Flinke ja, men jeg tviler på at norske kommunetopper og næringsdrivende noensinne vil se det som en ære å få stenge noen sentrumsgater et antall timer for å få ha målgang og målområde "midt i smørøyet", og at ordføreren ikke bare er ivrig tilskuer, men tydelig er beæret over å få delta i seiersseremonien....
Nå er det jo bare ca 300 deltakere som deltar og som skal sykle lange distanser. Dvs at innkomsten nok skjer over flere timer. Helt enig i at det blir vanskelig å lage "liv" rundt dette, men for min del er ikke det så viktig.
Tror også at når løypene er opptil 15 mil blir merkingen så som så. Kan være lurt å studere kart og rutebeskrivelse på forhånd slik at det ikke blir ekstra-runder. Ikke bare skal man sykle ritt, men også følge med på hvor man er og ta riktige veivalg. Det blir artig.
Tror også at når løypene er opptil 15 mil blir merkingen så som så. Kan være lurt å studere kart og rutebeskrivelse på forhånd slik at det ikke blir ekstra-runder. Ikke bare skal man sykle ritt, men også følge med på hvor man er og ta riktige veivalg. Det blir artig.
Garmin edge 705 med ferdig innlagt kart med løypa på, ordner vel den biffen greit skal du se.
Tror også at når løypene er opptil 15 mil blir merkingen så som så. Kan være lurt å studere kart og rutebeskrivelse på forhånd slik at det ikke blir ekstra-runder. Ikke bare skal man sykle ritt, men også følge med på hvor man er og ta riktige veivalg. Det blir artig.
Garmin edge 705 med ferdig innlagt kart med løypa på, ordner vel den biffen greit skal du se.
Har jeg også gjort, dvs. lagt ruta på topo-kart, klar for overføring til edge 705.
MEN: det grove kartet som er lagt ut her gir jo flere tolkningsmuligheter mange steder. Særlig der det er flere stier/veier. Med GPS på styret skal jeg alltids finne til mål - men faren for å rote seg inn på feil stipartier er jo absoultt til stede. Så merking blir uansett viktig. Merking av over 700 km er jo litt av en oppgave!!
Og: vi er to som skal prøvesykle Brandbu-Oslo (siste etappe) lørdag 31. mai. Tog fra Oslo kl. 09. Noen fler som vil henge med? Alltid lurt å gjøre seg kjent med løypa.
Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Det er hvis ikke bare snøen som er problemmet : http://www.p4.no/story.aspx?id=270622 Noen som vet noe mer om hvor stort problemet med villreinkalving er.
P4 henger vel ikke helt med her. Omlegging pga. villreinen er gammelt nytt, og den publiserte traseen går utenfor alle slike hindringer.
Men det kunne jo vært morsomt å møte en ulv i Østerdalen og en rev eller hare i ny og ne. Og strekningen over Vardalsåsen mot Trevatn var i allfall i mine ungdomsdager bestrødd med huggorm. Bare så det er sagt!
Dekk: Noen som er begynt og planlegge hvilke dekk en tar med seg? Jeg sykler normalt 95% racer og 5% offroad så er ikke noe ekspert på MTB dekk. Planlegger hvertfall ett sett til tørt og et til vått Har brukt maxxis maxxlite310(stiller i -67kg klassen) på de rittene jeg har vært med på men da har det vært tørt og en del hardt. Forslag mottas med takk :-)
Jaja. Nå er det 299. Makkeren min har blitt skadet så jeg står igjen alene. Da gjenstår det å se om jeg finner en som sykler Birken på rett under 4t men allikevel er gal nok til å kjøre MTBStyrken...
Ønsker 1 team person fra Trondheim for å joine i 2009 (Merk 2009)
Har bare en stor ambisjon om fullførelse av løpet for moro skyld, nest sisteplass er ingen hindring. Har syklet Birk 3 ganger på ca 4,50. Er 34, sykler fulldempet.
HEI. JEG TRENGER FORTSATT PARTNER TIL DETTE RITTET, TRODDE DET SKULE BLI ENKELT JEG, MEN DERE SYGGER BARE UNNA? DET ER VEL NOEN SOM ER ITRESERT VEL.......
Er det noen som har plass, men mangler partner? Jeg kjøper plassen! Kjørte Grenserittet på 3:14 i fjor og Birken går på noe under 4 timer under normale forhold feks. 3:54 i 2006. I fjor brukte jeg noe lenger tid, men hadde dekksidebrudd og punktering (2 fulle servicestopp pluss 20 km sykling nesten på felgen gav 4:08). Bor i Trondheim.
er det noen som husker klokkeslettet for når informasjonsmøtet skal holdes på søndag 15.?
Sitat: front biker
Og: vi er to som skal prøvesykle Brandbu-Oslo (siste etappe) lørdag 31. mai. Tog fra Oslo kl. 09. Noen fler som vil henge med?
Enten Montebelloritt eller dette. Gir nærmere beskjed om jeg joiner dere.
Tidspunkt for info-møtet er gitt i epost fra arrangør. Husker ikke kl-slettet.
Status for treningsturen lørdag 31/5: vi blir to som tar hele turen, pluss en fra Brandbu som vil være med halvveis. Bra med kjentmann! Og den resterende delen kjenner jeg jo fra Raumerrittet. Gruvelia oppover, gøy!?
Gjøviktoget går fra Oslo litt over 09, stopper også på Grefsen. Husk å bestille sykkelplass i forveien.
Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Tidspunkt for info-møtet er gitt i epost fra arrangør. Husker ikke kl-slettet.
Infomøtet på mandag førstkommende ja, men ikke det i Trondheim før oppstart (hvis det er den mailen du tenker på) (Satt å skulle bestille tog oppover serru). (Jeg fant forøvrig ut at det blir søndag ettermiddag. De' e jo bærre lækkert!)
Informasjonsmøtet før rittet avholdes i Olavshallen søndag 15. juni kl. 1800.
Dette møtet er obligatorisk for samtlige ryttere (begge ryttere fra alle lag).
Hver kveld kl. 2100 gjennomgås morgendagens etappe umiddelbart etter seiersseremoni og utdeling av ledertrøyene.
Minst en rytter fra hvert lag må delta på møtet.
Det blir gitt informasjon om morgensdagens løype, spesielle hensyn, farlige områder, værmelding og annen informasjon som er av betydning for rytterne og gjennomføringen av neste etappe. Informasjonen gis av rittleder sammen med leder for den lokale arrangør.
SHIT. Det er øynene man først blir blind på (som det så fint heter). Jeg satt jo å ni-leita på styrkeproven.no i dag jo!! Takk for infoen, da vet jeg jo enda mer
HALLO BOYS AND GIRLS. Jeg søker partner/makker til dette rittet, det er veldig få som melder interesse e dokker nervøs eller ? 3,30 til 3,45 nivå på meg på birken, er det noen som melder seg ?
Hvor "grov" er sti delen av etappen og hvilken type dekk ville du valgt på denne etappen?
Bor 100mil fra start og 50mil fra målgang, så jeg har problemer med å se for meg terrenget og hva som venter oss. Blir da vanskelig å velge dekk så jeg håpet på litt tips her inne. Men til nå har det ikke kommet så mye frem, vet ikke om folket holder kortene tett til brystet eller om de ikke vet selv. Det som er helt sikker er vel at det er like mange meninger om dekk valg som deltakere. Heller vel selv mot RR i 2.1 eller 2.25 og Crossmark, begge slageløst med guffe. Har ikke fått prøvd Crossmark enda men står snart for tur. Vurdere også Flyweight 330 bak og Twister Supersonic freme på første og de to siste noen som kjenner disse etappene som kan gi en anbefaling/synspunkter her.
Ellers håper jeg andre gjør som deg å legger inn noen bilder hvis de har vært ute og prøvd noen av etappene.
Jeg bor i Øyer, målgang på 4 etappe. På den etapppen er det en del terreng, fjellstier der det ikke egner seg med 330 og lignende. Innkomsten på denne etappen er nesten 800 høyde meter nedover på diverse underlag. Er ikke stor fare for pungtering men jeg vil ha dekk som har godt grep i svingene.
Men dekk som python tubless ready er godt egnet. Jeg kommer til å kjøre på det fra start til mål. Små sjanser for pungtering, dekket har bra holdbarhet, greit grep under de fleste forhold og triller helt greit.
Det skal være veldig røfft før det lønner seg med noe som er så mye grøvre enn det du nevner. Greie alternativer til turen er:
- Maxxis Cross Mark Exceptionseries, bredde 2,1" - Maxxis Monorail, bredde 2,1" - Intense system 2, bredde 2,0" - Kenda Karma DTC, bredde 2,0" - Specialized Fast Trak LK Control, bredde 2,0" - Hutchinson Python, bredde 2,0" - Schwalbe Racing Ralph 2,1 eller 2,25" - Continental RaceKing 2,2" - Vredestein Black Panther
Å bruke grusracerdekk som 330, Furious Fred, Twister Supersonic eller annet er en sjansespill. Da bør du være godt til å håndtere sykkelen samt at løypa nok bør være omtrent som Birken. Kanskje noen etapper er det?
Hvor "grov" er sti delen av etappen og hvilken type dekk ville du valgt på denne etappen?[/lml]
Heller vel selv mot RR i 2.1 eller 2.25 og Crossmark, begge slageløst med guffe.
Det skulle være et godt valg, kjørte med Minion og det var altfor grovt. Etappen fra Oppdal starter med asfalt, deretter mye grus/fjellvei før man kommer dit jeg var som igjen er asfalt og avslutter med fin kjerrevei som vist. Biten fra Kvikneskogen til Savalen kan være noe sti, vet ikke helt hvor man skal sykle. Savalen-Tynset er en lang nedoverbakke på asfalt og grus. Mulig stort volum lønner da det litt bløtt og smale dekk vil synke mer.
Oppdal-Tynset blir en meget fin tur bare været ikke viser vrangsida.
Jeg har ikk syklet den stien vi skal sykle på rittet, men dette bildet bare et steinkast unna der vi skal sykle. Bildet er tatt fra øyer fjellet mot østerdalen. Men tror stien er av samme kavlitet som på bildet.
Som stifinner har jeg hele tiden kjørt på Racing Ralph 2.25 og hatt det fint, både på grusen, kjerreveiene og i terrenget... Kan ikke se at det skal være behov for noe grovere enn dette, ville heller ikke ha kjørt på noe særlig lettere, bortsett fra kanskje etp 1, som har mest grus og asfalt, og noe kjerrevei, samt korte partier på sti... Litt Birkenaktig, rett og slett.... Men 330-310? Hm...