Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Den Orange løypa er nå ferdig!

Re: Den Orange løypa er nå ferdig! [Re: Drammen Ski] #442194 02/09/2007 17:48
bik3man Offline
More than words
More than words
Jepp, grunnen til at jeg lurer er at det ser ut som man opprinnelig hadde tenkt å lage starten på ny-løypa litt lengre ned på anleggsveien. Det går en liten rensket renne i den retning.

KO

"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..."
- Dr A.J. Snow
Re: Den Orange løypa er nå ferdig! [Re: Drammen Ski] #442257 02/09/2007 19:30
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Sitat: Drammen Ski
Skal det bare være et lag eller skal det være 2-3-4-5?????

Mener et lag holder. Det er ihvertfall hva jeg har registrert på andre slike steder jeg har syklet.

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Den Orange løypa er nå ferdig! [Re: hbakken] #442288 02/09/2007 20:27
D
Drammen Ski Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
D
Den er god, da skal vi se hva vi får til før onsdag. bik3man: vi begynte vel egntlig og lage den der du snakker om , men ombestemte oss, erik og henning på trisport har stukket ut denne løypa, og vi har bare brått bestemt oss litt underveis at vi vil ha den der(eller der)i steden.
Men hvis dere har noen innvendinger så kom med dem. Så får vi ta noe til ettertanke

www.drammen-skisenter.no

Velkommen til en fin dag på solsiden i Drammen Skisenter
Re: Den Orange løypa er nå ferdig! [Re: Drammen Ski] #442648 03/09/2007 15:21
D
Drammen Ski Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
D
Da er hønse-netting montert på den nye brua.. si ifra om det ble bra på onsdag!

www.drammen-skisenter.no

Velkommen til en fin dag på solsiden i Drammen Skisenter
Re: Den Orange løypa er nå ferdig! [Re: Drammen Ski] #443448 05/09/2007 06:28
K
Kenneth R Offline
Kjedelig å være avhengig, ass
K
Den nye løypa er lagt sånn får å ikke irritere "pensjonistene" noe mer. Den kommer til å bli værende sånn.. En sti blir en sti etter at den har blitt kjørt opp....Å denne stien har vi kjørt på i 4 dager.. å da trenger den sikkert og bli kjørt opp litt til.. Gi den ei uke eller 2 så blir det bra... Men si ifra til oss så prøver vi og fikse det meste! vi kan mye rart!

Jeg opplevte 2 ganger at jeg holdt på å kjøre på noen grineter pensjonister. Den ene gangen gikk jeg i bakken.

En annen ting er at de er teit gjort av de som driver å river ned de plast båndene. Er ikke alltid så lett å se hvor du skal når de ikke står oppe. Om det er grinete pensjonister eller syklister som skal sykle gamle løypa veit jeg ikke.. Om folk sykler gamle løypa gjør vel ikke det noe for folk flyr jo i alle rettninger på den siden.

Og så en gladmelding. Hoho, fant endelig ut at det ikke var så vanskelig og komme seg igjennom et trangt parti som gikk nesten ret ned. Var litt engstlig for å bøye den nye skiva mi=P

Re: Den Orange løypa er nå ferdig! [Re: Kenneth R] #443463 05/09/2007 06:46
slasher Online
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Quote:
Jeg opplevte 2 ganger at jeg holdt på å kjøre på noen grineter pensjonister. Den ene gangen gikk jeg i bakken.

Aron er ikke utfor slik som f.eks. Hafjell. Enn så lenge Aron ikke har egne dedikerte utforløyper i anlegget men baserer seg på stier i nærheten MÅ man vite at fotgjengere kan dukke opp.

Dette er akkurat som når man bedriver vanlig stisykling, man kjører aldri fortere enn at man kan bremse opp i god tid i tilfelle det er en fotgjenger rundt neste sving.

Re: Den Orange løypa er nå ferdig! [Re: Kenneth R] #443470 05/09/2007 06:50
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Sitat: Kenneth R
Den nye løypa er lagt sånn får å ikke irritere "pensjonistene" noe mer. Den kommer til å bli værende sånn.. En sti blir en sti etter at den har blitt kjørt opp....Å denne stien har vi kjørt på i 4 dager.. å da trenger den sikkert og bli kjørt opp litt til.. Gi den ei uke eller 2 så blir det bra... Men si ifra til oss så prøver vi og fikse det meste! vi kan mye rart!

En annen ting er at de er teit gjort av de som driver å river ned de plast båndene. Er ikke alltid så lett å se hvor du skal når de ikke står oppe. Om det er grinete pensjonister eller syklister som skal sykle gamle løypa veit jeg ikke.. Om folk sykler gamle løypa gjør vel ikke det noe for folk flyr jo i alle rettninger på den siden.

Jeg synes at vi som syklister MÅ ta så mye hensyn som mulig til fotgjengere. Først da kan vi forvente at de gjør det samme for oss. (Og jeg opplever stadig at fotgjengere flytter seg ut av stien for å slippe meg frem når de ser/hører jeg kommer, og smiler og hilser stort sett.) Dette går begge veier.

Re: Den Orange løypa er nå ferdig! [Re: Kenneth R] #443502 05/09/2007 07:33
bik3man Offline
More than words
More than words
Sitat: Kenneth R

Og så en gladmelding. Hoho, fant endelig ut at det ikke var så vanskelig og komme seg igjennom et trangt parti som gikk nesten ret ned. Var litt engstlig for å bøye den nye skiva mi=P

Man skal ikke "holde på å kjøre ned pensjonister". Hvis man kjører på den måten er det ikke rart de blir grinete.

Sist onsdag møtte jeg en kar med hund helt i bunnen av løypa, rett før man kommer ut på asfalten. Jeg stoppet for å prate og lodde stemningen, og for å vise at syklister med helhjelm og rustning ikke er skumle monstre. Mens vi stod der og prata og fant tonen og hadde en hyggelig samtale så kom det flere syklister nedover. Jeg vinket ned farta på dem fordi det som sagt stod en turgåer med hund der. Noen bremset ned, mens andre, tja.... jeg ville ikke likt å bli passert i den farta, og jeg likte ikke å bli passert i den farta.

Hvis vi ikke klarer noe så enkelt som å BREMSE NED OG HILSE når vi møter folk på stiene, så kan vi ikke forvente å få holde på med dette så veldig lenge.

KO

"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..."
- Dr A.J. Snow
Re: Den Orange løypa er nå ferdig! [Re: bik3man] #443520 05/09/2007 08:05
JonAre Offline
Besatt
Besatt
Nei, man må virkelig ikke glemme hvor man oppholder seg. Det er ikke ok å havne i situasjoner der man reelt sett holder på å kjøre ned noen. Når Aron øker i popularitet er det kanskje på plass å være spesielt tydlig på det. Ryttere uten særlig stibakgrunn har kanskje ikke alltid den riktige refleksen innebygd?

Re: Den Orange løypa er nå ferdig! [Re: Drammen Ski] #447390 12/09/2007 21:23
pekk Offline
Fersking
Fersking
Løypa er blitt super smooth nå!
Bratte partier med stein på sidene bør være som dem er.. klarer man ikke sykle der eller er redd for at skivene skal bli bøyde.. får man gå av sykkelen eller ta en annen sti! ICON_SMILE

Re: Den Orange løypa er nå ferdig! [Re: pekk] #447415 13/09/2007 05:30
bik3man Offline
More than words
More than words
Jepp, den blir bedre for hver dag!

Men det raste ut en del stein i går i den ene "kloa" der man lirker ned en liten kløft mellom to 180-graders svinger. Gutta skal opp og se på om det bør gjøres noe der, eller om den fortsatt er fin og kjørbar.

KO

- Dr A.J. Snow
Re: Den Orange løypa er nå ferdig! [Re: bik3man] #447459 13/09/2007 07:31
K
Kenneth R Offline
K
Den løypa er så fantastisk. Den kan gå litt hardt utover skiver der og andre sykkeldeler, men når du først tar sjansen så finner du ut hvor fantastisk bra flyt det er der.

Ellers vil jeg bare takke de jeg sykla med i går(onsdag). Bedre dag den siste onsdag kunne det ikke vært.

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support