Sarabråten og opp, og noe bæring andre steder (i alle fall bakker jeg ikke greier).
Husk å velge rett sti på baksiden av radaren på Haukåsen (tror det er skiltet mot Lauvtjern).

Såvidt vært på stien på vestsiden av Lutvann, men gidder ikke bruke tid på den. Kom deg til Setra på annet vis. Det går jo an å kjøre lysløypene i stedet. Grusvei er tross alt bedre enn asfalt.

NOTS

Moderator  support