Birken 2007: Hvordan gikk det?
|
Re: Birken 2007: Hvordan gikk det?
[Re: Scale 10]
29/08/2007 16:50
|
-Jan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det at seedingsritt ofte blir lagt til lørdag tror jeg har noe å gjøre med at disse rittene går mye i turterreng, og man vil unngå å legge dem på en søndag da det er mye turgåere ute.
|
|
|
[Re: Scale 10]
29/08/2007 17:17
|
jan erik
Besatt
|
Besatt
Du har et poeng der. Men uansett har du jo fått seeding for neste år iogmed din deltagelse i årets Birken!
|
|
|
[Re: jan erik]
29/08/2007 18:57
|
Torrdal
Entusiast
|
Entusiast
Var det forresten flere enn meg som var å se på teven?  Synes det gikk litt tregt i starten i pulje 49, hang godt på helt til jeg fikk en punktering etter ca. 45 minutter. Mistet også kontaktlinsa på venstre øye, så stipartiene var litt vanskelig å beregne etter dette.. Kom til slutt inn på 4.05 etter å ha kjørt nesten hele rittet selv.. Likevel fornøyd med rittet uansett 
|
|
|
mobil filmsnutt fra pulje8
[Re: Torrdal]
30/08/2007 05:23
|
anerz
Veteran
|
Veteran
Sønnen til en fra samme klubb som meg filmet oss i pulje8 når vi hadde kommet opp bakken fra rena sentrum. Filmen kan ses herAnders SkansenMTB
|
|
|
[Re: -Jan]
30/08/2007 06:05
|
Oystein L
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det at seedingsritt ofte blir lagt til lørdag tror jeg har noe å gjøre med at disse rittene går mye i turterreng, og man vil unngå å legge dem på en søndag da det er mye turgåere ute. Det er også en helvetes mye arbeid før, under og i etterkant av et ritt, og siden dette arrangeres av ildsjeler på fritiden behøves søndagen til opprydding etter festen og recovery før hverdagen innhenter dem mandag morgen.
|
|
|
[Re: Torrdal]
30/08/2007 17:37
|
Tandstad
Fersking
|
Fersking
Var det forresten flere enn meg som var å se på teven?  Synes det gikk litt tregt i starten i pulje 49, hang godt på helt til jeg fikk en punktering etter ca. 45 minutter. Mistet også kontaktlinsa på venstre øye, så stipartiene var litt vanskelig å beregne etter dette.. Kom til slutt inn på 4.05 etter å ha kjørt nesten hele rittet selv.. Likevel fornøyd med rittet uansett Hehe, ja eg var også på tv  Gjekk RETT forbi kameraet i det bratte gåpartiet oppover..har dessverre ikkje funne opptaket på nettsidene til nrk, hadde vore litt artig å sjå det igjen 
Redigert av Tandstad; 30/08/2007 17:38.
|
|
|
[Re: Tandstad]
30/08/2007 18:39
|
teh
Fersking
|
Fersking
Var det forresten flere enn meg som var å se på teven?  Synes det gikk litt tregt i starten i pulje 49, hang godt på helt til jeg fikk en punktering etter ca. 45 minutter. Mistet også kontaktlinsa på venstre øye, så stipartiene var litt vanskelig å beregne etter dette.. Kom til slutt inn på 4.05 etter å ha kjørt nesten hele rittet selv.. Likevel fornøyd med rittet uansett Hehe, ja eg var også på tv  Gjekk RETT forbi kameraet i det bratte gåpartiet oppover..har dessverre ikkje funne opptaket på nettsidene til nrk, hadde vore litt artig å sjå det igjen http://www1.nrk.no/nyhetsspiller/type/pipe/verdi/124/tab/sport
|
|
|
[Re: teh]
30/08/2007 18:58
|
Tandstad
Fersking
|
Fersking
Ah, takker så mykje 
|
|
|
[Re: Tandstad]
30/08/2007 20:00
|
MTB
Fersking
|
Fersking
Er det noen fra pulje 8 som ser seg selv på filmsnutten som anerz har lagt ut? Hvem er karen som har trøbbel på sidelinjen?
|
|
|
[Re: MTB]
02/09/2007 23:36
|
Snooze
Ivrig
|
Ivrig
Veldig i tvil! Skal jeg satse på å forbedre mine 4:30 eller drite i Birken! Akkurat nå med alt friskt i minne, har jeg mest lyst til å kjøre på med birken relatert trening i det kommende året. Vise at jeg kan! Må iallefall kvitte meg med den blytunge Nakamuraen.... Men; har allerede booket Utflukt, og det er mere min stil.
Orker jeg pose og sekk. Puh
Mulig det finnes større problemer der ute, men ikke i min perfekte verden.
Glem yr og e-synsing:JUST DO IT
|
|
|
[Re: Snooze]
03/09/2007 03:22
|
Rolf
Veteran
|
Veteran
Orker jeg pose og sekk. Puh
Jeg har gode nyheter til deg. Du trenger faktisk bare sekk til Birken, og dermed burde det være i boks  Rolf
|
|
|
[Re: Rolf]
26/09/2007 06:15
|
jeppjepp
Entusiast
|
Entusiast
"Man U er et kjøpelag! Kjøøøpe lag" Jokke "Leeds er også et kjøpe lag! bare uten penger! Kan du si Konkurs? Kon - Kuurs" Cammila
Pondus av Frode Øverli
|
|
|
[Re: Martin.F.]
26/09/2007 11:16
|
jordan
Fersking
|
Fersking
Syklet elite, det gikk jævlig. Har vært syk tidligere denne uken, så hadde ikke særlig matlyst før start. Litt kvalm og svak hodepine osv. Så ble ikke tatt inn mye næring der. Når jeg i tillegg mistet gelene mine underveis ble det sinnsykt lite med næring, og i rosinbakken smalt det så det sang etter. Tåkesyn resten av veien, null krefter whatsoever, svimmel og kvalm. Tror jeg var den eneste på oppløpssiden som skrek etter mat. Lå forøvrig i gruppe med øyvind og sveinung, og ca 12 andre mann. Denne måtte jeg da slippe. Æsjåfysj. Neste år skal jeg huske å spise og så skal jeg feste gelen med kjetting rundt halsen. Gangstergel forkrommet kanskje.
Forøvrig vil jeg si til alle som har lyst til å convertere flyweight 330 til slangeløst - det funker ikke. Det lekker luft underveis, og da glipper dekket nesten av felgen i svingene mot slutten. Artig.
Bottom line(sluttid) ca 3.10, skikkelig misfornøyd. Egentlig litt forbanna. Da syklet jeg sammen med deg fra rosinbakken. ACK drakt.. Uff, beina fungerte ikke og masse problemer med sykkelen førte til en tid midt på 3:08.. jeg er sånn passe fornøyd sett på forholdene og en nesten 12 kilo sykkel:p Men det er selvølgelig beina det kommer ann på..
Asker CK
|
|
|
[Re: jordan]
31/10/2007 15:03
|
skrubbsår
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Ja, hva skal man skrive? Burde kanskje ha skrevet tidligere. Men, men...
Første gang i Birken, første gang i ritt, første gang over 7 mil. Det var egentlig første gang for utrolig mye denne lørdagen. Og jomfruhinna sprakk så det skrangla...Jeg tenkte for første gang at det garantert var siste gang jeg syklet Birken. Men så kom man i mål osv. Meldte meg på nytt i går.
Med godt trente kamerater hadde jeg(?) lagt opp til ca. 4:30. Hadde problemer med trening grunnet isjas. Klarte ikke målet ved første tidtagning og så ikke på klokka etter det. Jeg kan også si at jeg ikke dro noe særlig på andre. Leser jo at mange er forbanna på det, men jeg kan avsløre at jeg faen ikke klarte å henge på noen heller. Merkelig hvor elendig jeg var på det egentlig. Sånn sett syklet jeg alene i motvind disse milene.
En ting har jeg likevel lyst til å spørre om. Jeg har jo hørt historier med bananer og boller osv. Men da jeg skulle ta en bolle var det som å innhalere mel. Helt jævlig var det. Kan ikke skjønne at dette funker for noen? Det ble med de gule, bøyde greiene resten av rittet.
Den aller største overraskelsen var egentlig livet i løypa. For en førstereisegutt var det utrolig moro med ompaorkester og heing fra start til mål. og for en vakker dag. Jeg er også mektig lei av alle som skal "disse" Birken. For et møkkaritt, alt for lite teknisk, alt for mye ICA-ræv(der er jeg egentlig enig). Likelve møter dem opp og klager uka etter. Og til dere stifinnere som i Birkenlenker skriver at dere IKKE var med. Herregud. Voks opp!
Uansett: Tiden ble 5:18. Ser jo at skrytinga må skje hos folk som aldri har tatt i et sykkelstyre. Jøss, sykla du Birken? Ja du er gæren altså. Får liksom ikke den samme creden her med 5:18 Eller?
Men som Tottenhamsupportere sier (jada, jeg vet dere skal hate ballspill) Neste gang. Da blir det bra da.
|
|
|
[Re: skrubbsår]
31/10/2007 16:43
|
Stein
Yozo Fanboy
|
Yozo Fanboy
Jeg er også mektig lei av alle som skal "disse" Birken. For et møkkaritt, alt for lite teknisk, alt for mye ICA-ræv(der er jeg egentlig enig). Likelve møter dem opp og klager uka etter. Og til dere stifinnere som i Birkenlenker skriver at dere IKKE var med. Herregud. Voks opp!
Omtrent som å disse forummedlemmer som disser birken, i en tråd om birkenresultater, altså? Gratulerer med vel overstått. Har selv lovet å kjøre grenserittet i 2008 for å prøve å tvinge meg selv i litt beder form igjen.
|
|
|
[Re: skrubbsår]
31/10/2007 17:00
|
Hvilepuls
Besatt
|
Besatt
Jeg er også mektig lei av alle som skal "disse" Birken. For et møkkaritt, alt for lite teknisk, alt for mye ICA-ræv(der er jeg egentlig enig). Likelve møter dem opp og klager uka etter. Og til dere stifinnere som i Birkenlenker skriver at dere IKKE var med. Herregud. Voks opp! Jeg er mektig lei av alle disse konkurranseinstillte folka som har som mål i livet å havne på seierspallen slik at de kan bli elsket, pluss øke selvfølelsen som forsvant i en eller annen tiårskrise, og derfor konfronterer alle som liker å leke på to hjul med spørsmål om de deltar i verdens mest oppskrytte grusritt, underforstått en er ikke syklist om en ikke gjør det. Hva du er drittlei, det gir jeg faen i. Uansett: Tiden ble 5:18. Ser jo at skrytinga må skje hos folk som aldri har tatt i et sykkelstyre. Jøss, sykla du Birken? Ja du er gæren altså. Får liksom ikke den samme creden her med 5:18 Eller? Hvorfor må du skryte i det hele tatt? Men som Tottenhamsupportere sier (jada, jeg vet dere skal hate ballspill) Neste gang. Da blir det bra da. Tja. Kommer vel an på hva du mener med bra. 4:30 burde du kunne klare i løpet av et års trening. Jeg hater ikke ballspill, jeg bare konstanterer at det er en sport hvor det lønner seg å oppføre seg som en unge, tute og bære seg, manipulere dommeren, filme etc. Søk på youtube etter rugby vs. football, så finner du en sammenligning av skikkelige menn vs metroseksuelle tottehamsupportere.
|
|
|
[Re: Stein]
01/11/2007 08:22
|
skrubbsår
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Jeg er også mektig lei av alle som skal "disse" Birken. For et møkkaritt, alt for lite teknisk, alt for mye ICA-ræv(der er jeg egentlig enig). Likelve møter dem opp og klager uka etter. Og til dere stifinnere som i Birkenlenker skriver at dere IKKE var med. Herregud. Voks opp!
Omtrent som å disse forummedlemmer som disser birken, i en tråd om birkenresultater, altså? Gratulerer med vel overstått. Har selv lovet å kjøre grenserittet i 2008 for å prøve å tvinge meg selv i litt beder form igjen. Hehe. Nei, ikke akkurat som det. Kanskje jeg kan sammelikne det hvis jeg gikk inn i en tråd om folk som har møttes til stisykling, får å si at stisykling stinker. Har forøvrig ikke noe i mot stisykling annet at jeg ikke får det til:) Lykke til med Grenserittet. Skal selv delta der.
|
|
|
[Re: Hvilepuls]
01/11/2007 08:31
|
skrubbsår
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Jeg er også mektig lei av alle som skal "disse" Birken. For et møkkaritt, alt for lite teknisk, alt for mye ICA-ræv(der er jeg egentlig enig). Likelve møter dem opp og klager uka etter. Og til dere stifinnere som i Birkenlenker skriver at dere IKKE var med. Herregud. Voks opp! Jeg er mektig lei av alle disse konkurranseinstillte folka som har som mål i livet å havne på seierspallen slik at de kan bli elsket, pluss øke selvfølelsen som forsvant i en eller annen tiårskrise, og derfor konfronterer alle som liker å leke på to hjul med spørsmål om de deltar i verdens mest oppskrytte grusritt, underforstått en er ikke syklist om en ikke gjør det. Hva du er drittlei, det gir jeg faen i. Uansett: Tiden ble 5:18. Ser jo at skrytinga må skje hos folk som aldri har tatt i et sykkelstyre. Jøss, sykla du Birken? Ja du er gæren altså. Får liksom ikke den samme creden her med 5:18 Eller? Hvorfor må du skryte i det hele tatt? Men som Tottenhamsupportere sier (jada, jeg vet dere skal hate ballspill) Neste gang. Da blir det bra da. Tja. Kommer vel an på hva du mener med bra. 4:30 burde du kunne klare i løpet av et års trening. Jeg hater ikke ballspill, jeg bare konstanterer at det er en sport hvor det lønner seg å oppføre seg som en unge, tute og bære seg, manipulere dommeren, filme etc. Søk på youtube etter rugby vs. football, så finner du en sammenligning av skikkelige menn vs metroseksuelle tottehamsupportere. Hei hvilepuls. Klart jeg må skryte. Det er den største fysiske bragden jeg har gjennomført. Men du har et godt poeng angående tiårskrise. For meg var det 30-årskrise. Det å dra opp en slapsete kropp fra sofaen, ut av puben og opp på ramma. Derfor synes jeg Birken er så bra. Det er plass til de som triller 9 mil også. Det er godt innlegget traff deg hvilepuls og at engasjementet angående ballspill eksisterer selv om det ikke er hat. Er ikke helt sikker, men det ser ut som du sammenlikner rugby spillere og Tottenham supportere. har vært på rugbykamper også og levner ingen tvil om at supporterne der har oftere lillefingeren 90grader ut fra Guinnessglasset. Sees på Birken til neste år?
|
|
|
[Re: Hvilepuls]
01/11/2007 09:42
|
bjerkseth
Besatt
|
Besatt
Instagram: @oivindbjerkseth
|
|
|
[Re: bjerkseth]
01/11/2007 09:56
|
tommygutt
Scottselva
|
Scottselva
Tottenham er ved neste Birken klar for spill i engelsk 1. divisjon etter en massiv spillerflukt fra en klubb i total krise :-)
|
|
|
[Re: bjerkseth]
01/11/2007 11:54
|
Totte
Unionstøysekopp
|
Unionstøysekopp
Jeg etterlyser en sprek frisør som kan forsvare de metroseksuelles ære etter denne skamløse sammenblandingen med fotballsupportere!
- Dette er en situasjon som jeg er ansvarlig for, og det beklager jeg. (Byggmester Harald Langemyhr)
|
|
|
[Re: tommygutt]
01/11/2007 14:07
|
gare
More than words
|
More than words
Tottenham er ved neste Birken klar for spill i engelsk 1. divisjon etter en massiv spillerflukt fra en klubb i total krise :-) Siden Birken er såpass sent på sommeren vil Tottenham allerede ha tapt et par kamper i The Championship. Møter de Leeds(som da vil ha rykket opp)såpass tidlig i sesongen vil de faktisk ha tapt skikkelig mot LUFC også. Gjerne på White Hart Lane 
Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
|
|
|
[Re: gare]
01/11/2007 14:23
|
minsten
Entusiast
|
Entusiast
Tottenham er ved neste Birken klar for spill i engelsk 1. divisjon etter en massiv spillerflukt fra en klubb i total krise :-) Siden Birken er såpass sent på sommeren vil Tottenham allerede ha tapt et par kamper i The Championship. Møter de Leeds(som da vil ha rykket opp)såpass tidlig i sesongen vil de faktisk ha tapt skikkelig mot LUFC også. Gjerne på White Hart Lane He, he... Noen slutter aldri å drømme...:)
|
|
|
[Re: gare]
01/11/2007 14:35
|
tommygutt
Scottselva
|
Scottselva
Tottenham er ved neste Birken klar for spill i engelsk 1. divisjon etter en massiv spillerflukt fra en klubb i total krise :-) Siden Birken er såpass sent på sommeren vil Tottenham allerede ha tapt et par kamper i The Championship. Møter de Leeds(som da vil ha rykket opp)såpass tidlig i sesongen vil de faktisk ha tapt skikkelig mot LUFC også. Gjerne på White Hart Lane Du har så rett så rett. Ser for meg Tottenham mot Coventry den dagen Birken går. Et halvfullt White HArt Lane biter negler og lagene går målløse av banen til et gjesp av en 0-0-kamp. Etter at ytterligere 3 managere hr kommet og gått det siste året, må nåværende manager Knut Tørum også si takk for seg og han grilles til tårer av en sulten engelsk presse live på Skysports etter kampen.
|
|
|
[Re: tommygutt]
01/11/2007 15:15
|
skrubbsår
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Ser ut som dere lett kan leve dere inn i en supporters hverdag uten skikkelig suksess siden 1991. Er det rart man finner på noe annet. Som f.eks å sykle?
|
|
|
|
|