Har Ransom 20 selv og har vel egentlig ingenting å utsette på den. Nå er ikke jeg den som har prøvd alverdens sykler, men syntes min Ransom klatrer bra, gynger så og si ingenting ved hardtråkk på grus om du må inn på grus, ikkeno napping i kjede gjennom vandringen bak, og fi fin i nedoverbakke. Kompis med lik sykkel har brukt den både til nedover sykling i Frognerseteren og på Geilo med bra resultat.
Når det gjelder vekt så veier min 14,5kg. Noe som er litt tungt, er jo masse andre sykler som er lettere. Ransom 30 komplett er 14,9. Men poenget er at jeg aldri har lagt merke til at den veier såpass "mye".
Om jeg skal klage på noe så må det være at det er litt vrient å få inn svampen hele veien rundt demperen og området der, og at det er en skrue på demperopphenget som skjuler seg selv som er vrien å komme til å få strammet. (men trengs ikke)
Løp å kjøp. Knall sykkel.
Edit: Glemte å si at jeg svært skjelden bruker lockout. Heder av og til eg bruker "traction control" når jeg må på grus, men trengs ikke. Sykkelen gynger så lite i full travel mode at men egentlig ikke trenger den fancy lockouten.
Redigert av Knut L; 30/08/2007 07:29.