Hm. 5.33 på Birken lover ikke godt som utgangspunkt for denne utholdenhetstesten....
Jeg selv må dessverre skrinlegge deltakelsen. Med nytt liv med ny jobb på nyåret kan jeg ikke forhåndsbooke en ukes ferie på det tidspunktet. Får satse på at det går flere tog
Synd du ikke kunne bli med, men gratulere så mye med ny jobb!
Er veldig enig med deg i den kommentaren om 5,33.... men, problemet er bare at jeg er den "spreke" innehaver av tiden, og nå er påmeldt til årets største happening i sykkelnorge! Tror vi var lag nr fire som meldte oss på, så beslutningen ble tatt ganske brått og brutalt da de åpnet for påmeldinger :-)
Må si at jeg, på tross av birken-resultatet og at det kan bli noen forholdsvis lange dager i juni, gleder meg noe enormt til turen. Dette blir en opplevelse uten like. Jeg har så smått begynt å legge grunnlaget for turen, så til mål skal jeg :-) (Lover også at jeg skal forbedre birkentiden min til høsten)
Vil ønske alle påmeldte (inkl. meg selv) lykke til med forberedelsene!
Haha, det er jo en dude med messenger-bag, slicks og stiv gaffel. Er dette det beste utstyret for rittet?
Ole.
Hahahahaha! Tror ikke det azz!
Noen som vet om det trengs no følge sykler til rittet? Kunne såfall sammen med noen andre ha hjelpt til. Lyst til og se på rittet uansett. Er jo et fantastisk ritt!!!! <3
Kjør hardt kjør stil, hopp med sykkel med et smil!
Noen som har tips til alternativ overnatting i nærheten av start / mål på etappene. Frister lite med sovepose og madrass + snorking og det som verre er.
Noen som vet om det har blitt releaset noe info om hvor løypene faktisk går?? - Hadde jo vært greit å forberede seg litt og kanskje til og med kikket litt på deler av den??
- eller skal det være hemmelig helt fram til rittet???
Noen som vet om det har blitt releaset noe info om hvor løypene faktisk går?? - Hadde jo vært greit å forberede seg litt og kanskje til og med kikket litt på deler av den??
- eller skal det være hemmelig helt fram til rittet???
Jeg vet, jeg vet (hvor de går og om de skal holdes hemmelige eller ei), men jeg sier ikke noe.
Det er en kar på Birkenforumet som søker partner til MTB-styrken.
ohoi! den karen (Sture, M40) grabbet jeg (Øyvind, M55), og nå er vi et team. eller vil bli 16. juni....
Våre meritter: i fjorårets motvind-Birken, kom vi inn på 4.42 og 4.11. Min beskjedenhet forbyr meg å si hvem av oss som var best, og fikk merket...
Jeg stiller med en Gary Fisher Paragon 29-tommer. Dekktyper ikke bestemt, men the Crow skal testes ut nå i vårsesongen.
Ser fram til MTB-styrkeprøven med skrekkblandet fryd. De mange og lange etappene skremmer egentlig ikke. Er en seig jævel. Men alle høydemetrene høres slitsomt ut. Og hva om det blir sammenhengende regn i seks dager?? Hm, hva har jeg gitt meg ut på!???
Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Hei. Jeg trenger makker til tr.heim-oslo, pga min makker kan ikke delta så jeg har en ledig plass. Jeg har skaffet 2 sponsorer,så vi får noe støtte under dette rittet. Litt om kvalitet på personen, bør holde 3,15 på birken, 2,40 på grenserittet eller 3,30 på savalden-folldal. Hvis noen pers har spørsmål så kontakt meg her , eller på mobil.
hehehehehehe, vet ikke ennå men vi får se utover sommeren. Formen er ikke bedre no nei, men den kommer etter hvert vet jeg. La ut på rye sidan og på dette samtidlig som jeg har spurt jacob s uten hell. Men det kommer nok noen etter hvert, lykke til dere åå hils tone
hehehehehehe, vet ikke ennå men vi får se utover sommeren. Formen er ikke bedre no nei, men den kommer etter hvert vet jeg. La ut på rye sidan og på dette samtidlig som jeg har spurt jacob s uten hell. Men det kommer nok noen etter hvert, lykke til dere åå hils tone
morten
Godt å se at man stiller opp for å forsvare Leinstrand i rittet .
Tips til bedring av formen: Det er smått planer i TVK om å starte med en gruppe som skal trene mot ritt av "grus"-typen. Søndager var visstnok nevnt som tidspunkt.
Spennende å se hvordan gjennomføringen går, og om det får den mediedekningen det fortjener!
Her håper jeg arrangøren gjør sitt med hensyn på media. De bør være offensive med å sende ut pressemeldinger, kontakte journalister, etc. Dette bør gjøres overfor både riksdekkende og lokal media.
Det slo meg her om dagen at det er ganske festlig å se på landeveisritt, men at det ikke blir helt det samme med terrengritt. Grunnen tror jeg er at man ikke klarer å følge rytterne. Det er mulig at simuleringer a la det comparetrax har kunne gjort det litt lettere.... Helikopterdekning og/eller kabelkamera eller hjelmkamera på deltagere hadde vært topp...
Jeg tror man ikke må tenke landevei når man tenker på hvordan man skal dekke et terrengritt.
Jeg tror det er mye bedre å sammenligne med hvordan man dekker langrenn. Grunnen er farten og spredningen på rytterne. Dessuten legger man inn mye naturskildringer, gamle bygg ol i landeveis-sendingene for at det ikke skal bli for kjedelig å sitte og glane på pelotonen i 5 timer.
I terrengritt kan man, som i langrenn, bruke mer "checkpoints" og være tettere innpå rytterne.
Det hadde vært drittøft om man i dette landet kunne sett en god terrengritt-dekning for en gangs skyld.
Jeg tror ikke det er realistisk at Trh-Osl får tv-dekning første året, reportasje ja, men neppe større dekning. Det er ikke sikkert det er så lurt å få det heller, en trenger kanskje litt innkjøring for at det skal bli helt perfekt.
En annen ting er mulighet til å følge det på nettet, fra dag til dag og under etappene også, hvis deltakerne har brikker på seg kan det jo spores og gis fortløpende oppdateringer under veis. Oppdateringer etter etappene, med intervjuer osv på nettstedet vil også være med å øke interessen for arrangementet.
(Regner med at arrangørene har tenkt i disse baner allerede)
Info om etappene kommer i Terrengsykkel #12 som kommer ut 15. april.
Takk! Endelig kom blekka i posten. Heldigvis med et tilstrekkelig detaljert kart og beskrivelse som gjør at vi som skal delta endelig kan se hva vi står overfor av utfordringer. Kombinert med et godt Norgesatlas klarte jeg i går kveld med sikkerhet å fastslå 98% av traseen.
Noen trykkfeil i bladet er det, f.eks. etappe 4 der summen av av type underlag (asfalt, grus, kjerrevei, sti) blir 136%, mens etappe 2 har bare 95%! Spekulerer også på om det kan være korrekt at etappe 1 har så mye som 44% asfalt.
Og til forskjell fra innbydelsen som forteller oss at rittet bare er på 630 km, summerer etappeoversikten i Terrengsykkel seg til 717 km! Må visst øke treningsmengden litt framover!
Jeg tror ikke det er realistisk at Trh-Osl får tv-dekning første året, reportasje ja, men neppe større dekning. Det er ikke sikkert det er så lurt å få det heller, en trenger kanskje litt innkjøring for at det skal bli helt perfekt.
En annen ting er mulighet til å følge det på nettet, fra dag til dag og under etappene også, hvis deltakerne har brikker på seg kan det jo spores og gis fortløpende oppdateringer under veis. Oppdateringer etter etappene, med intervjuer osv på nettstedet vil også være med å øke interessen for arrangementet.
(Regner med at arrangørene har tenkt i disse baner allerede)
Jeg HÅPER virkelig at arrangøren av dette rittet legger seg ordentelig i selen og skaper en skikkelig ramme rundt arrangementet og ikke bare gjennomfører med et hælspark. Jeg tror man vil legge føringer for interessen framover ved å vise hvordan man selv anser arrangementet.
Uansett: Her er en liten GOODIE til alle dere teknofreaks.
Har akkurat sittet og testet ut en tjeneste på nettet for tracking av GPS signaler ved bruk av an pocket-pc med gps. Det fungerer forbausende bra. Om jeg får dette til å funke stabilt kan hele fanklubben min hjemme (=unga) følge med på Google Earth i real-tid hvor jeg befinner meg til enhver tid.
Dette er testet med litt lang intervall på sporinga (for å ikke belaste linja for mye) og man mister selvfølgelig GPS signalet innimellom.
Løsningen krever at du har en internettlinje via GSM, Egde, 3G eller lignende. Men om du innimellom mister linja, så sparer programvaren på sporet, slik at når du får linje igjen, sp lastes hele pakka opp.
(og for de som måtte klø etter å spørre så er svaret at : Dette er postet uner Tr-Oslo fordi det kan være en morsom måte å følge en rytter på underveis. Anbefales ikke for at folk skal følge med på deg overalt. - Programvaren må ikke være påslått annet enn når du selv vil.)
Heldigvis med et tilstrekkelig detaljert kart og beskrivelse som gjør at vi som skal delta endelig kan se hva vi står overfor av utfordringer. Kombinert med et godt Norgesatlas klarte jeg i går kveld med sikkerhet å fastslå 98% av traseen.
Flott at det funket! Min tanke som kartsnekker var å få lagt løypelinjene under veilinjene, slik at man skulle kunne se med noenlunde stor sikkerhet hvilket underlag løypen går på. Tynne brune streker er kommunal vei (som kan være både asfalt og grus, men som oftest er asfalt) mens hvite streker er privat vei (som også kan være både asfalt og grus, men som oftest er grus). Mest spennende er det selvsagt der den grønne streken ikke har hverken brun eller hvit strek på seg, fordi det da med stor sannsynlighet er sti.
[Tynne brune streker er kommunal vei (som kan være både asfalt og grus, men som oftest er asfalt) mens hvite streker er privat vei (som også kan være både asfalt og grus, men som oftest er grus).
Det kan kanskje forklare hvordan man har kommet fram til at det er 44% med asfalt på etappe 1. Mye brun vei, men hvis jeg ikke tar helt feil, er det vesentlig mer grus enn asfalt på disse strekkene. Av hensyn til deltakerne burde disse %-opplysningene kvalitetssjekkes.
Men ellers, Dan, et fint forståelig kartarbeid uten tegnforklaringer på et kart i den noe uvante målestokken 1:66667!