Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Taurine 2 SL til 21 500,- grei deal?

Taurine 2 SL til 21 500,- grei deal? #438688 27/08/2007 16:08
T
tombola Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
T
Litt mer enn en 3 SL med litt rabatt, men den har jeg ikke klart å oppdrive. Vil ha en rask sykkel til hovedsakelig trening på grusveier og lett sti.

Er det en grei deal?

Re: Taurine 2 SL til 21 500,- grei deal? [Re: tombola] #438703 27/08/2007 16:44
heinrich Offline
Besatt
Besatt
sykkelen er vel noe av det bedre en kan få av hardtails for tiden med ganske så bra specs. prisen er vel helt grei den. sykkelsenteret har vel alltid min 10% av på prisen på sine cannondales i forhold til pris oppgitt på hjemmesiden og om du ikke har snakket med dem vet jeg ikke hva de skal ha for den for tiden. om du trenger den nå er det vel ikke bedre priser å få. merk at 08 er på vei inn døren og har begynt å komme, dvs er delvis kommet, så ytterligere lavere priser på 07 kan vel fåes etterhvert. nå skal det vel og sies at en taurine kanskje ikke er verdens letteste sykkel å prute på da det har hatt leveringsproblemer på disse grunnet store etterspørsel. er vel uansett en avveing om du trenger det nå eller om en stund mtp pris. ellers er det vel uansett bare å prute som fy.

lykke til med sykkelkjøp. tror en taurine er et finfint kjøp. en scalpel kan du vel og få veldig gode priser på etterhvert da årets modell fases ut til neste år når arvtageren kommer. om de har noen igjen vel å merke, vil du nok kunne få en scalpel 3 for et sted mellom 15 og 20 om en stund(nærmere 20 for å si det slik). har aldri prøvd scalpel'en mer enn bort og tilbake en gate, så kan ikke si så mye om den, men personlig mener jeg fulldemper alltid er gøyere enn hardtail. commencal's finfine meta4 serie er vel og på tilbud for tiden. denne:

http://www.sykkelbutikken.no/Sykler/Terrengsykler/Commencal/?article_ID=1205

veier litt mer enn en taurine, men mindre enn en scalpel tror jeg, men har ikke lefty. merk og at neste års modell har en annet svingarm bak om det er veldig viktig for deg å ha det nyeste.

spørsmålet blir sånnsett tåler du litt ekstra vekt for å få heldempet? effektmessig er meta'ene svært bra - les effektive - altså lite eller ingenting går vekk i tråkket om den er satt opp riktig. denne har en fox rp2 med lockout/tilnærmet lockout så er rask som fy og har en velmeritert geometri med svært gode testresultater bak seg. 4 tommer vandring er heller ikke allverden. specs'ene på meta 4.10 er og meget gode syns jeg. bremsene er for eksempel veldig gode. en scalpel igjen har igjen enda mindre vandring bak og er så lite at det nesten bare er snakk om å gjøre det mer behagelig og ikke gir allverden mer å dra på nedover med.

sorry om jeg sporet litt av fra spørsmålet ditt her og sorry om jeg fikk deg til å få lyst på en sykkel de ikke har i din størrelse. og sorry om du spør om hardtails og jeg råder deg fulldemper. foretrekker bare sistnevnte. aldri hatt det så gøy på sykkel som siden jeg fikk mine fulldempere, en commencal supreme fr og en cannondale prophet.

tja, det er en ok pris det, så fremt den er ny så klart.

Moderator  support