Idag Tirsdag er den "nye" orange løypa ferdig! Vi syntes selv at den har blitt kjempe bra, enda mer utfordrene og teknisk enn den gamle. Den nye løypa er åpen fra og med onsdag 29.August Den nye løypa er veldig godt merket, slik at ingen tar feil!
Vi takker også for innsatsen til de som har hjulpet til på dugnadene.
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
Hva slags rufsesykkel endte du opp med etter at du solgte sixpack-en (RFX-en?) egentlig? Regner med at det ikke er SSS ("stiv singlespeed", vel!) som gjelder i Aron?
Re: Den Orange løypa er nå ferdig!
[Re: Stein]
#43963029/08/200707:14
Det der er ikke en rufsesykkel. Det er et beist av en DH-racer. Stoooooor forskjell.
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
Sånn, da har jeg hatt nok en super kveld i Aron. Nye Orangeløype er kjørt i sin helhet tre ganger og er definitivt morsom! Men den er jobbig! Mellompartiet er tungt og sugete og vrient å holde farta i. Men det blir sikkert bedre etterhvert som det blir oppkjørt.
Toppen ned til forbi brattkneika er suverent moro, og stisnutten lengre ned gjennom skogen er også helt knall. Takk til Drammen Skisenter som har jobba sent og tidlig med å få den ferdig. Eller iallefall så ferdig at den kan kjøres. Oppfordrer alle som har idéer og ønsker til forbedringer om å komme med forslag, og ikke minst, stille på dugnad!
KO
Og så ble det noen mørke dystre bilder. Vi var en halv time for seint ute for å få det magiske kveldslyset, så vi stoppa bare et par steder. I flytpartiene var vi opptatt med..... tja, flyt!
Darth Vader og hans Turner-TieFighter er på vei over plankebrua. Og jeg ønsker meg ekstern blitz:
Jamsession i de siste solstrålene:
slasher lirker ned en kneik (hva med fargerike klær?):
slasher bomber ut samme kneik:
KO
Jepp. Erik & Co kom ned fra siste løypemekk klokka fem på seks i kveld. DET kaller jeg innsats :-)
KO
Lån min ved slike anledninger der jeg ikke er med:-) I'm just a 10m walk away. Har en annen "Metz Mecablitz" som sikkert også kan gi lys i dystre stunder, som slave evnt. Tror det vil hjelpe betraktelig.
Je, oransjeløypa er ittno typisk utforløype sånn den er nå.
KO
Den er bare så utrolig morsom. Det er bare et parti jeg ikke liker og meg som dere kanskje vil kalle ei pingle pga. jeg er redd for bøyde skiver og stykke sår i gaffelen. Jeg snakkes om der det blir ganske bratt og du skal mellom en halv meters høye steiner på hver side men diverse hindringer i veien. Det er der det ikke er breiere enn en halv meter ca. Det er litt etter midten tror jeg..
Der skulle man bygget noe eller fått gjort ett eller annet.
P.S. Plankebro nummer 2 er jæskla glatt.. Lå sidelengs nedover den i dag. Hadde den vært en halv meter lenger hadde jeg snurra. Den er såpass skeiv at man har vile feste der.
Hvis dere har noen ideer om hva vi kan gjøre for å få løypa bedre så si ifra til oss.... Plankebro nr 2 skal rettes opp i morgen tidlig. vi så fort det at den ble litt skrå og da veldig glatt når det regner. Noen fler forslag til hva som bør gjøres så skriv det gjerne her, er innom og kikker et parr ganger om dagen! Stor takk for tilbakemeldinger, det er sånn vi blir bedre!
har hørt noen rykter om dette, så vi får se hva vi får til...Er jo ikke veldig drevne i dette "sykkelting bygging" greiene..Skal det bare være et lag eller skal det være 2-3-4-5????? sånn at jeg ikke bare legger på et lag uten at det hjelper no særlig!
Et par andre innspill: starten på nyløypa er litt "snål". Man kjører 10 meter lengre enn gamleløypa, og så tar man av i en krapp sving som man ikke finner hvis man ikke vet at den er der, og mister all fart, og så er man inne i gamleløypa en liten stund alikevel. Dette er kanskje tenkt annerledes når vi er helt ferdige?
Partiet etter brattkneika bør renskes litt mer, et stykke nedover forbi der den krysser gamleløypa. Det ligger skjulte luringer i lyngen hist og her som kan gi noen en lei overraskelse og toe-mash.
KO
Den nye løypa er lagt sånn får å ikke irritere "pensjonistene" noe mer. Den kommer til å bli værende sånn.. En sti blir en sti etter at den har blitt kjørt opp....Å denne stien har vi kjørt på i 4 dager.. å da trenger den sikkert og bli kjørt opp litt til.. Gi den ei uke eller 2 så blir det bra... Men si ifra til oss så prøver vi og fikse det meste! vi kan mye rart!